1 Bu çalışmanın amacı, yaparak-yaşayarak öğrenme etkinliklerinin işbirlikli öğrenme yaklaşımı ve öğretmen merkezli öğretim yaklaşımı ile uygulanmasının ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini aynı fen bilgisi öğretmeninin eğitim verdiği bir ilköğretim okulunun iki ayrı sınıfındaki 55 adet S. Slmf Öğrencisi oluşturmuştur. Sınıflar rastgele deney ve kontrol grubu olarak seçilmiştir, Deney grubunda, yaparakyaşayarak öğrenme etkinlikleri, işbirlikli öğrenme yaklaşımı ile, kontrol grubunda ise, aynı etkinlikler öğretmen merkezli öğretim yaklaşımı ile uygulanmıştır. Her iki gruba da Bilimsel Süreç Beceri testi ön ve son test olarak uygulanmıştır. Sonuçları test etmek için betimlemeli istatistik ve ortak değişkenli varyans analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, deney ve kontrol grubunun son-bilimsel süreç testinden aldıklan puanların ortalamaları arasında istatistiksel olarak, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir
Bilimsel süreç becerileri yaparak—yaşayarak öğrenme etkinlikleri işbirlikli öğrenme öğretmen merkezli öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 13 |