Nationalism, important for the unity and equality of all people living in a country, was to be bases for the many foundations of many countries. Also, nationalism was to be base for the Republic of Turkey. Ataturk and his friends issued a protocol related to the nationalism in Amasya. The nationalism defined by Atatürk reflects the philosophy of the nationalism of the Turkish Republic. Atatürk's Turkish Nationalism emphasizes a respect to the Turkish history, the unity and solidarity of the Turkish people, equality of all the people living in the country and refusing ethnic separatism. The Constitutions of the Republic of Turkey and the Basic Law of National Education indicate that nationalism is one of the main characteristics of the Republic of Turkey. As a result, the school programs implemented elementary and high schools in Turkey have to have goals and objectives related to nationalism. In this study, the goals and objectives of History and The History of Turkish Revolution and Kemalism Course Programs implemented in high schools were evaluated in terms of nationalism. Document analysis, qualitative research method, used in the study. These were History and The History of Turkish Revolution and Kemalism Course Programs. This study was limited with the goals and objectives of the programs. The results of the study showed that the goals of History Course Program include nationalism whereas the objectives of the program were not. The History of Turkish Revolution and Kemalism Course Program includes many goals and objectives related to nationalism. Furthermore, the goals and objectives about nationalism were evaluated in terms of principles of program design.
nationalism; history program; goals; objectives; high school.
Bir ülkede yaşayan tüm insanların eşitliği ve bütünlüğü için önemli olan milliyetçilik, birçok ülkenin kuruluşunun temelini oluşturmuştur. Milliyetçilik ayrıca, Türkiye Cumhuriyetinin de temelini oluşturmuştur. Atatürk ve arkadaşları, Amasya genelgesinde milliyetçilik ile ilgili bir ilkeye yer vermişlerdir. Atatürk tarafından tanımlanan milliyetçilik, Türkiye Cumhuriyeti’nin milliyetçilik anlayışını yansıtmaktadır. Atatürk’ ün milliyetçiliği Türk tarihine, Türk olan herkesin birlik ve bütünlüğüne saygıyı, etnik ayırımcılığı ret ederek ülkede yaşayan tüm insanların eşitliğini vurgular. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve Türk Millî Eğitim Temel Kanunu Türkiye Cumhuriyeti’nin temel özelliklerinden birinin milliyetçilik olduğunu belirtir... Bunun sonucu olarak, Türkiye’deki ilkokul ve liselerde uygulanan programların milliyetçilik ile ilgili genel amaçları ve kazanımları içermesi gerekmektedir. Bu çalışmada Ortaöğretim Tarih ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersleri Öğretim Programları milliyetçilik açısından değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmada doküman olarak ortaöğretimde uygulanan Tarih ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersleri Öğretim Programları incelenmiştir. Araştırma programların milliyetçilik ile ilgili genel amaçları ve kazanımları ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programının genel amaçları arasında milliyetçilik ile ilişkili amaçlar bulunmasına karşın programın kazanımları arasında yeterli sayıda ve içerikte kazanıma yer verilmediği bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre Ortaöğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programının milliyetçilik ile ilişkili birçok genel amaç ve kazanım içerdiği bulunmuştur. Ayrıca programların milliyetçilikle ilişkili genel amaç ve kazanımları program tasarısı ilkeleri açısından yorumlanmıştır.
Milliyetçilik; tarih programı; genel amaç; kazanım; ortaöğretim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2015 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 30 |