Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Obvara Firing Technic, on Biscuits, Colored and Glazed Body

Yıl 2018, , 156 - 169, 05.06.2018
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.510308

Öz









Obvara is a ceramic firing technique which started in the 14th - 20th centuries and is known
as the Baltic (Belarus) Raku. In this technique, firing is done by taking the unglazed and biscuit
ceramic products out of the kiln and dipping them in a special fermented mixture for 5-10 seconds,
which then clleaned with water. The effects and color tones of Obvara depend on its heat when
taken out of the kiln and the densitiy of the mixture used. To have the best outcome, it is essential
the biscuit product to be hot. In this study, different experiments were done on biscuist-colored
slip (angabe) and glazed surfaced by making changes in the materials and ratios used in Obvara
preparation. As a result of these experiments, different visual effects were created. The combined
use of coloured angobe with ceramic pigments and colored glazes and Obvara effects resulted in
artistic effects. 





Kaynakça

  • Acartürk, B. – Timurkaan, R. (2017) Alternatif Pişirim Tekniği Obvara’da Organik Malzeme Kullanımı, 10. Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu Bildiri Kitabı, s. 868-870, Eskişehir. http://www.tepebasi.bel.tr/pismis/bildiriler/bildiri10.pdf (Erişim tarihi: 21.12.2017)
  • Çobanlı, Z. (1996). Seramik Astarları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi,
  • Genç, S. (2013). Artistik Seramik Sırları Sır Sanatı. İstanbul: Boyut Matbaacılık.
  • Işıktan, Figen. (2011). Geleneksel Bir Rus Seramik Pişirim/Dekor Tekniği “Obvarnaya”, 5. Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu Bildiri Kitabı. s.218-225, Eskişehir.
  • https://www.thefreelibrary.com/Obvara%3a+Janice+Chassier+details+the+quest+for+the+Obvara+eyes.-a0418466410 (Erişim tarihi: 06.02.2017)
  • http-1: http://mfkaragul.blogspot.com.tr/2015/10/obvara-pisirimi.html ( Erişim tarihi:09.01.17) http-2: http://www.balticraku.eu/en/balticraku/ ( Erişim tarihi: 07.02.2017)
  • http://ceramicartsdaily.org/firing-techniques/raku-firing-techniques/marcia-selsors-tips-on-obvara-firing/ ( Erişim tarihi: 09.01.17 )
  • GÖRSEL LİSTESİ
  • Görsel 1, 2, 3, 4. https://www.google.com.tr/settarch?biw=1680&bih=944&tbm=isch&sa=1&q=obvara+firing&oq (Eri- şim tarihi: 06.02.2017)
  • Görsel 5, 6. https://tr.pinterest.com/pin/302374562466799723 (Erişim tarihi: 21.09.2017)
  • Görsel 7, 8. https://www.google.com.tr/search?q=betül+karakaya+obvara&source (Erişim tarihi: 29.09.2017)
  • http://galerisoyut.com.tr/artist/betul-demir-karakaya/ (Erişim tarihi: 19.12.2017)

OBVARA PİŞİRİM TEKNİĞİNİN BİSKÜVİ, RENKLİ VE SIRLI BÜNYELER ÜZERİNDE ETKİLERİ

Yıl 2018, , 156 - 169, 05.06.2018
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.510308

Öz





Obvara; 14-20 yy. da başlayan ve Baltık (Beyaz Rusya) Rakusu olarak bilinen, bir seramik
pişirim tekniğidir. Pişirim, sırsız ve bisküvi seramik ürünlerin, 750
oC-1000oC sıcaklığa ulaştığında fırından çıkartılarak 5-10 sn arası mayalanmış özel bir karışıma daldırılması ile yapılmaktadır. Daha sonra seramik ürünler, su ile temizlenmektedir. Obvara etkilerinin ve renk tonlarının oluşması, seramik ürünün fırından çıkarıldığı ısı ve karışımın cinsi ile yoğunluğuna bağlıdır.
Olumlu etkiler oluşması için bisküvi ürünün sıcak olması gerekmektedir. Bu çalışmada Obvara
hazırlamada kullanılan malzemelerde ve oranlarında değişiklikler yapılarak, bisküvi renkli astarlı
ve sırlı yüzeyler üzerinde uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Yapılan denemeler sonucunda farklı
görsel etkiler elde edilmiştir. Seramik boyaları ile renklendirilmiş astarların ve renkli sırların uygulandığı seramik yüzeyler ile Obvara efektleri birlikte kullanılarak artistik etkiler oluşturulmuştur. 





Kaynakça

  • Acartürk, B. – Timurkaan, R. (2017) Alternatif Pişirim Tekniği Obvara’da Organik Malzeme Kullanımı, 10. Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu Bildiri Kitabı, s. 868-870, Eskişehir. http://www.tepebasi.bel.tr/pismis/bildiriler/bildiri10.pdf (Erişim tarihi: 21.12.2017)
  • Çobanlı, Z. (1996). Seramik Astarları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi,
  • Genç, S. (2013). Artistik Seramik Sırları Sır Sanatı. İstanbul: Boyut Matbaacılık.
  • Işıktan, Figen. (2011). Geleneksel Bir Rus Seramik Pişirim/Dekor Tekniği “Obvarnaya”, 5. Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu Bildiri Kitabı. s.218-225, Eskişehir.
  • https://www.thefreelibrary.com/Obvara%3a+Janice+Chassier+details+the+quest+for+the+Obvara+eyes.-a0418466410 (Erişim tarihi: 06.02.2017)
  • http-1: http://mfkaragul.blogspot.com.tr/2015/10/obvara-pisirimi.html ( Erişim tarihi:09.01.17) http-2: http://www.balticraku.eu/en/balticraku/ ( Erişim tarihi: 07.02.2017)
  • http://ceramicartsdaily.org/firing-techniques/raku-firing-techniques/marcia-selsors-tips-on-obvara-firing/ ( Erişim tarihi: 09.01.17 )
  • GÖRSEL LİSTESİ
  • Görsel 1, 2, 3, 4. https://www.google.com.tr/settarch?biw=1680&bih=944&tbm=isch&sa=1&q=obvara+firing&oq (Eri- şim tarihi: 06.02.2017)
  • Görsel 5, 6. https://tr.pinterest.com/pin/302374562466799723 (Erişim tarihi: 21.09.2017)
  • Görsel 7, 8. https://www.google.com.tr/search?q=betül+karakaya+obvara&source (Erişim tarihi: 29.09.2017)
  • http://galerisoyut.com.tr/artist/betul-demir-karakaya/ (Erişim tarihi: 19.12.2017)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Soner Genç

Esra Öztürk Razi Bu kişi benim

M.muhammet Göksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Genç, S., Öztürk Razi, E., & Göksel, M. (2018). OBVARA PİŞİRİM TEKNİĞİNİN BİSKÜVİ, RENKLİ VE SIRLI BÜNYELER ÜZERİNDE ETKİLERİ. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 8(1), 156-169. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.510308