BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanma Yeterlilikleri (Sakarya Üniversitesi Örneği)

Yıl 2007, Sayı: 13, - , 04.04.2014

Öz

İnternet, günümüz dünyasında kullanılan en önemli ve bilgiye en hızlı ulaşılan teknolojilerden bir tanesidir. Yapılan çalışmalarda internetin dünyada yer alan eğitim sistemlerini etkilediği ve “bilgi yoğun” toplumlarda eğitim sisteminin merkezinde yer alacağı belirtilmektedir. Eğitim fakültelerinde yer alan öğretmen adaylarının da interneti kullanmaları ve ileride görev yapacakları okullarda, eğitim-öğretim ortamlarına interneti de katrnaları kaçınılmaz bir zorunluluktur. Eğitim fakültelerinde yer alan bölümlerden birisi de Türkçe Eğitimi bölümüdür. Intemet’in Türkçe’ye ve Türkçe’nin doğru kullanılması üzerine de etkisi bulunmaktadır. Türkçe’ye uygun ve Türkçe’yi doğru kullanan web sayfaları olduğu gibi, Türkçe’nin çok yanlış kullanıldığı web sayfaları da mevcuttur. Türkçe öğretmen adaylarının bu web sitelerini bilmeleri ve dil öğretiminde bu Web sitelerini kullanmaları eğitim—öğretim ortamlarına kaliteyi getirecek ve eğitimin daha verimli hale gelmesini sağlayacaktır. Bu araştırmanın amacı Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde okuyan öğretmen adaylarının interneti ne derecede kullanmayı bildiklerini ölçmektir

Kaynakça

  • ALESSI, S & STANLEY, T. (2001). Multimedia for Learning ,' Methods and Development. Allyn & Bacon Education Company. Massachusetts, USA. l ALKAN, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İPEK, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim, Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Tıp—
  • Teknik Yayınları. Ankara İŞMAN, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • İŞMAN , A. (1998) Uzaktan Eğitim. Değişim Yayınları. Ankara.
  • JOHNSON, D. (1999). “Internet Skill Rubrics for Teachers”. Technology Connection, USA
  • KARA, M. (2006). “Internet Türkçesinin Çığlığı : “Türkçe Dili (1) ve Diğerleri””.
  • AkademikAraştırmalar Dergisi, Ankara. KARîîîçR’ N. (2000). “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım, ara.
  • SCHOFIELD, J & LOCKE, D. (2003). “The Impact of Internet Use on ğtğlğtionships Between Teachers and Students”. Mind, Culture, and Activity,
Yıl 2007, Sayı: 13, - , 04.04.2014

Öz

Kaynakça

  • ALESSI, S & STANLEY, T. (2001). Multimedia for Learning ,' Methods and Development. Allyn & Bacon Education Company. Massachusetts, USA. l ALKAN, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • İPEK, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim, Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Tıp—
  • Teknik Yayınları. Ankara İŞMAN, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • İŞMAN , A. (1998) Uzaktan Eğitim. Değişim Yayınları. Ankara.
  • JOHNSON, D. (1999). “Internet Skill Rubrics for Teachers”. Technology Connection, USA
  • KARA, M. (2006). “Internet Türkçesinin Çığlığı : “Türkçe Dili (1) ve Diğerleri””.
  • AkademikAraştırmalar Dergisi, Ankara. KARîîîçR’ N. (2000). “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Nobel Yayın Dağıtım, ara.
  • SCHOFIELD, J & LOCKE, D. (2003). “The Impact of Internet Use on ğtğlğtionships Between Teachers and Students”. Mind, Culture, and Activity,
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur İşbulan Bu kişi benim

Zeynep Demirel Bu kişi benim

Ahmet Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2014
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA İşbulan, O., Demirel, Z., & Demir, A. (2014). Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanma Yeterlilikleri (Sakarya Üniversitesi Örneği). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(13).