BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim İngilizce Hazırlık Sınıflarında Güç Paylaşım Düzeyi ile Öğrencilerin İngilizce Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2016, Sayı: 32, 12 - 39, 30.12.2016

Öz

Öğrenci merkezli eğitimde öğrencilere daha fazla kontrol hakkı verilmektedir ve öğrencilerle güç paylaşımı yapılmaktadır. Öte yandan yabancı dil başarısında bilişsel faktörler kadar duyuşsal faktörlerin de etkili olduğu bilinmektedir. Özyeterlik inancı da öğrenci başarısını etkileyen en önemli duyuşsal alanlardan birisidir. Ülkemizde de yabancı dil eğitimine önem verilmesine rağmen istenilen seviyelere ulaşılamamıştır. Ülkemizde güç paylaşımına ilişkin bilimsel çalışmalar az sayıdadır. Ayrıca öz yeterlik ile ilgili çalışmalar daha çok fen ve matematik alanlarında yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşım düzeyinin belirlenmesi ve güç paylaşım düzeyi ile İngilizce özyeterlik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel model kullanılmıştır. Evren üzerinden gerçekleştirilen çalışmada, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören 454 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, Oruç (2012) tarafından geliştirilen ‘Güç paylaşımı düzey belirleme ölçeği’ ve Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen ‘İngilizce ile ilgili özyeterlik inancı ölçeği’ uygulanmasıyla elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemesi SPSS istatistik programıyla gerçekleştirilmiştir. İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşımının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, İngilizce özyeterlik inancının da orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sınıf ortamında güç paylaşımı düzeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma faktörleri arasında ve özyeterlik inancı ölçeğinin faktörleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Araştırmada yükseköğretim İngilizce hazırlık sınıfında güç paylaşımının orta düzeyde yapıldığı ve öğrencilerin İngilizce özyeterlik inançlarının da orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendi öğrenme süreçlerinde daha fazla sorumluluk verilmesinin onların eğitim süreçlerine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Acat, B. M., ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 312-329
  • Akpınar, B, ve Gezer, B. (2010). Learner-centered new educational paradigms and their reflections on the period of learning and teaching. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 1-12.
  • Aktaş, T. ve İşigüzel, B. (2014). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3, 17-24.
  • Aliş, E. (2008). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce Bölümü öğretim elemanlarının mesleki deneyimlerinin ve İngilizce öz yeterlik inançlarının iletişimsel dil öğretimine karşı tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, İ. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Öz Yeterlik İnancı Kaynaklarının Öğrenme ve Performansla İlgili Öz Yeterlik İnancını Yordama Gücü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1907-1920.
  • Ataş, İ. (2009). Öz düzenleyici öğrenme stratejileri kullanımının ilköğretim okulu dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki öz yeterlik algısına ve başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, A. (2013). Sınıf Yönetimi. Ankara: PegemA Yayınları
  • Aydosdu, U. (2005). Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumların incelenmesi (B.E.F. Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Behjoo, M. Bahram. (2013). The relationship among self-efficacy, academic self-efficacy, problem solving skills and foreign language achievement . (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni İlköğretim Programlarında Öngörülen Öğrenci Merkezli Uygulamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 521-546
  • Buzzeli, C. ve Johnston, B. (2000). Authority, power, and morality in classroom discourse. Teaching and Teacher Education, 17 (2001),873–884
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Eğitim Yönetimi Dergisi, 32, 470-483
  • Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. 7. Baskı, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyükduman, F. (2006). İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce ve öğretmenlik becerilerine ilişkin öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cheng, Y. S. (2001). Learners’ beliefs and second language anxiety. Concentric: Studies in English Literature and Linguistic. 27(2),, 75–90.
  • Çam, S., ve Ünal Oruç, E. (2014). Learning Responsibility and Balance of Power. International Journal of Instruction 7(1).
  • Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Ekici, G. (2012). Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği: Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Freiberg, H. J. ve Lamb, S. M. (2009). Dimensions of Person-Centered Classroom Management, Theory intoPractice, 48(2), 99-105,
  • Gömleksiz, M. N. (2003).İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226
  • Humphreys, C. K. (2012). Developing student character: Community college professors who share power. Community College Journal of Research and Practice, 36(6), 436-447. doi: 10.1080/00405840902776228
  • Koçer, M. (2014). Ortaokul öğrencilerinin benlik algıları ile akademik öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Zonguldak ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lovorn, M., Sunal, C. S., Christensen, L. M., Sunal, D. W. ve Shwery, C. (2012). Who’s in control? teachers from five countries share perspectives on power dynamics in the learning environment. (2012). Journal of Research in International Education, 11(1), 70-86. doi:10.1177/1475240911435869
  • Maden, S, ve Durukan, E, & Akbaş, E. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrenci Merkezli Öğretime Yönelik Alvegıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 255-269
  • Manke, M. P. (1997). Classroom Power Relations: Understanding Student-Teacher Interaction. London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • McCroskey, J. C., ve Richmond, V. (1983). Power in the classroom I: Teacher and student perceptions. Communication Education, 32, 175-184.
  • Méndez, T., ve García, A. (2012). Exploring Elementary Students' Power and Solidarity Relations in an EFL Classroom. Profile Issues in TeachersProfessional Development, 14(1), 173-185.
  • Moreno-Lopez, I. (2005). Sharing Power with Students: The Critical Language Classroom. Radical Pedagogy: An Interdisciplinary, Peer-Reviewed Journal Devoted to the Analysis of Teaching and Learning, 7(2).
  • Myers, C. (1990). Sharing the power: Facilitating learner independence in the adult ESL classroom. TESL Canada Journal, 8(1), 77-86.
  • Nichols, P. ( 1992). The curriculum of control: Twelve reasons for it, some arguments against it. Beyond Behavior, 3 (2), 5-1 1.
  • Nunan, D. (1993). The learner-centred curriculum revisited. Perspectives, a Journal of TESOL. 19(1).
  • O’Neill, G. ve McMahon, T. (2005). Student–centered learning: What does it mean for students and lecturers?. O’Neill, G., Moore, S., McMullin, B. (Eds.) In Emerging Issues in the Practice of University Learning and Teaching. Dublin: AISHE.
  • Oral, Y. (2013). "The right things are what I expect them to do": Negotiation of power relations in an english classroom. Journal of Language Identity and Education, 12(2), 96-115. doi:10.1080/15348458.2013.775877
  • Oruç, E. (2014). Yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşım düzeyinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Overby, K. (2011). Student-centered learning. ESSAI, 9(1), 32.
  • Öncü, H. (2012). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 183-206
  • Öner, G., ve Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 144-155.
  • Pajares, F. (2002). “Overview of Social Cognitive Theory and of Self Efficacy”, 031.03.2015 tarihinde http://www.uky.edu/~eushe2/Pajares/eff.html adresinden erişildi.
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Human Sciences, 8(2).
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A. M. (1996). Öğretmen niteliği ve öğretimdeki rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2(4), 597-608.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa birliğine Uyum sürecinde Yabancı dil Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205–227
  • Tuncer, M. ve Tanaş, R.(2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 222-232.
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 6(23), 449-466.
  • Uysal, İ. (2013). Akademisyenlerin genel öz-yeterlik inançları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2),144-151
  • Ünal, Oruç, E. (2014). Yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşım düzeyinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Üncü, H. (2012). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 183-206.
  • Weimer, M. (2002). Learner Centered Teaching: Five Key Changes to Practice. San Francisco; Jossey-Bass.
  • Yanar, H. B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu lisesi öğrencilerinin yabancı dil özyeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yanar, B. H., ve Bümen, N. T. (2012). İngilizce ile ilgili özyeterlik inancı ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 97-110.
  • Yılmaz, M. ve Gürçay, D. Ve Ekici, G. (2007). akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259.
  • Yuksel, U. (2010). Integrating curriculum: Developing student autonomy in learning in higher education. Journal of College Teaching & Learning, 7(8), 1-8.

