Siyasi İlahiyat kavramını ilk kez ortaya atan ve bu alanın en önemli isimlerinden biri olan Carl Schmitt'in (1888-1985) ilk olarak 1922’de yayımlanan ve 2002’de Türkçe’ye kazandırılan Siyasi İlahiyat adlı eserinin üçüncü bölümü, “Modern devlet kuramının bütün önemli kavramları, dünyevileştirilmiş ilahiyat kavramlarıdır." cümlesiyle başlar. Örneğin, Tanrı’nın kadir-i mutlak olma özelliği, devletin kanun koyucu olma özelliğine dönüşmüştür. Hukuk için olağanüstü hâlin taşıdığı anlam, ilahiyat için mucizenin taşıdığı anlama benzemektedir. Bu örneklerden de anlaşılacağı üzere Siyasi İlahiyat ya da diğer bir ifadeyle Politik Teoloji, modern-seküler kurum ve kavramların arka planındaki teolojik kökenleri konu edinen disiplinler arası bir alandır. Bu çalışmanın konusunu oluşturan Siyasi İlahiyat alanındaki çalışmalarıyla bilinen Alman asıllı Amerikalı yazar Ernst H. Kantorowicz'in (1895-1963) ilk kez 1957’de yayımlanan eseri, Orta Çağ boyunca İngiltere özelinde -fakat daha genel olarak diğer bazı Avrupa devletlerindeki dönüşüme de değinerek- kralın iki bedeni kurgusunun, Hristiyan teolojisinden etkilenerek nasıl ortaya çıktığını ve dönüştüğünü aktarmayı amaçlamaktadır. Bu haliyle eserde yapılan şeyin tam manasıyla bir kavram arkeolojisi olduğu söylenebilir. Dolayısıyla bu eserin gerçek anlamda bir Siyasi İlahiyat eseri4 olduğu görülmektedir. Bu yönüyle de eser, literatürde özgün bir önemi haizdir.
Siyasi İlahiyat kavramını ilk kez ortaya atan ve bu alanın en önemli isimlerinden biri olan Carl Schmitt'in (1888-1985) ilk olarak 1922’de yayımlanan ve 2002’de Türkçe’ye kazandırılan Siyasi İlahiyat adlı eserinin üçüncü bölümü, “Modern devlet kuramının bütün önemli kavramları, dünyevileştirilmiş ilahiyat kavramlarıdır.” cümlesiyle başlar. Örneğin, Tanrı’nın kadir-i mutlak olma özelliği, devletin kanun koyucu olma özelliğine dönüşmüştür. Hukuk için olağanüstü hâlin taşıdığı anlam, ilahiyat için mucizenin taşıdığı anlama benzemektedir. Bu örneklerden de anlaşılacağı üzere Siyasi İlahiyat ya da diğer bir ifadeyle Politik Teoloji, modern-seküler kurum ve kavramların arka planındaki teolojik kökenleri konu edinen disiplinler arası bir alandır. Bu çalışmanın konusunu oluşturan Siyasi İlahiyat alanındaki çalışmalarıyla bilinen Alman asıllı Amerikalı yazar Ernst H. Kantorowicz'in (1895-1963) ilk kez 1957’de yayımlanan eseri, Orta Çağ boyunca İngiltere özelinde -fakat daha genel olarak diğer bazı Avrupa devletlerindeki dönüşüme de değinerek- kralın iki bedeni kurgusunun, Hristiyan teolojisinden etkilenerek nasıl ortaya çıktığını ve dönüştüğünü aktarmayı amaçlamaktadır. Bu haliyle eserde yapılan şeyin tam manasıyla bir kavram arkeolojisi olduğu söylenebilir. Dolayısıyla bu eserin gerçek anlamda bir Siyasi İlahiyat eseri4 olduğu görülmektedir. Bu yönüyle de eser, literatürde özgün bir önemi haizdir.
Kıvrak, E. (2020). Kralın İki Bedeni. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 22(41), 267-274. https://doi.org/10.17335/sakaifd.696728
AMA
Kıvrak E. Kralın İki Bedeni. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Haziran 2020;22(41):267-274. doi:10.17335/sakaifd.696728
Chicago
Kıvrak, Ensar. “Kralın İki Bedeni”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22, sy. 41 (Haziran 2020): 267-74. https://doi.org/10.17335/sakaifd.696728.
EndNote
Kıvrak E (01 Haziran 2020) Kralın İki Bedeni. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22 41 267–274.
IEEE
E. Kıvrak, “Kralın İki Bedeni”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 41, ss. 267–274, 2020, doi: 10.17335/sakaifd.696728.
ISNAD
Kıvrak, Ensar. “Kralın İki Bedeni”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22/41 (Haziran 2020), 267-274. https://doi.org/10.17335/sakaifd.696728.
JAMA
Kıvrak E. Kralın İki Bedeni. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020;22:267–274.
MLA
Kıvrak, Ensar. “Kralın İki Bedeni”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 41, 2020, ss. 267-74, doi:10.17335/sakaifd.696728.
Vancouver
Kıvrak E. Kralın İki Bedeni. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020;22(41):267-74.