In this study, the opinions of teachers have been evaluated regarding the implementation and effectiveness of
new primary Religious Culture and Ethical Knowledge Curriculum which was put into practice in the 2006-2007
academic years. The data obtained from 20 teachers working in state schools in Istanbul through interviews
were analyzed through qualitative research methods. The findings of study have been presented within the
frame of some dimensions. According to the findings of the study, we can briefly mention the following as a
conclusion about the effectiveness of the new curriculum: Although the teachers generally have positive
attitudes toward curriculum, they mention some issues regarding its practice. The teachers’ minds are not clear
about the applicability of the constructivist approach in these lessons and the curriculum does not provide a
satisfactory point of view. The claim of theological approach in the curriculum is not completely applicable.
Although objectives and attainments have been seen adequate by teachers, they have indicated partial success
in practice. There are some topics and units which do not respond to students’ interest, needs and levels. The
teachers generally have satisfaction of teaching-learning process of the curriculum, but materials and activity
samples are not seen adequate by them. Alternative measurement and assessment methods have been
considered significant, but in practice, they have not been preferred by most teachers.
Primary Religion Education Curriculum Constructivism Instruction Evaluation Practice
Bu araştırmada, 2006-2007 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan yeni İlköğretim DKAB Öğretim Progra-mının uygulamadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri değerlendirilmektedir. İstanbul'da 20 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler, nitel araştırma yöntemleri uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin genel olarak program algılaması ve hizmet içi eğitimler, temele alınan yaklaşım/lar, amaç ve kazanımlar, içerik, öğrenme öğretme süreci ile ölçme değerlendirme boyutları çerçevesinde sunulmuş-tur. Araştırmadan elde edilen verilere göre, öğretmenler yeni İlköğretim DKAB Öğretim Programını genel an-lamda olumlu karşılamakta, bununla birlikte programın farklı boyutları kapsamında uygulamada bazı problemle-re de işaret etmektedirler. Temele alınan yaklaşımlardan yapılandırmacılığın DKAB derslerinde uygulanabilirliği-ne dair soru işaretleri ve bu konuda programın tatmin edici bir bakış açısı ortaya koyamadığı, dinbilimsel yakla-şımın temel iddiasının tam olarak gerçekleşmediği, amaç ve kazanımların genel olarak yeterli görülmesine rağmen uygulamada kısmi bir başarının elde edilebildiği, içerikte öğrenci seviyesi, ilgi ve ihtiyaçları açısından sorun oluşturan ve yetersiz kalan ünite ve konuların olduğu, öğrenme öğretme sürecine dair genel bir memnu-niyet olmakla birlikte programın özellikle etkinlik ve materyaller konusunda yetersiz kaldığı, yeni programdaki alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin, önemli görülmekle birlikte uygulamada fazla tercih edilmediği tespit edilen temel hususlardan bazılarıdır.
İlköğretim Din Eğitim Program Yapılandırmacılık Öğretim Değerlendirme Uygulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAUIFD bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.