BibTex RIS Kaynak Göster

Rasyonel Sayılarla Bölme İşlemi İlköğretim Öğrencilerinin Algılayışları

Yıl 2005, Sayı: 9, - , 09.04.2014

Öz

İlköğretim öğrencilerinin rasyonel sayılarla bölme işleminde gerek kavramsal ve gerekse işlemsel olarak zorluklar çektikleri bir çok araştıma ile ortaya konmuştur. Öğrencilerin rasyonel sayılardaki bölme kavramını işlemsel olarak yapmalarına rağmen kavramsal olarak anlamlandırıp anlamlandirmaklari açık değildir. Bu çalışma ile öğrencilerin: i) rasyonel sayılarla bölme işlemi yaparken kullandıkları yöntemler ve kullanma gerekçelerini belirlemek, ii) kavram yanılgılarmı ortaya çıkarmak ve iii) kullandıkları yaklaşımların sınıflara göre farklılık gösterip göstermediğini saptamak amaçlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, literatürdeki bulgular doğrultusunda eleştirel bir yaklaşımla tartışılmıştır

Kaynakça

  • Ardahan, H,, Ersoy, Y. İlköğretimde materyal destekli, kesir ve ondalık kesirlerin material tabanlı öğretimi. httpr/ /www. matder. orng/bz‘lim/ bilz'm.asp. (Erişim tarihi: 25 Temmuz 2004).
  • Behr, M. J., Wachsmuth, I., Post, T., Lesh, R. “Order and equivalence of rational numbers: A clinical teaching experiment”. Journal for Research in Mathematics Education, 15(5), 323—341. 1984.
Yıl 2005, Sayı: 9, - , 09.04.2014

Öz

Kaynakça

  • Ardahan, H,, Ersoy, Y. İlköğretimde materyal destekli, kesir ve ondalık kesirlerin material tabanlı öğretimi. httpr/ /www. matder. orng/bz‘lim/ bilz'm.asp. (Erişim tarihi: 25 Temmuz 2004).
  • Behr, M. J., Wachsmuth, I., Post, T., Lesh, R. “Order and equivalence of rational numbers: A clinical teaching experiment”. Journal for Research in Mathematics Education, 15(5), 323—341. 1984.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Soner Durmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2014
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Durmuş, S. (2014). Rasyonel Sayılarla Bölme İşlemi İlköğretim Öğrencilerinin Algılayışları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(9).