Bu çalışma, temel tasarım eğitiminde, tasarım ilkelerinin aktarılmasına yardımcı olmak için matematiğin
kullanılmasında yüksek bir potansiyel olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışma öğrencilerin önceki
matematiksel bilgilerinin bir temel tasarım ilkesini anlamalarına nasıl yardımcı olabileceğine dair bir örnek
sunmaktadır. Bu bağlamda, temel matematik bilgisine sahip endüstriyel tasarım birinci sınıf öğrencilerine
“düzen” ve “kaos” kavramlarını açıklamak için bir matematik konusu olan “dizi” kavramı kullanılmıştır.
Vaka, Karabük Üniversitesi’nde temel tasarım stüdyosu öğrencilerinin katıldığı bir çalıştay çerçevesinde
incelenmiştir. Çalıştayın temasının ardından tasarım çalışmasını üretmek için atık malzemeler kullanılmıştır.
Bu çalışma, öğrencilerin yaratıcılığını engelleyebilecek doğrudan bir örnek vermeden, temel tasarım
stüdyosunda öğretmenler ve öğrenciler arasındaki diyaloğu netleştirmeye yardımcı olan öğretilebilir bir
yöntem ortaya koymaktadır. Gelecekteki çalışmalarda tasarım ilkelerini açıklığa kavuşturmak ve öğretmek
için diğer matematiksel kavramlara dayalı benzer yöntemlerin geliştirilebileceği düşünülmektedir.
This study aimed to demonstrate high potential in using mathematics to facilitate the transmission of
design principles in basic design education. It provided an example of how students’ previous mathematical
knowledge could be utilized to assist them in understanding the initial design principles. In this respect,
“sequence” as a mathematical concept was used to explain the concepts of “order” and “chaos” to the first-year
industrial design students who had basic mathematics knowledge. The case was studied as part of a workshop
in which students from a Karabuk University's basic design studio participated. As part of the workshop’s
theme, waste materials were utilized in the design process. The purpose of this study was to provide a teaching
method for improving the dialog between teachers and students in basic design studio without providing
existing examples which can interfere the learning process and limit or hinder the students’ creativity. A
similar methodology can be developed based on other mathematical concepts in order to clarify and teach
design principles in the future.
Design education Basic design Chaos Mathematics Abstract thinking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Endüstriyel Ürün Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |