Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Seramiğe Dönüşen Organik Nesneler: Teknik ve Sanatsal Örnekler

Yıl 2019, , 198 - 215, 01.06.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600449

Öz





Günümüzde seramik malzemeyi bir ifade aracı olarak kullanan çadasanatçılar, eserlerinin
plast
ik diline katkı salamak iin çeşitli sır, ekillendirme ve pişirim alternatifleri denemektedirler.
Burada ele alınacak
ekillendirme alternatiflerinden biri de sanatçıların kuma, dantel, ip, bitkisel
ürünler, do
al ve yapay süngerler gibi çeşitli organik nesneleri döküm çamuru iine daldırıp
çıkararak
ekillendirmesidir. Bu teknikle seçilen nesneler üzerinden hem doku hem de form elde
ed
ilmektedir. Bu makalede seramik formu ve bünyesi olarak kullanılan nesnelerin seramiğe nasıl
dönü
tüü, nesnelerin nasıl ekillendirildiği aratırılacaktır. Aratırma yönteminde, söz konusu
tekn
iği uygulayan ulusal ve uluslararası sanatçıların eserleri ele alınacak, seçilen nesne üzerinden
tekn
iğin plastik dili incelenecektir.


Sonuç olarak sanatçıların; eserlerini diğer bilinen ekillendirme yöntemlerinden farklı olarak
olu
turdukları, bu tekniğin ekillendirme yöntemlerine katkı saladıı anlaılmıtır. Teknikte,
kullanılan nesneler
in seçimi sanatçının tercihine balı olduu görülmütür. Seramik sanatı
açısından ortaya çıkan eserler
in çounlukla seramiğin plastik diline katkı saladıı söylenebilir.
Bu tekn
ikle elle ekillendirilmeyecek kadar orijinal dokuları da elde etme olanaı bulunmaktadır. 





Kaynakça

  • Acartürk, B. ve Kaya Ş. (2013). Agrega Katkılı Seramik Bünye Özelliklerinin Araştırılması, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Cilt:17 Sayı:2, s.66
  • Gürel, A. A. (2015). Seramik Sanatında Figüratif Form Olanakları Bağlamında Amiguruminin Kullanımı, Seramik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, s.1, 32, 119, 120, 122, 128
  • Kutlu, M. (2013). Resimsel Öğelerin Seramik Teknikleri ile Yorumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Ana Sanat Dalı, Sanatta Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s.67-69
  • Orlowski, J. M. (2010). Ties That Bind, A Thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Masters of Fine Arts in the College of Arts and Sciences Georgia State University, Amerika, s.7
  • Özer, L. ve Kurşuncu A. (2012). Kâğıt Katkılı Sanat Seramikleri, Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Aralık, Cilt:3 Sayı:3, Eskişehir, s.121
  • Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s. 48,116,133-134,144, 221, 233
  • http-1: https://www.foodelphi.com / malzeme – bilgisi - doc- dr-ali - gundogdu / Organik (Erişim tarihi 19.11.2018)
  • http-2: http://www.kimyaegitimi.org / sites / default / files / kimya_egitimi_ ogrenci_ deneyleri / organik _ bilesiklerde _ karbon_ve_ hidrojen.pdf (Erişim tarihi 19.11.2018)
  • http-3: http://ceramicartistsnow.com / wp-content / uploads / 2016/02/10 – cool – ceramic -CAN. pdf 10 Unconventional Ceramic Techniques You Haven’t Tried Yet (Erişim tarihi 06.10.2018)
  • http-4: http://www.jessicadrenk.com/#/schwane/ (Erişim tarihi 06.10.2018)
  • http-5: http://jessicagardnerstudios.com/ (Erişim tarihi 08.10.2018)
  • http-6: http://www.themethodcase.com/else-by-michal-fargo/ (Erişim tarihi 21.10.2018)
  • http-7: http://www.mettemayagregersen.com/wordpress/construtions/ (Erişim tarihi: 21.10.2018)
  • GÖRSEL KAYNAKÇA
  • Görsel 1. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.221
  • Görsel 2. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.144
  • Görsel 3. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.233
  • Görsel 4. Demet İper Dicle Kişisel Arşivi Görsel 5. Demet İper Dicle Kişisel Arşivi
  • Görsel 6. Kutlu, M. (2013). Resimsel Öğelerin Seramik Teknikleri ile Yorumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Ana Sanat Dalı, Sanatta Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s.67
  • Görsel 7. http://galerisoyut.com.tr / artist / betul- demir - karakaya / # gallery / 057284 e 94f 9b8b5 aa 9e538f9 eb 0af949 / 6564 (Erişim Tarihi 06.10.2018)
  • Görsel 8. http://jessicadrenk.com/pages/Porcelain%20Skins/Skin%2003.html (Erişim Tarihi 06.10.2018) Görsel 9. http://jessicagardnerstudios.com/gallery-growing-up/ (Erişim Tarihi 06.10.2018)  Görsel 10. http://jessicagardnerstudios.com/gallery-growing-up/ (Erişim Tarihi 06.10.2018) Görsel 11. Michal Fargo Kişisel Arşivi
  • Görsel 12. Michal Fargo Kişisel Arşivi
  • Görsel 13. AU Ho Lam Suzanne Kişisel Arşivi
  • Görsel 14. AU Ho Lam Suzanne Kişisel Arşivi
  • Görsel 15. Gürel, A. A. (2015). Seramik Sanatında Figüratif Form Olanakları Bağlamında Amiguruminin Kullanımı, Seramik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, s.128
  • Görsel 16. Mette Maya Gregerson Kişisel Arşivi Görsel 17. Mette Maya Gregerson Kişisel Arşivi Görsel 18. Deborah Timperley Kişisel Arşivi Görsel 19. Seyhan Yılmaz Kişisel Arşivi
  • Görsel 20. Seyhan Yılmaz Kişisel Arşivi

