BibTex RIS Kaynak Göster

Environmental Art Practices in Plastic Arts Education

Yıl 2014, , 20 - 41, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.94841

Öz









In this age, in which a direct relationship between human being and nature have gradually
being cut, plastic arts and its education are required in all areas. In this study, environmental art
practices which draw attention to the harmony of nature and human being are analyzed, these
practices were those of the university students from different fields-excluding the art department.
Practices started with the workshops, plastic elements and traditional materials were adumbrated
and practiced. Studies conducted with 35 students within 14 weeks of elective plastic arts course
and 3 hours per week. Environmental art practices made in nature were photographed and saved
with natural materials. After they have acquired the basic knowledge, the students are observed to
be able to reveal artistic works which can reach an aesthetic integrity and can be consistent with
the goals of environmental art. 





Kaynakça

  • ANTMEN Ahu (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık: İstanbul
  • ARNHEİM Rudolf (2007). Görsel Düşünme, (Çev. Rahmi Öğdül) Metis Yayınları:
  • DA VINCI LEONARDO (2006). Da Vinci’nin Not Defteri, (Çev. Kasım Doğan), Lacivert Yayıncılık: İstanbul
  • DE KONINCK Thomas (2003), Yeni Cehalet ve Kültür Problemi, (Çev. İnci Malak Uysal), Epos Yayınları: Ankara
  • EDMAN Irwin (1977). Sanat ve İnsan, (Çev. Turhan Oğuzkan), İnkılap ve Aka Yayınları: İstanbul
  • FROMM Eric (1997). Sahip Olmak ya da Olmak, (Çev. Aydın Arıtan), Arıtan Yayınları: 1997
  • RODİN Auguste (2006). Düşünce Kıvılcımları (Çev. Ayşegül Sönmezay), Alkım Yayınları: İstanbul

Plastik Sanatlar Eğitiminde Çevresel Sanat Uygulamaları

Yıl 2014, , 20 - 41, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.94841

Öz

İnsanın doğayla doğrudan ilişkisinin kesilmekte olduğu çağımızda, plastik sanatlar ve eğitimine her alanda gereksinim vardır. Bu araştırmada, sanat alanı dışındaki üniversite öğrencilerinin doğa-insan uyumuna dikkat çeken çevresel sanat uygulamaları incelenmektedir. Uygulamalar, geleneksel malzemelerle plastik elemanları sezdirmeyi ve uygulamayı içeren atölye çalışmalarıyla başlatılmıştır. Öğrenciler çevresel sanatın ortaya çıkışı ve dünyadaki örnekleri üzerine bilgilendirilmiştir. Çalışmalar, haftada 3 ders saati ile 14 hafta süren seçmeli plastik sanatlar dersi kapsamında, 35 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Doğal gereçlerle, doğada yapılan çevresel sanat uygulamaları fotoğraflanarak kaydedilmiştir. Öğrencilerin edindikleri temel düzeydeki bilgilerle, estetik bir bütünlüğe ulaşabilen ve çevresel sanatın amaçlarıyla örtüşen sanatsal işler ortaya koyabildik- leri gözlemlenmiştir. 

Kaynakça

  • ANTMEN Ahu (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık: İstanbul
  • ARNHEİM Rudolf (2007). Görsel Düşünme, (Çev. Rahmi Öğdül) Metis Yayınları:
  • DA VINCI LEONARDO (2006). Da Vinci’nin Not Defteri, (Çev. Kasım Doğan), Lacivert Yayıncılık: İstanbul
  • DE KONINCK Thomas (2003), Yeni Cehalet ve Kültür Problemi, (Çev. İnci Malak Uysal), Epos Yayınları: Ankara
  • EDMAN Irwin (1977). Sanat ve İnsan, (Çev. Turhan Oğuzkan), İnkılap ve Aka Yayınları: İstanbul
  • FROMM Eric (1997). Sahip Olmak ya da Olmak, (Çev. Aydın Arıtan), Arıtan Yayınları: 1997
  • RODİN Auguste (2006). Düşünce Kıvılcımları (Çev. Ayşegül Sönmezay), Alkım Yayınları: İstanbul
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Bilir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Bilir, A. (2014). Plastik Sanatlar Eğitiminde Çevresel Sanat Uygulamaları. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(6), 20-41. https://doi.org/10.20488/austd.94841

Cited By