MEDYANIN SAĞLIKLI BESLENME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Yıl 2019,
Cilt: 2 Sayı: 2, 163 - 176, 30.08.2019
Said Kıngır
,
Nazlı Kardeş
Öz
Son dönem gastronomi akımlarına
bakıldığında, sağlıklı beslenmenin ön plana çıktığı görülmektedir. Sağlıklı
beslenme anlayışının günümüzde oldukça önemli bir hal alması bu alanda yapılan
çalışmaların sayısını da artırmış bulunmaktadır. Sağlıklı beslenmenin temelini ise,
seçtiğimiz gıdalar oluşturmaktadır. Sağlık bilincinin oluşmasının yanı sıra bu
konuda seçilen gıdalar da önemli olmaktadır. İçinde bulunduğumuz çağ nedeni ile
medyanın gıda seçimlerimizde ki etkisi kabul edilen bir gerçek olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı alanda yapılmış çalışmalara ek olarak üniversite gençliğinin sağlık bilincinin var olup olmadığını
ve günümüzde medya ile iç içe olan gençlerin medyadan yiyecek içecek konusunda
hangi yönde etkilendiğini ve medyanın satın alma davranışlarını değiştirip
değiştirmediğini anlamaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri, veri
toplama aracı olarak anketten faydalanılmış ve elde edilen veriler analize tabi
tutulmuştur. Bulgulara göre; öğrencilerin zamanlarının çoğunu sosyal medyada
harcadıkları, sağlık bilincinin gelişmeye başladığı ancak sağlıkla ilgili
konuları sosyal medyadan takip ettikleri sonucuna varılmıştır.
Kaynakça
- Alaunyte, L. Perry, J. L. Aubrey, T. (2015). Nutritional knowledge and eating habits of Professional rugby league players: does knowledge translate into practice?, Journal of the International Society of Sports Nutritio, 12(18). 1-7.
- Çetin, O. I., Kumkale, İ. (2016). Sosyal Medya Kullanım Düzeyi ve Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkide Faydacı Motivasyonun Aracı Etkisi, Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences, 2 (4), 90-101.
- Dilber, F. Dilber, A. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Gıda Ürünleri Tüketiminde Medyanın Etkisi: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane üniversitesi iletişim fakültesi elektronik dergisi, 2(1), 64-82
- Işkın, M. Sarıışık, M. (2017). Öğrencilerin Besin Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 33-42
- İçyer,D. Mankan, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yayın Organlarını Takip Etme Sıklığının Beslenme Bilgi Düzeyine Etkisi, Journal Of Social And Humanities Sciences Research, 4(14). 1578-1584
- İşlek, M. S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
- Kalpana, A. Jaliwala, H. (2013). Effect Of Social Media On E-Purchase Amongst Youth, International Journal Of Business Management &Research , 3(2), 131-136
- Kızılaslan, N., Kızılaslan, H. (2008). Tüketicilerin Satın Aldıkları Gıda Maddeleri ile İlgili Bilgi Düzeyleri ve Tutumları (Tokat İli Örneği), U. Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 67-74
- Mutlu, E. (2018). Medya Araçlarının Başkent Üniversitesi Öğrencilerinin Beslenme Davranışları Ve Gıda Ürünlerinin Seçiminde Karar Vermedeki Etkisi (Yayımlanmamış Yükseklisans Tezi). Başkent Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Ensititüsü, Ankara.
- Maheshwar, M. Narender, K. Balakrishma, N. Rao, D. (2018). Teenagers Understanding and Influence of Media Content on their Diet and Health- Related Behaviour, Journal of Clinical Nutrition & Dietetics,4,1-7
- Nar, M.Ş. (2015). Küreselleşmenin Tüketim Kültürü Üzerindeki Etkisi: Teknoloji Tüketimi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,8 (37), 941-952
- Şahin, E. Çağlıyan, V. Başer, H. H. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satınalma Davranışına Etkisi: Selçuk Üniversitesi İibf Örneği, Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86
- Yılmaz, E., Özkan, S. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi,2 (6), 87-103
- Yılmaz, E., Yılmaz, İ. Uran, H. (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ ili Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3, 9-14. http://www.teknolojikarastirmalar.com/
- Yoldaş, M. A., Ergezer, Ç. (2013). Üniversitede Eğitim Görmekte Olan Öğrencilerin Reklamlara Karşı Tutum Ve Davranışları Üzerine Kırgızistan’da Ampirik Bir Araştırma, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6 (1), 280-297
- https://pazarlamaturkiye.com/makale/medya-tuketim-aliskanliklarinin-degisimi/ (Erişim Tarihi 21.03.2019)