Bu çalışmanın amacı, çok kültürlü eğitim ortamlarında üniversite eğitimi alan öğrencilerin yabancı arkadaşlarından beklentilerinin karşılanma düzeylerinin belirlenmesinde kullanılacak geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı geliştirmektir. Böylelikle üniversitelerin eğitim ortamlarının öğrencilerin eğitimi ve gelişimi açısından daha işlevsel hale getirilmesi konusunda yapılacak iyileştirme çalışmalarına zemin hazırlayacak verilere ulaşılmasına katkı sunulması amaçlanmıştır. Araştırma, nicel özellik taşıyan bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde lisans düzeyinde eğitim alan 297 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, taslak halinde hazırlanmış olan “Yabancı Öğrencilerden Beklentiler Ölçeği (YÖBÖ) Akran Değerlendirme Formu” ile toplanmıştır. Veriler üzerinde yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonunda 3 faktör altında toplanan 24 maddeli geçerli ve güvenilir bir ölçek yapısı ortaya çıkmıştır. YÖBÖ Akran Değerlendirme Formunun KMO değeri 0,907; Bartlett testi değerlerinin ise x2: 2068,610; sd: 276 ve p<0,001 olduğu belirlenmiştir. Ölçekteki maddeler genel varyansın %47,375’ini açıklamaktadır. Her bir maddenin madde-toplam korelasyonu değerleri p<,001 düzeyinde anlamlıdır. Formun güvenirlik katsayısı Cronbach alpha 0,911; tüm maddelerin farklı zamanlarda iki kez uygulanması sonunda elde edilen arasında anlamlı bir farkın olmadığı; bir başka ifade ile tutarlı ve kararlı ölçümler yapabildiği belirlenmiştir.
Üniversite eğitimi çok kültürlü eğitim ortamı akran beklentisi ölçek
The aim of this study is to develop a valid and reliable data collection tool that is used to reveal the extent to which the expectations of students who received university education in multicultural educational environments from their foreign friends are met. In this way, it is aimed to facilitate to the access to the data that may lead up to improvement studies in order to help the educational environments of universities get more functional regarding education and development of students. This research was a scale development study with quantitative characteristics. 297 undergraduate students at Kyrgyzstan-Turkey Manas University constituted the study group. The data of the research were collected with the "Expectations Scale from Foreign Students (ESFS) Peer Evaluation Form" prepared in draft form. At the end of validity and reliability analyses on the data, a valid and reliable scale structure with 24 points collected under 3 factors emerged. KMO value of ESFS Peer Review Form is 0.907; Bartlett test values are x2: 2068,610; df: 276 and p <0.001. Substances on the scale describe 47,375% of the overall variance. Item-total correlation coefficients are positive and significant at p<,001 for all substances. The reliability coefficient of the form is 0.911 of the Cronbach alpha coefficient; there is no significant differentiation between the scores obtained from the application of all substances at two different times; in other words, it has been determined that it can perform consistent and stable measurements.
University education multicultural education environment peer expectation scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 |