Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının “üstün/özel yetenekli çocuk” kavramına ilişkin metaforik algılarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, gönüllülük esasına göre araştırmaya katılan toplam 137 öğretmen adayından oluşmaktadır. Özel Eğitim Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümü öğretmen adaylarının “üstün/özel yetenekli çocuk’’ kavramına ilişkin görüşleri metaforlar yoluyla elde edilmiştir. Bu bağlamda öğretmen adaylarından “üstün/özelyetenekli çocuk ……….. gibidir; çünkü ………..”ifadesi yazılı olarak doldurmaları istenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmen adayları üstün/özel yetenekli öğrencilere ilişkin toplam 137 metafor üretmişlerdir. Öğretmen adaylarının üstün/özel yetenekli çocuklara ilişkin ürettikleri metaforlar13tema altında toplanmıştır. Bu temalar; “verimliliği”, “gücü”, “değeri”, “sonsuzluğu”, “hassaslığı”, “sıra dışılığı”, “öğreticiliği”, “saflığı”, “karmaşıklığı”, “parlaklığı”, “sıradanlığı”, “evreni” simgeleyen ve “diğer” temalarından oluşmaktadır. Bulgular bu tema başlıkları altında ele alınmış ve tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 |