E-öğrenme, özellikle COVID-19 salgını sırasında artan, oldukça yeni ve hızlı bir şekilde genişleyen bir eğitim eğilimidir. bu nedenle, e-öğrenmenin standartlaştırılmış araçlarla değerlendirilmesi önem kazanmıştır. Bu çalışma, üniversite öğrencilerine yönelik bir e-öğrenme değerlendirme ölçeği geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu metodolojik çalışma Türkiye'de 434 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin madde havuzu ilgili literatürden yararlanılarak oluşturulmuştur. Veriler, tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA), Pearson korelasyon analizi, bağımlı değişkenler için t-testi ve Cronbach alfa katsayısı kullanılarak tahmin edilmiştir. Uzman görüşlerine göre hesaplanan bu ölçeğin kapsam geçerlilik indeksi 0.84-1.00 arasında değişmektedir. Açımlayıcı faktör analizine göre iki faktörün özdeğeri > 1'dir. Bu iki faktör toplam varyansın 68,6'sını açıklamaktadır. CFA, Chi ön sahası/serbestlik derecesi (χ2/df), karşılaştırmalı uyum göstergesi (CFI) ve ortalama karesel yaklaşım hatası (RMSEA) için olumlu sonuçlar gösterdi. Ölçeğin Cronbach alfa değeri 0.96'dır. Alt boyutların Cronbach alfa ölçüsü birbirinden bağımsız olarak 0.94 ve 0.93'tür. E-Öğrenim Değerlendirme Ölçeği, güçlü test-tekrar test güvenilirliğine sahipti. Sonuç olarak, 18 maddelik E-Öğrenim Değerlendirme Ölçeği, e-öğrenmeyi değerlendirmek için geçerli ve güvenilir bir araçtır. Ölçek, öğrencilerin e-öğrenme sürecini değerlendirmelerini sağlar.
E-learning E-Learning assessment scale Higher education Higher education students.
E-learning is a fairly recent and fleetly expanding trend of education that increased particularly during the COVID-19 epidemic. thus, assessing thee-learning with standardized tools has gained significance. This study aims to develop an e-learning assessment scale for university students. This methodological study was performed with 434 students in Türkiye. The item pool of the scale was created grounded on the applicable literature. The data were estimated using descriptive statistics, explanatory and confirmational factor analysis (CFA), Pearson correlation analysis, t-test for dependent variables and Cronbach alpha coefficient. The content validity index of this scale calculated according to experts‟ opinions ranged from 0.84-1.00. According to the explanatory factor analysis, two factors had an eigenvalue> 1. These two factors reckoned for 68.6 of the total variance. CFA showed favourable results for Chi forecourt/ degrees of freedom (χ2/df), comparative fit indicator (CFI) and root mean square error of approximation (RMSEA). The Cronbach alpha of the scale was 0.96. The Cronbach alpha measure of the sub-dimensions independently,0.94 and 0.93. The E-Learning Assessment Scale had strong test-retest reliability. In conclusion, the 18-item E-Learning Assessment Scale was a valid and reliable tool for assessing e-learning. The scale enables students to assess the e-learning process.
E-learning E-Learning assessment scale Higher education Higher education students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğrenme Bilimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 1 |