Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel İletişimde Harf Olarak Rakamların Kullanımı ve Bunun Okunurluğa Etkisi

Yıl 2017, , 44 - 56, 01.06.2017
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.562748

Öz





21. yüzyılda görsel iletişimin sınırlarını genişletmek ve zenginletirmek anlamında pek çok yeni
tipografik yaklaımda bulunulmutur. Bu yeni tarz yaklaımlar görsel iletişime beklenmedik perspektifler kazandırmıtır. Örneğin grafik tasarımda harfler yerine rakamların kullanılması fikri,
tasarımcıların yen
i ifade biimlerinde bulunmalarını salamıtır. Öyle ki, artık harflerin, hecelerin veya seslerin yazınsal ifadesi yerine rakamların kullanılmasına aşina olmudurumdayız.
Günümüzde bu alanda kullanılan 2 farklı yakla
ımla karılamaktayız. lk yaklaımın amacı,
rakamların har
flerle ve hecelerle olan ses benzerliğinden yola çıkmak ve izleyicinin onları sesleri
i
fade eden semboller olarak algılamalarını salamaktır. kinci yaklaım ise rakamların harflere
olan b
iimsel benzerliğinden yola çıkmaktır. zleyicinin rakamları hem oldukları gibi hem de harf
olarak algılamasını sa
lamaktır. Bu yaklaımlar tasarımcılara yeni bir bakıaçısı kazandırarak,
tasarımcıları
iki ya da daha fazla içeriği aynı anda ifade etme olanaına kavuturmutur. Söz
d
izimi kurallarının özü evrimlemiştir. Bu makalenin amacı da harfler yerine rakamların kullanımının bir mesajı iletmede ne kadar etkili olduunu incelemektir. Dahası okunurluun bu durumdan nasıl etkilendiğini örnekler üzerinden göstermeye çalımaktır. Bu makale, harflerin yerine
rakamların kullanıldı
ı örnekleri inceleyen betimsel analize dayalı bir makaledir. zleyicinin bu
yakla
ımları nasıl algıladıı ve bu yaklaımın bir mesajı izleyiciye daha etkili nasıl iletebileceği
örneklerle gösterilmeye çalıılacaktır. 





Kaynakça

  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım [Communication and Graphic Design]. Dost: Ankara, Türkiye. Bruce, Miranda (2004). The Illustrated Book of Signs and Symbols. Barnes & Noble: China.
  • Bowers, John (2011). Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes. John Wiley & Sons: Kanada. Brady, Philip (1988). Using Type Right. North Light Books: Ohio, USA.
  • Clair, Cate and BUSIC S. Cynthia (2005). A Typographic Workbook: A Premier History, Techniques and Artistry. John Wiley & Sons: New Jersey.
  • Carter, Rob, DAY, Ben and MEGGS, Philip (2002). Typographic Design: Form and Communication. John Wiley & Sons: New Jersey.
  • Ferrante, C. M., FERRANTE, Thomas, (2008). E-Leetspeak Puzzle Book. AuthorHouse: USA.
  • Jean, Georges (1999). Signs, Symbols and Chiphers. Thames Hudson: İngiltere.
  • Karabıyık, F. B. (2012). Sözün ve Sükutun Renkleri. İz Yayıncılık: İstanbul.
  • Karahancı, İbrahim (2016). Sözcük Birimlerin Üslup Oluşumuna Katkisi I, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 5/4: Türkiye
  • Katz, Joel (2012) Designing Information. Wiley & Sons: Canada
  • Lunde, Paul (2009), Şifreler Kitabı. NTV Yayınları: İstanbul, Türkiye
  • Meggs, Philip, PURVIS, Alston (2006), Meggs’ History of Graphic Design. Wiley & Sons: Canada
  • Sarıkavak, N. K. (2003) Çağdaş Tipografinin Temelleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara, Türkiye.
  • Sharma, Bhu, Dev. (2016) Encyclopedia of Science: Salem Press.
  • Turgut, Erol (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Anı Yayıncılık: Ankara, Türkiye.
  • Twemlow, A. (2006). What is Graphic Design for? Roto Vision: UK
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım [Visual Communication and Graphic Design]. İnkilap Publisher: İstanbul, Türkiye.
  • Vignelli, M. (2010). The Vignelli Canon. Lars Müller: Baden, Switzerland.

Using Numbers As Letters In Visual Communication And The Effects Of This Use On Legibility

Yıl 2017, , 44 - 56, 01.06.2017
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.562748

Öz









In the 21st century, typography has developed as a means to enrich and broaden the
borders of v
isual communication providing a wide range of new approaches. These new
approaches prov
ide a challenging and unexpected perspective for visual communication,
such as us
ing numbers instead of letters to enable designers to create new ways of expressions. We are indeed familiar with numbers being used to represent letters, syllables
or phonemes. Today we exper
ience two basic approaches in using numbers instead of
letters.
The aim of the first approach is to use numbers as phonetic symbols, and make
the v
iewer to perceive them in this manner. Second approach uses the shape resemblance
of numbers to the letters. It a
ims to make the viewer to perceive the numbers as they are
and also as letters.
These new ways of graphic approaches have opened a new window in
v
isual communication and enabled designers to express two or more concepts at the same
t
ime. Therefore, the essence of syntax has evolved. The purpose of this article is to represent the existing design approaches in using numbers as letters and discuss which ones are
favorable to express,
introduce or promote a message. Moreover, it aims to evaluate some
examples to
investigate how legibility is affected. This article is based on a descriptive
analys
is to define and sample the existing design approaches of using numbers as letters as
well as how the v
iewer perceives them and how they should be designed in order to deliver
the message more e
fficient. 





Kaynakça

  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım [Communication and Graphic Design]. Dost: Ankara, Türkiye. Bruce, Miranda (2004). The Illustrated Book of Signs and Symbols. Barnes & Noble: China.
  • Bowers, John (2011). Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes. John Wiley & Sons: Kanada. Brady, Philip (1988). Using Type Right. North Light Books: Ohio, USA.
  • Clair, Cate and BUSIC S. Cynthia (2005). A Typographic Workbook: A Premier History, Techniques and Artistry. John Wiley & Sons: New Jersey.
  • Carter, Rob, DAY, Ben and MEGGS, Philip (2002). Typographic Design: Form and Communication. John Wiley & Sons: New Jersey.
  • Ferrante, C. M., FERRANTE, Thomas, (2008). E-Leetspeak Puzzle Book. AuthorHouse: USA.
  • Jean, Georges (1999). Signs, Symbols and Chiphers. Thames Hudson: İngiltere.
  • Karabıyık, F. B. (2012). Sözün ve Sükutun Renkleri. İz Yayıncılık: İstanbul.
  • Karahancı, İbrahim (2016). Sözcük Birimlerin Üslup Oluşumuna Katkisi I, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 5/4: Türkiye
  • Katz, Joel (2012) Designing Information. Wiley & Sons: Canada
  • Lunde, Paul (2009), Şifreler Kitabı. NTV Yayınları: İstanbul, Türkiye
  • Meggs, Philip, PURVIS, Alston (2006), Meggs’ History of Graphic Design. Wiley & Sons: Canada
  • Sarıkavak, N. K. (2003) Çağdaş Tipografinin Temelleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara, Türkiye.
  • Sharma, Bhu, Dev. (2016) Encyclopedia of Science: Salem Press.
  • Turgut, Erol (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Anı Yayıncılık: Ankara, Türkiye.
  • Twemlow, A. (2006). What is Graphic Design for? Roto Vision: UK
  • Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım [Visual Communication and Graphic Design]. İnkilap Publisher: İstanbul, Türkiye.
  • Vignelli, M. (2010). The Vignelli Canon. Lars Müller: Baden, Switzerland.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağlar Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Okur, Ç. (2017). Using Numbers As Letters In Visual Communication And The Effects Of This Use On Legibility. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 7(1), 44-56. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.562748