Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 5 - 15, 27.04.2018

Öz

Tarihi kökenlerinde İslamiyet ve Türklük karşıtı girişimler bulunan Batı’da özellikle 11 Eylül Saldırıları sonrası yükselmeye başlayan İslam karşıtlığı akım (İslamifobi), son zamanlarda başta Türkiye olmak üzere tüm İslam ülkeleri ve Müslüman toplumları hedef almaya başlamıştır. Almanya’da başlayan ve zamanla diğer Avrupa ülkelerine sıçrayan bu ırkçı yaklaşım; Avusturya, Danimarka, İsviçre, İsveç ve Hollanda’da artarak devan eden Türkiye karşıtlığı ile kendisini göstermiştir. Gün geçtikçe güçlenen ve bu özelliği ile başta bölgesinde olmak üzere uluslararası platformda ağırlığı artan Türkiye, Batı’nın bu ırkçı yaklaşımdan etkilenmekte, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne ve Türk vatandaşlarına karşı Avrupa’da ırkçı tavır ve davranışlar artmaktadır. Bu durum başta ekonomi olmak üzere pek çok sektör ve konuda olumsuz etkilere sebep olmaktadır. Tüm bu olumsuz tavır ve davranışlar ile beslenen ırkçı yaklaşım ve olguların turizm boyutunu inceleyeceğimiz bu çalışmada; ırkçılık, İslam karşıtlığı, Türkofobi, ikinci sınıf topluluk olarak görülme gibi bakış açılarının basın ve medyaya yansımalarını, turizmi nasıl etkilediğini ve turistlerin seyahat tercihlerini bu tutum ve davranışların sergilendiği ülkelere yapma konusunda nasıl bir karar verme durumunda olduklarını irdeleyeceğiz.

Kaynakça

  • Moufakkir, O. (2008). Destination İmage Revisited: The Dutch Market Perceptions of Morocco as a Tourism Destination, Tourism Development: Growth, Myths and İnequalities, Burns, P., Novelli, M. 85-112.
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 5 - 15, 27.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Moufakkir, O. (2008). Destination İmage Revisited: The Dutch Market Perceptions of Morocco as a Tourism Destination, Tourism Development: Growth, Myths and İnequalities, Burns, P., Novelli, M. 85-112.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taşkın Deniz

Nilüfer Zengin 0000-0002-0755-8045

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deniz, T., & Zengin, N. (2018). AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 5-15.
AMA Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. Nisan 2018;1(1):5-15.
Chicago Deniz, Taşkın, ve Nilüfer Zengin. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Nisan 2018): 5-15.
EndNote Deniz T, Zengin N (01 Nisan 2018) AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1 1 5–15.
IEEE T. Deniz ve N. Zengin, “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”, saktad, c. 1, sy. 1, ss. 5–15, 2018.
ISNAD Deniz, Taşkın - Zengin, Nilüfer. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1/1 (Nisan 2018), 5-15.
JAMA Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2018;1:5–15.
MLA Deniz, Taşkın ve Nilüfer Zengin. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 5-15.
Vancouver Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2018;1(1):5-15.