Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Review of Graduate Thesis Related to REACT Strategy

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 2, 125 - 140
https://doi.org/10.53629/sakaefd.1459839

Öz

The aim of this study is to descriptively analyse the theses on REACT strategy in Türkiye. In this framework, the distribution of postgraduate theses on REACT strategy in Türkiye according to their types, universities, years, courses, data collection tools, study groups and aims were investigated. The data were collected through document analysis, which is one of the qualitative data collection techniques. Descriptive analysis, one of the qualitative analysis methods, was used to analyse the data obtained. The research data were obtained from the "National Thesis Centre" system. According to the findings, a total of 44 postgraduate theses, including 30 master's theses and 14 doctoral theses, were conducted in 24 universities between 2009 and 2023 in the field of REACT strategy in Türkiye. It was also observed that most of the postgraduate theses were in the field of science. When the results obtained about the study group were examined, it was seen that secondary school students were preferred the most and primary school students were preferred the least. In the studies, it was analysed how it affected the academic achievement of the students as a result of teaching lessons with REACT strategy. In addition, it was determined that multiple-choice tests were used in data collection.

Kaynakça

  • Akgürbüz, M. (2023). Sınıf dışı etkinliklerle bağlam temelli yaklaşımı REACT stratejisinin başarı ve kalıcılığa etkisi: Vücudumuzdaki sistemler (Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Akın Yanmaz, E. (2021). Bağlam temelli öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen rehber materyallerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: “Aynalar ve Işığın Soğurulması” örneği (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Aksu, H. H. (2009). Questionnaries and interviews in educational researches. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 201-216. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32156
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Aktaş, N. (2023). Bağlam temelli REACT öğretim modelinin öğrencilerin fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerine ve fen bilimleri dersine yönelik motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Arıkan, A. (2019). Sosyal bilgiler dersinde REACT stratejisine dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Anderson, L.W. (2003). Classroom assessment: Enhancing the quality of teacher decision making. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Bailey, K. D. (1982). Method of social research, New York. The Free Press.
  • Bennett, J., & Holman, J. (2002). Context-based approaches to the teaching of chemistry: What are they and what are their effects? Kluwer Academic Press
  • Beştaş, B. (2022). REACT stratejisinin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi ve görüşlerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Briggs, C. (1984). Learning how to ask: A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Clifford, M., & Wilson, M. (2000). Contextual teaching, professional learning, and student experiences: Lessons learned from implementation. Washington: ERIC Publishing.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage
  • CORD, (1999). Teaching science contextually. CORD Communications,
  • Coştu, S. (2009). Matematik öğretiminde bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarında öğretmen deneyimleri (Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching Contextually: Research, Rationale and Techniques for Improving Student Motivation and Achievement in Mathematics and Science. CCI Publishing.
  • Demirci, H. (2020). Yansıtıcı düşünme etkinlikleri ile zenginleştirilmiş REACT stratejisinin öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerine, fen öğrenimine yönelimlerine ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Edmondson, D. R. (2005). Likert scales: A history. In L. C. Neilson (Ed.), Proceedings of the 12th conference on historical analysis and research in marketing (CHARM)(pp. 127– 133). http://faculty.quinnipiac.edu/charm
  • Erdem, E., & Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-87.
  • Erdoğan, H. (2023). Ortaokulda fen bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkililiği (Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Ertürk, S., & Koşar S. (2002). Sosyal yapılandırmacılık konulu tezlerin betimsel içerik analizi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(1), 130-143. https://doi: 10.51725/etad.1248617