Organic Objects Which Turn Into Ceramic: Technical and Artistic Examples

Yıl 2019, , 198 - 215, 01.06.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600449

Öz









Contemporary artists using ceramic materials have been trying various types of glaze, shaping
and f
iring alternatives in order to contribute to the plastic interpretation of their works. One of the
shap
ing alternatives that will be discussed here is the organic products such as fabric, lace, rope,
herbal products, natural and art
ificial sponges shaped by the artist by dipping and removing the
object from sl
ip casting. With this technique, both the form and the tissue are obtained from the
selected objects. In th
is article, it will be discussed that how the objects used as ceramic form and
body turn
into ceramics and how the objects are shaped. In the research method, the artworks of
the nat
ional and international artists who have applied the relevant technique will be discussed
and the plast
ic interpretation of the technique will be examined in terms of the selected material.


The results reveal that the artists apply the techniques differently from other well -known shaping
methods
in their artworks, which contributes to shaping methods. The results also shows that the
cho
ice of the objects used in the technique is dependent on the artist’s preference. It can be said that
the artworks produced
in terms of ceramic art mostly contribute to the plastic interpretation of
ceram
ics. With this technique, it is also possible to obtain original textures that cannot be shaped
by hand eas
ily. 





Kaynakça

  • Acartürk, B. ve Kaya Ş. (2013). Agrega Katkılı Seramik Bünye Özelliklerinin Araştırılması, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Cilt:17 Sayı:2, s.66
  • Gürel, A. A. (2015). Seramik Sanatında Figüratif Form Olanakları Bağlamında Amiguruminin Kullanımı, Seramik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, s.1, 32, 119, 120, 122, 128
  • Kutlu, M. (2013). Resimsel Öğelerin Seramik Teknikleri ile Yorumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Ana Sanat Dalı, Sanatta Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s.67-69
  • Orlowski, J. M. (2010). Ties That Bind, A Thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Masters of Fine Arts in the College of Arts and Sciences Georgia State University, Amerika, s.7
  • Özer, L. ve Kurşuncu A. (2012). Kâğıt Katkılı Sanat Seramikleri, Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Aralık, Cilt:3 Sayı:3, Eskişehir, s.121
  • Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s. 48,116,133-134,144, 221, 233
  • http-1: https://www.foodelphi.com / malzeme – bilgisi - doc- dr-ali - gundogdu / Organik (Erişim tarihi 19.11.2018)
  • http-2: http://www.kimyaegitimi.org / sites / default / files / kimya_egitimi_ ogrenci_ deneyleri / organik _ bilesiklerde _ karbon_ve_ hidrojen.pdf (Erişim tarihi 19.11.2018)
  • http-3: http://ceramicartistsnow.com / wp-content / uploads / 2016/02/10 – cool – ceramic -CAN. pdf 10 Unconventional Ceramic Techniques You Haven’t Tried Yet (Erişim tarihi 06.10.2018)
  • http-4: http://www.jessicadrenk.com/#/schwane/ (Erişim tarihi 06.10.2018)
  • http-5: http://jessicagardnerstudios.com/ (Erişim tarihi 08.10.2018)
  • http-6: http://www.themethodcase.com/else-by-michal-fargo/ (Erişim tarihi 21.10.2018)
  • http-7: http://www.mettemayagregersen.com/wordpress/construtions/ (Erişim tarihi: 21.10.2018)
  • GÖRSEL KAYNAKÇA
  • Görsel 1. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.221
  • Görsel 2. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.144
  • Görsel 3. Peng, Q. (2016). A Site for Hybrid Practice: Between Traditional Culture and Contemporary Ceramic Art, An Exegesis Submitted For The Degree Of Thedoctor Of Philosophy Of Visual Arts Graduate Program Doctor Of Philosophy The Australian National Unıversity, College Of Arts And Social Sciences Research School Of Humanities And The Arts School Of Art, Avustralya, May, s.233
  • Görsel 4. Demet İper Dicle Kişisel Arşivi Görsel 5. Demet İper Dicle Kişisel Arşivi
  • Görsel 6. Kutlu, M. (2013). Resimsel Öğelerin Seramik Teknikleri ile Yorumu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Ana Sanat Dalı, Sanatta Yüksek Lisans Tezi, Ankara, s.67
  • Görsel 7. http://galerisoyut.com.tr / artist / betul- demir - karakaya / # gallery / 057284 e 94f 9b8b5 aa 9e538f9 eb 0af949 / 6564 (Erişim Tarihi 06.10.2018)
  • Görsel 8. http://jessicadrenk.com/pages/Porcelain%20Skins/Skin%2003.html (Erişim Tarihi 06.10.2018) Görsel 9. http://jessicagardnerstudios.com/gallery-growing-up/ (Erişim Tarihi 06.10.2018)  Görsel 10. http://jessicagardnerstudios.com/gallery-growing-up/ (Erişim Tarihi 06.10.2018) Görsel 11. Michal Fargo Kişisel Arşivi
  • Görsel 12. Michal Fargo Kişisel Arşivi
  • Görsel 13. AU Ho Lam Suzanne Kişisel Arşivi
  • Görsel 14. AU Ho Lam Suzanne Kişisel Arşivi
  • Görsel 15. Gürel, A. A. (2015). Seramik Sanatında Figüratif Form Olanakları Bağlamında Amiguruminin Kullanımı, Seramik Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, s.128
  • Görsel 16. Mette Maya Gregerson Kişisel Arşivi Görsel 17. Mette Maya Gregerson Kişisel Arşivi Görsel 18. Deborah Timperley Kişisel Arşivi Görsel 19. Seyhan Yılmaz Kişisel Arşivi
  • Görsel 20. Seyhan Yılmaz Kişisel Arşivi
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyhan Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. (2019). Seramiğe Dönüşen Organik Nesneler: Teknik ve Sanatsal Örnekler. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 9(1), 198-215. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.600449