İlköğretim öğrencilerinin rasyonel sayılarla bölme işleminde gerek kavramsal ve gerekse işlemsel olarak zorluklar çektikleri bir çok araştıma ile ortaya konmuştur. Öğrencilerin rasyonel sayılardaki bölme kavramını işlemsel olarak yapmalarına rağmen kavramsal olarak anlamlandırıp anlamlandirmaklari açık değildir. Bu çalışma ile öğrencilerin: i) rasyonel sayılarla bölme işlemi yaparken kullandıkları yöntemler ve kullanma gerekçelerini belirlemek, ii) kavram yanılgılarmı ortaya çıkarmak ve iii) kullandıkları yaklaşımların sınıflara göre farklılık gösterip göstermediğini saptamak amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, literatürdeki bulgular doğrultusunda eleştirel bir yaklaşımla tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 9 |