BibTex RIS Kaynak Göster

Field of Art as Changed with Technological Opportunities

Yıl 2014, , 76 - 89, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.22705

Öz









The frontiers of technology, in an ever changing and developing world along with industrialization, naturally push the envelope of human intelligence as well. Development of humanity in all the
cultural, social, and technological fields leads our world to both positive and negative alterations.
While the technological and scientific research, which made progress in positive direction in the
light of advancements, on the one hand facilitate human life, yet the same have also been used to
end the lives of thousands of people by human hands and minds, on the other. The world as changed and the technology as advanced with the 20th Century naturally influenced artists in such a
way that the tools and equipment of the time and the ‘things’ that were brought apart by the new
age have become the tools and equipment of art as well. Impact of technological advancements on
art took precedence also over the manual dexterity of the artist during the production phase with
the speed-based dynamics of social life and gave a life to new contemporary forms of expression, in
which a relationship between an ideational and thematic effect, and time.


Such technological advancements as printed photographs, television, video display, projection
reflex, digital photography, neon lights, led illumination, 3D imaging, simulation, hologram, and
nano technological paints have become the most prominent means of production that transformed
primarily the art of painting and also the other disciplines of art. This study aims to determine,
in the light of available data, what lies ahead for art, taking into consideration the predictions
regarding the prospective technological advancements and changes in a near future, with a comparative overview of 20th century art, on which infrastructure and ground the formal existence
of artwork will rise along with its presentation, and how art will be influenced therefrom. In the
context thereof, the intended goal of this study is to come up with probable fields and phenomena
of 21st Century art. 





Kaynakça

  • Atakan Nancy, (2008), Sanatta Alternatif Arayışlar, (Çeviren: Zeynep Rona), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • Barnard, Malcolm (2002) Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, (Çeviren: Güliz Korkmaz) Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Barrett Terry, (2012). Sanatı Eleştirmek, (Çeviren: Gökçe Metin), Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • Benjamin Walter, (1995), Pasajlar, (Çeviren: Ahmet Cemal), Yapıkredi Yayınları, İstanbul
  • Bourdieu, Pierre, (2006) Sanatın Kuralları . (Çeviren: Necmettin Kâmil Sevil), YKY Yayınları,. İstanbul:
  • Crary Jonathan, (2004), Gözlemcinin Teknikleri (Çeviren: Elif Daldeniz), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Danto C. Arthur, (2010), Sanatın Sonundan Sonra (Çeviren: Zeynep Demirsü), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Fineberg Jonathan, (2013). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık stratejileri, (Çeviren: Simber Atay, Göral Erinç Yılmaz), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • May Rollo, (2008), Yaratma Cesareti (Çeviren: Alper Oysal), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Wolf Sylvıa, (2010), The Digital Eye, Prestel, Henry Art Gallery, Printed in China
  • Yılmaz Mehmet, (2006). Modernizimden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Ankara.

Teknolojinin Olanakları ile Değişen Sanat Alanı

Yıl 2014, , 76 - 89, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.22705

Öz

Endüstrileşmeyle birlikte gelişen ve değişen dünyamızda teknolojinin sınırları doğal olarak in- san zekasının da sınırlarını zorlamaktadır. İnsanlığın kültürel, sosyal ve teknolojik her alandaki gelişimi dünyamızı olumlu ve olumsuz değişimlere de sürüklemektedir. Gelişmeler ışığında olumlu yönde ilerleme kaydeden teknolojik ve bilimsel araştırmalar bir taraftan insanın yaşamını kolaylaştırırken diğer taraftan da binlerce insanın yaşamının yine insan eli ve aklı ile sonlandırılmasında kullanılmaktadır. 20 yy. ile birlikte değişen dünya ve ilerleyen teknoloji, doğal olarak çağın araç-gereçlerini ve beraberinde getirdiklerini, sanatında araç gereçleri olması konusunda sanatçıyı etkilemiştir. Sanatın teknolojik gelişmelerden etkilenmesi ise hıza dayalı toplumsal yaşamın dinamikleri ile üretim aşamasında sanatçının da el becerisinin önüne geçerek düşünsel ve tematik bir etkinin zaman ile ilişkisinin kurulduğu yeni çağdaş ifade biçimlerinin de doğmasına yol açmıştır.

Basılı fotoğraf, televizyon, video görüntüsü, projeksiyon yansıması, digital fotoğraf, neon ışıklar, led aydınlatmalar, 3D görüntüleme, simülasyon, hologram, nano teknolojik boyalar gibi teknolojik gelişmeler başta resim sanatı olmak üzere diğer sanat disiplinlerini de dönüştüren en önemli üretim araçları halini almıştır. Bu araştırma yakın gelecekte ihtimaller doğrultusunda karşılaşa- cağımız teknolojik gelişmeler ve değişimlerin tahminlerini 20. Y.y. sanatına bakarak sanat adına bizleri nelerin beklediği ve yapıtın biçimsel varlığının yanı sıra sunuşunun da nasıl bir alt yapı ve zemin üzerinde yükselebileceği düşüncesiyle sanata nasıl etki edeceğini, eldeki verilerin ışığında tespit etmeye çalışmaktadır. Bu bağlamda varılmak istenen sonuç 21. Y.y. sanatının nasıl bir alanı ve görüngüsü olabileceği ihtimalleridir. 

Kaynakça

  • Atakan Nancy, (2008), Sanatta Alternatif Arayışlar, (Çeviren: Zeynep Rona), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • Barnard, Malcolm (2002) Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, (Çeviren: Güliz Korkmaz) Ütopya Yayınevi, Ankara.
  • Barrett Terry, (2012). Sanatı Eleştirmek, (Çeviren: Gökçe Metin), Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
  • Benjamin Walter, (1995), Pasajlar, (Çeviren: Ahmet Cemal), Yapıkredi Yayınları, İstanbul
  • Bourdieu, Pierre, (2006) Sanatın Kuralları . (Çeviren: Necmettin Kâmil Sevil), YKY Yayınları,. İstanbul:
  • Crary Jonathan, (2004), Gözlemcinin Teknikleri (Çeviren: Elif Daldeniz), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Danto C. Arthur, (2010), Sanatın Sonundan Sonra (Çeviren: Zeynep Demirsü), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Fineberg Jonathan, (2013). 1940’tan Günümüze Sanat Varlık stratejileri, (Çeviren: Simber Atay, Göral Erinç Yılmaz), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • May Rollo, (2008), Yaratma Cesareti (Çeviren: Alper Oysal), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Wolf Sylvıa, (2010), The Digital Eye, Prestel, Henry Art Gallery, Printed in China
  • Yılmaz Mehmet, (2006). Modernizimden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Ankara.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıdvan Coşkun

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Coşkun, R. (2014). Teknolojinin Olanakları ile Değişen Sanat Alanı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(6), 76-89. https://doi.org/10.20488/austd.22705