Small Steps Early Intervention Program home based and is developed to help 0-4 years old children with developmental disabilities and their families in their early childhood education. The opinions about Small Steps Early Intervention Program of parents is important to improve and increase the quality of services. The aim of the study is to determine the opnions of the 10 voluteer families amoung 11 families who attended Small Steps Early Intervention Program for children with develpomental disabilities. Semi-structured interview tecnique is used to gather data in study. The data is analysed with induction analysis based on interview amoung quantitative methods. Mothers stated that they become more conscious about the education of their children and see their own deficiencies. It shows that the program displays and develop the efficacy of parents. When program is evaluated in aspect of the children it is observed that children is trained various skills more easily
Developmental disabilities Early education Family education Small Steps Early Intervention Program
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı, gelişimsel geriliği olan 0-4 yaş arası
çocuklar ve ailelerine yönelik erken çocukluk dönemi eğitimlerine yardımcı olmak
amacıyla geliştirilmiş eve dayalı bir erken eğitim programıdır. Anne babaların
katıldıkları Küçük Adımlar Erken Eğitim Programlarında aldıkları hizmetlere ilişkin
görüşleri, hizmetlerin niteliğinin artırılması, iyileştirilmesi için kullanılacak önemli
bilgilerdir. Bu araştırmada Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara
Yönelik Erken Eğitim Programı’nın Sakarya uygulamasına katılan 11 aileden,
gönüllülük esasına göre görüşmeyi kabul eden 10 ailenin, programa ilişkin görüşleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veriler niteliksel araştırma yöntemlerinden
görüşmeye dayalı tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Veri toplama tekniği
olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularından
özellikle beklentiler ve kazanımlar dikkate alındığında annelerin çocuklarının
eğitiminde daha bilinçli hale geldiklerini ve kendi eksiklikleri gördüklerine yönelik
ifadeleri programın ebeveyn yeterliklerini ortaya koyan ve artıran bir yapıda
olduğunu göstermektedir. Çocuklar açısından program değerlendirildiğinde ise
çocukların çeşitli becerileri daha kolay öğrendikleri gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 22 |