  • Güneş, L. (2023). Altıncı sınıf elektriğin iletimi ünitesinin REACT stratejisi ile öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Hermana, D., Supardan, D., & Undang, G. (2010). Contextual Teaching and Learning (sebuah panduan awal dalam pengembangan PBM). Yogyakarta: PT. Diandra Primamitra Media. https://doi: 10.17509/ijal.v2i1.70
  • Ingram, S. J. (2003). The effects of contextual learning instruction on science achievement of male and female tenth grade students (Doktora Thesis, South Alabama University ).
  • Kasım, Ş. (2019). Üretim, dağıtım, tüketim öğrenme alanına yönelik REACT modeline göre hazırlanan rehber materyallerin etkililiğinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kaya, S. (2020). 11. sınıf öğrencilerine ‘sindirim sistemi’ konusunun REACT stratejisi ile öğretimi (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Keleş, H. İ. (2019) 7. sınıf fen bilimleri dersi “saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması” konularının REACT stratejisiyle öğretimi (Yüksek Lisans Tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Keskin, F. (2017). Yaşam temelli REACT öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kılıç, M. A. (2015). Bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve matematiği günlük hayat problemlerine transfer etmelerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kirman Bilgin, A. (2015). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kutu, H. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Fen bilimleri dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman D.G. (2009), Preferred reporting items for systematic reviews and metaanalyses. The PRISMA Statemant, PLOS Medicine, 6(7), 1-6.
  • Navarra, A., (2006). Achieving Pedagogical Equity in the Classroom. Cord Publishing.
  • Özkan, Z. (2022). Madde döngüleri ve çevre sorunları konusunun REACT stratejisi ile öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin araştırma-sorgulamaya dönük tutumlarına, fen konularına yönelik ilgilerine ve akademik başarılarına etkisi (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Parchmann, I., Grasel, C., Baer, A., Nentwig, P., Demuth, R., & Ralle the ChiK Project Group, Bernd. (2006). Chemie im Kontext’: A symbiotic implementation of a context-based teaching and learning approach. International Journal of Science Education, 28(1), 1041–1062. https://doi: 10.1080/09500690600702512
  • Pilot, A., & Bulte, A. M. (2006). Why do you “need to know”? Context-based education. International Journal of Science Education, 28(9), 953–956.
  • Sevinç, B. (2015). Asitler ve bazlar konusunda REACT stratejisine göre materyallerin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Şimşek, F. (2022). Bağlam temelli STEM etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel okuryazarlıkları ve STEM'e yönelik güdülenmeleri ile fene ilişkin tutum ve kaygıları üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Tatlı, A. (2020). REACT stratejisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlama, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayın Dağıtım
  • TIMSS. (2011 ). Assessment Frameworks: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED512411.pdf
  • Tütüncü, G. (2016). Lise 10. sınıf gazlar konusu ile ilgili bağlam temelli yaklaşıma dayalı hikâyelerle destekli bir öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Umay A., & Kaf Y. (2005). Matematikte Kusurlu Akıl Yürütme Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 188-195.
  • Ültay, E. (2014). İtme, momentum ve çarpışmalar konusuyla ilgili bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı açıklama destekli REACT stratejisine göre geliştirilen etkinliklerin etkisinin araştırılması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yalçın, O. (2020). Disiplinler arası bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı fizik öğretim programının uygulanma süreci ile öğrencilerde bilişsel ve duyuşsal açıdan yarattığı değişimin incelenmesi (Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yamaç, R. Z. (2023). Fen bilgisi konularına yönelik REACT stratejisiyle hazırlanan ders materyallerinin etkililiğinin incelenmesi (Doktora tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yaman S. (2016). Çoktan seçmeli madde tipleri ve fen eğitiminde kullanılan örnekleri, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 151-170.
  • Yıldırım, G. (2015). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları (Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yiğit, M. (2015). 12. sınıf öğrencilerinin hidrokarbon bileşikleri konusundaki kavramsal anlamalarına, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının REACT stratejisine göre hazırlanmış materyallerin etkisi (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.

REACT Stratejisine Yönelik Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 2, 125 - 140
https://doi.org/10.53629/sakaefd.1459839

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de REACT stratejisine yönelik olarak gerçekleştirilen tezlerin betimsel olarak analiz edilmesidir. Bu çerçevede Türkiye’de REACT stratejisine yönelik olarak yapılan lisansüstü tezlerin türlerine, hazırlandıkları üniversitelere, yıllara, derslere, veri toplama araçlarına, çalışma gruplarına ve amaçlarına göre dağılımları araştırılmıştır. Araştırmada veriler nitel veri toplama tekniklerinden biri olan doküman incelemesi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel analiz yöntemlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma verileri “Ulusal Tez Merkezi” sisteminden elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Türkiye’de REACT stratejisi alanında 2009 ve 2023 yılları arasında 24 üniversitede, 30 yüksek lisans tezi, 14 doktora teziyle beraber toplam 44 lisansüstü tez yapılmıştır. Ayrıca yapılan lisansüstü tezlerin çoğunun fen bilimleri alanında olduğu görülmüştür. Çalışma grubu ile ilgili elde edilen sonuçlara bakıldığında en fazla ortaokul öğrencilerinin, en az da ilkokul öğrencilerinin tercih edildiği görülmüştür. Çalışmalarda en çok REACT stratejisiyle derslerin işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Ayrıca verilerin toplanmasında en çok çoktan seçmeli testlerin kullanıldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akgürbüz, M. (2023). Sınıf dışı etkinliklerle bağlam temelli yaklaşımı REACT stratejisinin başarı ve kalıcılığa etkisi: Vücudumuzdaki sistemler (Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Akın Yanmaz, E. (2021). Bağlam temelli öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen rehber materyallerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamaları üzerine etkisi: “Aynalar ve Işığın Soğurulması” örneği (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Aksu, H. H. (2009). Questionnaries and interviews in educational researches. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(1), 201-216. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32156
  • Aktaş, L. (2013). Maddenin tanecikli yapısı ve ısı konusunda REACT öğretim stratejisine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin öğrenci başarısına etkisi (Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Aktaş, N. (2023). Bağlam temelli REACT öğretim modelinin öğrencilerin fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerine ve fen bilimleri dersine yönelik motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Arıkan, A. (2019). Sosyal bilgiler dersinde REACT stratejisine dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Anderson, L.W. (2003). Classroom assessment: Enhancing the quality of teacher decision making. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Bailey, K. D. (1982). Method of social research, New York. The Free Press.
  • Bennett, J., & Holman, J. (2002). Context-based approaches to the teaching of chemistry: What are they and what are their effects? Kluwer Academic Press
  • Beştaş, B. (2022). REACT stratejisinin 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi ve görüşlerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Briggs, C. (1984). Learning how to ask: A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Clifford, M., & Wilson, M. (2000). Contextual teaching, professional learning, and student experiences: Lessons learned from implementation. Washington: ERIC Publishing.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage
  • CORD, (1999). Teaching science contextually. CORD Communications,
  • Coştu, S. (2009). Matematik öğretiminde bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarında öğretmen deneyimleri (Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching Contextually: Research, Rationale and Techniques for Improving Student Motivation and Achievement in Mathematics and Science. CCI Publishing.
  • Demirci, H. (2020). Yansıtıcı düşünme etkinlikleri ile zenginleştirilmiş REACT stratejisinin öğrencilerin yansıtıcı düşünmelerine, fen öğrenimine yönelimlerine ve motivasyonlarına etkisi (Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Edmondson, D. R. (2005). Likert scales: A history. In L. C. Neilson (Ed.), Proceedings of the 12th conference on historical analysis and research in marketing (CHARM)(pp. 127– 133). http://faculty.quinnipiac.edu/charm
  • Erdem, E., & Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 81-87.
  • Erdoğan, H. (2023). Ortaokulda fen bilimleri dersinde bağlam temelli öğrenme yaklaşımının etkililiği (Yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Ertürk, S., & Koşar S. (2002). Sosyal yapılandırmacılık konulu tezlerin betimsel içerik analizi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(1), 130-143. https://doi: 10.51725/etad.1248617
  • Güneş, L. (2023). Altıncı sınıf elektriğin iletimi ünitesinin REACT stratejisi ile öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Hermana, D., Supardan, D., & Undang, G. (2010). Contextual Teaching and Learning (sebuah panduan awal dalam pengembangan PBM). Yogyakarta: PT. Diandra Primamitra Media. https://doi: 10.17509/ijal.v2i1.70