Examining the Relationship between Power-Sharing in a Higher Education Classroom and the Self-Efficacy Belief of Students towards English

Yıl 2016, Sayı: 32, 12 - 39, 30.12.2016

Öz

In learner-centered teaching, students are given more control and power is shared with students. Self-efficacy belief is among the most important factors affecting the students’ success. In our country a great importance is given to know English language. However, the desired level is not achieved. There are few scientific studies on power-sharing in English classes. Moreover, self-efficacy belief of studies are generally conducted on science and math fields. This study aims to examine the relationship between power-sharing in higher education English language preparatory classroom environment and self-efficacy belief of students towards English.  Correlational method, one of the quantitative research methods, was used in the study. The study was conducted to the population of 454 students at Foreign Languages School in Eskişehir Osmangazi University in 2014-2015 academic years. The data were collected through “Power-sharing Scale” developed by Oruç (2014) and “Self-Efficacy Belief towards English Scale” developed by Yanar and Bümen (2012).  SPSS Statistics was used for the statistical analysis of the data. It is found that power is shared with students on average level. Moreover, self-efficacy belief of students towards English is found to be on average level. Correlation analysis showed that there is a positive relationship between the power sharing and the factors of self-efficacy scale.  In the preparation classrooms power is shared on average level and the self-efficacy of the students towards English is also on average level. It is thought that giving more responsibility to students in learning environment will make a great contribution to students’ educational process. 

Kaynakça

  • Acat, B. M., ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 312-329
  • Akpınar, B, ve Gezer, B. (2010). Learner-centered new educational paradigms and their reflections on the period of learning and teaching. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 1-12.
  • Aktaş, T. ve İşigüzel, B. (2014). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3, 17-24.
  • Aliş, E. (2008). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizce Bölümü öğretim elemanlarının mesleki deneyimlerinin ve İngilizce öz yeterlik inançlarının iletişimsel dil öğretimine karşı tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, İ. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Öz Yeterlik İnancı Kaynaklarının Öğrenme ve Performansla İlgili Öz Yeterlik İnancını Yordama Gücü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1907-1920.
  • Ataş, İ. (2009). Öz düzenleyici öğrenme stratejileri kullanımının ilköğretim okulu dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki öz yeterlik algısına ve başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, A. (2013). Sınıf Yönetimi. Ankara: PegemA Yayınları
  • Aydosdu, U. (2005). Öğretmen adaylarının yabancı dil olarak İngilizce dersine ilişkin tutumların incelenmesi (B.E.F. Örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Behjoo, M. Bahram. (2013). The relationship among self-efficacy, academic self-efficacy, problem solving skills and foreign language achievement . (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni İlköğretim Programlarında Öngörülen Öğrenci Merkezli Uygulamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 521-546
  • Buzzeli, C. ve Johnston, B. (2000). Authority, power, and morality in classroom discourse. Teaching and Teacher Education, 17 (2001),873–884
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Eğitim Yönetimi Dergisi, 32, 470-483
  • Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. 7. Baskı, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Büyükduman, F. (2006). İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce ve öğretmenlik becerilerine ilişkin öz-yeterlik inançları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cheng, Y. S. (2001). Learners’ beliefs and second language anxiety. Concentric: Studies in English Literature and Linguistic. 27(2),, 75–90.
  • Çam, S., ve Ünal Oruç, E. (2014). Learning Responsibility and Balance of Power. International Journal of Instruction 7(1).
  • Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Ekici, G. (2012). Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği: Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Freiberg, H. J. ve Lamb, S. M. (2009). Dimensions of Person-Centered Classroom Management, Theory intoPractice, 48(2), 99-105,
  • Gömleksiz, M. N. (2003).İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 215-226
  • Humphreys, C. K. (2012). Developing student character: Community college professors who share power. Community College Journal of Research and Practice, 36(6), 436-447. doi: 10.1080/00405840902776228
  • Koçer, M. (2014). Ortaokul öğrencilerinin benlik algıları ile akademik öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Zonguldak ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lovorn, M., Sunal, C. S., Christensen, L. M., Sunal, D. W. ve Shwery, C. (2012). Who’s in control? teachers from five countries share perspectives on power dynamics in the learning environment. (2012). Journal of Research in International Education, 11(1), 70-86. doi:10.1177/1475240911435869
  • Maden, S, ve Durukan, E, & Akbaş, E. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Öğrenci Merkezli Öğretime Yönelik Alvegıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 255-269
  • Manke, M. P. (1997). Classroom Power Relations: Understanding Student-Teacher Interaction. London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • McCroskey, J. C., ve Richmond, V. (1983). Power in the classroom I: Teacher and student perceptions. Communication Education, 32, 175-184.
  • Méndez, T., ve García, A. (2012). Exploring Elementary Students' Power and Solidarity Relations in an EFL Classroom. Profile Issues in TeachersProfessional Development, 14(1), 173-185.
  • Moreno-Lopez, I. (2005). Sharing Power with Students: The Critical Language Classroom. Radical Pedagogy: An Interdisciplinary, Peer-Reviewed Journal Devoted to the Analysis of Teaching and Learning, 7(2).
  • Myers, C. (1990). Sharing the power: Facilitating learner independence in the adult ESL classroom. TESL Canada Journal, 8(1), 77-86.
  • Nichols, P. ( 1992). The curriculum of control: Twelve reasons for it, some arguments against it. Beyond Behavior, 3 (2), 5-1 1.
  • Nunan, D. (1993). The learner-centred curriculum revisited. Perspectives, a Journal of TESOL. 19(1).
  • O’Neill, G. ve McMahon, T. (2005). Student–centered learning: What does it mean for students and lecturers?. O’Neill, G., Moore, S., McMullin, B. (Eds.) In Emerging Issues in the Practice of University Learning and Teaching. Dublin: AISHE.
  • Oral, Y. (2013). "The right things are what I expect them to do": Negotiation of power relations in an english classroom. Journal of Language Identity and Education, 12(2), 96-115. doi:10.1080/15348458.2013.775877
  • Oruç, E. (2014). Yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşım düzeyinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Overby, K. (2011). Student-centered learning. ESSAI, 9(1), 32.
  • Öncü, H. (2012). Akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 183-206
  • Öner, G., ve Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 144-155.
  • Pajares, F. (2002). “Overview of Social Cognitive Theory and of Self Efficacy”, 031.03.2015 tarihinde http://www.uky.edu/~eushe2/Pajares/eff.html adresinden erişildi.
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Human Sciences, 8(2).
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A. M. (1996). Öğretmen niteliği ve öğretimdeki rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2(4), 597-608.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa birliğine Uyum sürecinde Yabancı dil Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 205–227
  • Tuncer, M. ve Tanaş, R.(2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(6), 222-232.
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 6(23), 449-466.
  • Uysal, İ. (2013). Akademisyenlerin genel öz-yeterlik inançları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2),144-151
  • Ünal, Oruç, E. (2014). Yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşım düzeyinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Üncü, H. (2012). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 183-206.
  • Weimer, M. (2002). Learner Centered Teaching: Five Key Changes to Practice. San Francisco; Jossey-Bass.
  • Yanar, H. B. (2008). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan ve almayan Anadolu lisesi öğrencilerinin yabancı dil özyeterlik algılarının ve İngilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yanar, B. H., ve Bümen, N. T. (2012). İngilizce ile ilgili özyeterlik inancı ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 97-110.
  • Yılmaz, M. ve Gürçay, D. Ve Ekici, G. (2007). akademik özyeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 253-259.
  • Yuksel, U. (2010). Integrating curriculum: Developing student autonomy in learning in higher education. Journal of College Teaching & Learning, 7(8), 1-8.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Karafil

Asım Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Karafil, B., & Arı, A. (2016). Yükseköğretim İngilizce Hazırlık Sınıflarında Güç Paylaşım Düzeyi ile Öğrencilerin İngilizce Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(32), 12-39.