Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan dijital eğitim platformlarını kullanma durumlarını belirlemektir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da resmi ve özel ilkokullarda görev yapan 601 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada Özerbaş ve Yazıcı (2021) tarafından geliştirilen Dijital Eğitim Platformu Değerlendirme Ölçeği (DEPDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS istatistik programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle parametrik veya parametrik olmayan testlerden hangisinin kullanılması gerektiğini belirlemek üzere verilerin normal dağılım şartını yerine getirip getirmediğine bakılmıştır. Bunun için ilk olarak Shapiro-Wilk testine bakılmış ve sonucun anlamlı (p˂.05) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca verilerin basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmıştır. Çalışmanın verilerinin basıklık değerinin -1.10 ve çarpıklık değerinin ise 6.73 olduğu belirlenmiş, dolayısıyla verilerin normal dağılım koşulunu yerine getirmediği anlaşılmıştır. Bu nedenle verilerin analizinde parametrik olmayan testler kullanılmıştır. İkili değişkenler arasındaki farkların belirlenmesinde Mann-Whitney-U testi ve daha fazla değişkenler arasındaki farkların belirlenmesinde ise Kruskal-Wallis testinden yararlanılmıştır.
Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde dijital eğitim platformlarını kullanma durumları incelendiğinde EBA’nın kıdem ve okutulan sınıf düzeyi değişkeni üzerinde anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Okulistik’in ise okul türü değişkeni üzerinde anlamlı bir farklılık çıkmış olup özel okulda çalışan sınıf öğretmenlerinin devlet okulunda çalışan sınıf öğretmenlerine göre Okulistik’i derslerinde daha fazla kullandıkları görülmüştür. Cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkeni üzerinde hiçbir platformda anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.
sınıf öğretmeni dijital eğitim platformu EBA Okulistik Morpa kampüs
teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
The aim of this study is to determine the use of digital education platforms used in mathematics lessons by classroom teachers. A descriptive survey model was used in the study. The study group of the research consists of 601 classroom teachers working in public and private primary schools in Istanbul in the 2020-2021 academic year. The Digital Education Platform Evaluation Scale (DEPES), developed by Özerbaş and Yazıcı (2021), was used in the study. SPSS statistical program was used in the analysis of the data. In the analysis of the data, first of all, it was checked whether the data fulfilled the normal distribution condition in order to determine which of the parametric or non-parametric tests should be used. For this, the Shapiro-Wilk test was examined first and it was determined that the result was significant (p˂.05). In addition, the kurtosis and skewness values of the data were examined. It was determined that the kurtosis value of the data of the study was -1.10 and the skewness value was 6.73, so it became clear that the data did not fulfill the normal distribution condition. For this reason, non-parametric tests were used in the analysis of the data. Mann-Whitney-U test was used to determine the differences between binary variables and Kruskal-Wallis test was used to determine the differences between more variables. When the classroom teachers' use of digital education platforms in mathematics lessons was examined, significant differences were found on the variable of seniority and grade level taught in EBA. On the other hand, there was a significant difference on the school type variable of Okulistik, and it was seen that the classroom teachers working in private schools used Okulistik in their lessons more than the classroom teachers working in the public schools. No significant difference was found in any platform on the variables of gender and education level.
Classroom Teacher Digital education platform EBA Okulistik Morpa kampüs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 1 |