Bu araştırmada,
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilerin
belirlenmesine yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının algılarının ortaya
çıkarılması ile ileride öğretmen olduklarında aday gösterme aşamasında ne tür
özellikleri ölçüt olarak alabilecekleri belirlenmiştir. İsabetli karar vererek
aday gösterme oranının yükselmesi için, öğretmenlerin üstün yetenekli
öğrencilere ilişkin doğru algılara sahip olmaları önemlidir. Ülkemizin geleceği
açısından son derece önemli olan üstün yetenekli-zekâlı öğrencilerin
belirlenmesi ve yetiştirilmesi aşamalarında görev yapan öğretmenlerin bu konuda
iyi bir eğitime ve açık, detaylı bir dikkate sahip olmaları gerekmektedir. Bu
gerçekten hareketle, üstün yetenekli-zekâlı öğrencilerin tanılanması,
yetiştirilmesi ve topluma kazandırılması ile ilgili dersler bölüm farkı
gözetmeksizin tüm eğitim fakültelerinde yer almalıdır. Çalışma sonunda
literatürle uyumlu olan birçok özellik tespit edildiği gibi, her insanda var
olan ayırıcı tanı olarak kullanılamayacak olan bazı kişilik özelliklerinin
öğretmen adayları tarafından üstün yeteneklilik/zekalılık özelliği olarak
genellendiği tespit edilmiştir. Benzer şekilde, hâlihazırda görev yapan
öğretmenlerin algıları ve bu algıların branşlar bazında değişip değişmediği,
üstün yetenekli/zekâlı bir öğrenciyi veya öğrencileri tanılayan öğretmenlerin
deneyimleri ile ilgili çeşitli çalışmalar yapılabilir. Konuyla ilgili derin ve
boylamsal çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |