The purpose of this research is to reveal the notion of transactional distance, its components and the ways to reduce transactional distance. The concept of transactional distance, one of the theories of distance education, is developed by Michael G. Moore. Transactional distance, perceived element in distance education, is not a geographical distance. It can be considered as a space which leads to misunderstanding. In other words, transactional distance is a distance leading to potential misunderstanding between instructor and student behaviors resulted from
psychological and communication gap. There are two components of transactional distance, namely structure and dialog. Transactional distance increases as the structure increases and dialog decreases; whereas, it decreases as the structure decreases and the dialog increases. Dialog and increasing communication are the basic ways of reducing transactional distance.
Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim kuramlarından biri olan
Transaksiyonel Uzaklık Kuramının ne olduğu, bileşenlerinin neler olduğu ve
transaksiyonel uzaklığı azaltma yollarını ortaya koymaktır. Transaksiyonel Uzaklık
kuramı, Michael G. Moore tarafından geliştirilmiş bir uzaktan eğitim kuramıdır.
Uzaktan eğitim ortamlarında uzaklık olarak algılanan unsurun coğrafi bir uzaklık
değil, yanlış anlamaya yol açan psikolojik ve iletişimsel bir boşluk olduğu ifade
edilmektedir. Makalede genel olarak aşağıdaki tespitleri açıklayıcı tarzda
tartışmalara yer verilmiştir. Transaksiyonel uzaklık, öğretici ve öğrenci davranışları
arasındaki potansiyel yanlış anlamalara yol açan, psikolojik ve iletişim boşluğunun
neden olduğu uzaklıktır. Transaksiyonel uzaklığın yapı ve diyalog olmak üzere iki
bileşeni vardır. Uzaklık, yapının artması ve diyalogun azalması ile artmakta,
yapının azalması diyalogun artması ile azalmaktadır. Uzaktan eğitimde öğrencilerin
algıladıkları uzaklığı azaltmanın temel yolları diyalog ve etkileşimi artırma, yapıyı
azaltmadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mayıs 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 20 |