Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of the Sostenuto Pedal on the Piano

Yıl 2019, , 250 - 261, 20.12.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100

Öz

The use of the piano pedals has an utmost importance when performing. Even if it is not written on the score, it is necessary to use the pedals to create the sounds and the effects which the performer aim to achieve. Composers and performers who seek their own way of interpretation in making music may utilize the pedals to realize this. This study presents ideas for the use of the sostenuto pedal, a less known pedal than the other ones.

Kaynakça

  • Davıdson, M. (2004). “The Classical Piano Sonata: From Haydn to Prokofiev”, London, Kahn & Averil.
  • Gebhard, H. (1963). “The Art of Pedaling: A Manual Use of the Piano Pedals”, New York, Dover Publications.
  • Halfyard, J.K. (2007). “Berio’s Sequenzas: Essays on Performance, Composition and Analysis”, Ashgate Publishing Limited.
  • Hınson, M. (1990). “The Pianist’s Guide to Transcriptions, Arrangements and Paraphrases”, