BibTex RIS Kaynak Göster

İnsan Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat

Yıl 2014, , 90 - 99, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.68237

Öz

Bilimsel çalışmaların fayda sağlaması, işlevinin olması genellikle toplum tarafından yüce bir çalışma olarak görülmüştür. Diğer taraftan sanatsal çalışmalar daha çok eğlendirici, hoşa giden, zevk veren, ustaca yapılan uğraşlar olarak nitelendirilmiştir. Tarihsel sürece bakıldığında sanatın, insanlığın ilk yıllarından bugüne kadar insanın kendini alamadığı bir edim olduğunu, güzel ve hoşa giden olmasından daha çok bir amaç için yapılmış olduklarını görebiliriz. Bu da sanatın; özünde, düşünülerek, planlanarak yapılan ve bir söylemi olan eylem olduğunu göstermektedir.

Bu makalede, sanat-bilim arasındaki farklılıklar ve etkilenimler ele alınarak, sanatsal üretimin tüketim nesnesi, dekoratif nesne olmadığı, süjede değişiklik oluşturacak bir bilgi objesi olduğu hatırlatılarak sanat eserine bakış değerlerine katkıda bulunulmaya çalışılacaktır. 

Kaynakça

  • BENDER. T, M.(2013). Duyguların İzinde Sanatsal Yaratma. Nobel: Ankara.
  • BOZKURT, N.(2009). Felsefeyle Yaşamak. Yorum: İstanbul.
  • EİNSTEİN, A.(2012). Benim Gözümden Dünya. (Çev. Demet Evrenosoğlu). Alfa: İstanbul.
  • EİSNER, E., & POWELL, K. (2002). Art in science?. Curriculum Inquiry, 32(2), 131-159.
  • FİSCHER, E.(2005). Sanatın Gerekliliği. (Çev. Cevat Çapan). Payel: İstanbul.
  • GOMBRİCH, E.H.(2004). Sanatın Öyküsü.(Çev. Erol Erduran-Ömer Erduran). Remzi: İstanbul.
  • IŞILDAK, R.SUAT.(2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). Cilt 2, Sayı 1, Haziran, s:64–69.
  • İNOVAX. Robotların Tarihçesi. http://www.inovax.net/inovax/2010/03/akinsoft-genel-merkez/robotlarin-tarihcesi/( Erişim Tarihi: 23.10.2013)
  • KAGAN, M.(1993).Estetik ve Sanat Dersleri.(Çev. Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi: Ankara.
  • LENOİR, B.(2005). Sanat Yapıtı. (Çev. Aykut Derman). YKY: İstanbul.
  • ÖMERUSTAOĞLU, A. (2004). Bir Bilgi Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat. Felsefe Dünyası. 1/39.s.99-110.
  • ÖMERUSTAOĞLU, A. (2007). Bir İnsani Fenomen Olarak Estetik Bilinç. KKEFD. Sayı:15. s.18-26.
  • ÖZDEMİR, O. (2012). Aesthetic processes in science education: art based science education. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 269-284.
  • SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya: Ankara.
  • SOMMERER, C. (1998). Art Science.
  • ŞENEL, A.(2009). Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi. İmge: Ankara.
  • YAŞAR, Ş. (1998). Çağdaş Bilim Anlayışı. Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan, 154-162.
  • YAZICI,M. (2005). Konteynırda Gezici Galeri. Radikal İnternet Baskısı,20 Aralık.

Science and Art as Human Activity

Yıl 2014, , 90 - 99, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.68237

Öz









Generally, science studies have been seen as sublime work by society due to its concerns and
functions. On the other hand, artistic works have been qualified as entertaining, pleasing, pleasurable and skillful occupations. Considering the historical process, from the beginning of the
humanity we can see that art is a kind of work made for a purpose rather than giving pleasure and
man can’t get rid of art work. This suggests that art, in its substance, is an action that is made by
thinking and planning and has a discourse.


In this article, the differences between art and science and impressions will be handled, it will
be reminded that artistic production is not a consumption object or decorative object, but it is a
knowledge object that makes variation on subject and it will be tried to contribute to the values of
views to artwork. 





Kaynakça

  • BENDER. T, M.(2013). Duyguların İzinde Sanatsal Yaratma. Nobel: Ankara.
  • BOZKURT, N.(2009). Felsefeyle Yaşamak. Yorum: İstanbul.
  • EİNSTEİN, A.(2012). Benim Gözümden Dünya. (Çev. Demet Evrenosoğlu). Alfa: İstanbul.
  • EİSNER, E., & POWELL, K. (2002). Art in science?. Curriculum Inquiry, 32(2), 131-159.
  • FİSCHER, E.(2005). Sanatın Gerekliliği. (Çev. Cevat Çapan). Payel: İstanbul.
  • GOMBRİCH, E.H.(2004). Sanatın Öyküsü.(Çev. Erol Erduran-Ömer Erduran). Remzi: İstanbul.
  • IŞILDAK, R.SUAT.(2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). Cilt 2, Sayı 1, Haziran, s:64–69.
  • İNOVAX. Robotların Tarihçesi. http://www.inovax.net/inovax/2010/03/akinsoft-genel-merkez/robotlarin-tarihcesi/( Erişim Tarihi: 23.10.2013)
  • KAGAN, M.(1993).Estetik ve Sanat Dersleri.(Çev. Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi: Ankara.
  • LENOİR, B.(2005). Sanat Yapıtı. (Çev. Aykut Derman). YKY: İstanbul.
  • ÖMERUSTAOĞLU, A. (2004). Bir Bilgi Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat. Felsefe Dünyası. 1/39.s.99-110.
  • ÖMERUSTAOĞLU, A. (2007). Bir İnsani Fenomen Olarak Estetik Bilinç. KKEFD. Sayı:15. s.18-26.
  • ÖZDEMİR, O. (2012). Aesthetic processes in science education: art based science education. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 269-284.
  • SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya: Ankara.
  • SOMMERER, C. (1998). Art Science.
  • ŞENEL, A.(2009). Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi. İmge: Ankara.
  • YAŞAR, Ş. (1998). Çağdaş Bilim Anlayışı. Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan, 154-162.
  • YAZICI,M. (2005). Konteynırda Gezici Galeri. Radikal İnternet Baskısı,20 Aralık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suzan Tepe Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Tepe Yılmaz, S. (2014). İnsan Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(6), 90-99. https://doi.org/10.20488/austd.68237

Cited By

İZMİR SEFARAD SİNAGOGLARININ AKUSTİK ÖZELLİKLERİ
Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi
Özgül Yılmaz Karaman
https://doi.org/10.17341/gazimmfd.406782