  • Ingram, S. J. (2003). The effects of contextual learning instruction on science achievement of male and female tenth grade students (Doktora Thesis, South Alabama University ).
  • Kasım, Ş. (2019). Üretim, dağıtım, tüketim öğrenme alanına yönelik REACT modeline göre hazırlanan rehber materyallerin etkililiğinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi, Trabzon Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kaya, S. (2020). 11. sınıf öğrencilerine ‘sindirim sistemi’ konusunun REACT stratejisi ile öğretimi (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Keleş, H. İ. (2019) 7. sınıf fen bilimleri dersi “saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması” konularının REACT stratejisiyle öğretimi (Yüksek Lisans Tezi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Keskin, F. (2017). Yaşam temelli REACT öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kılıç, M. A. (2015). Bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve matematiği günlük hayat problemlerine transfer etmelerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Erzincan Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kirman Bilgin, A. (2015). Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Kutu, H. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi (Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Fen bilimleri dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., & Altman D.G. (2009), Preferred reporting items for systematic reviews and metaanalyses. The PRISMA Statemant, PLOS Medicine, 6(7), 1-6.
  • Navarra, A., (2006). Achieving Pedagogical Equity in the Classroom. Cord Publishing.
  • Özkan, Z. (2022). Madde döngüleri ve çevre sorunları konusunun REACT stratejisi ile öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin araştırma-sorgulamaya dönük tutumlarına, fen konularına yönelik ilgilerine ve akademik başarılarına etkisi (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Parchmann, I., Grasel, C., Baer, A., Nentwig, P., Demuth, R., & Ralle the ChiK Project Group, Bernd. (2006). Chemie im Kontext’: A symbiotic implementation of a context-based teaching and learning approach. International Journal of Science Education, 28(1), 1041–1062. https://doi: 10.1080/09500690600702512
  • Pilot, A., & Bulte, A. M. (2006). Why do you “need to know”? Context-based education. International Journal of Science Education, 28(9), 953–956.
  • Sevinç, B. (2015). Asitler ve bazlar konusunda REACT stratejisine göre materyallerin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Şimşek, F. (2022). Bağlam temelli STEM etkinliklerinin öğrencilerin bilimsel okuryazarlıkları ve STEM'e yönelik güdülenmeleri ile fene ilişkin tutum ve kaygıları üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Tatlı, A. (2020). REACT stratejisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlama, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Nobel Yayın Dağıtım
  • TIMSS. (2011 ). Assessment Frameworks: http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED512411.pdf
  • Tütüncü, G. (2016). Lise 10. sınıf gazlar konusu ile ilgili bağlam temelli yaklaşıma dayalı hikâyelerle destekli bir öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Umay A., & Kaf Y. (2005). Matematikte Kusurlu Akıl Yürütme Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 188-195.
  • Ültay, E. (2014). İtme, momentum ve çarpışmalar konusuyla ilgili bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı açıklama destekli REACT stratejisine göre geliştirilen etkinliklerin etkisinin araştırılması (Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yalçın, O. (2020). Disiplinler arası bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı fizik öğretim programının uygulanma süreci ile öğrencilerde bilişsel ve duyuşsal açıdan yarattığı değişimin incelenmesi (Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yamaç, R. Z. (2023). Fen bilgisi konularına yönelik REACT stratejisiyle hazırlanan ders materyallerinin etkililiğinin incelenmesi (Doktora tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yaman S. (2016). Çoktan seçmeli madde tipleri ve fen eğitiminde kullanılan örnekleri, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 151-170.
  • Yıldırım, G. (2015). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları (Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
  • Yiğit, M. (2015). 12. sınıf öğrencilerinin hidrokarbon bileşikleri konusundaki kavramsal anlamalarına, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının REACT stratejisine göre hazırlanmış materyallerin etkisi (Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi). YÖK Tez Merkezi.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Latif Güneş 0000-0002-9832-5553

Mustafa Yılmazlar 0000-0003-0622-3355

Erken Görünüm Tarihi 8 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2024
Kabul Tarihi 12 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, L., & Yılmazlar, M. (2024). REACT Stratejisine Yönelik Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 125-140. https://doi.org/10.53629/sakaefd.1459839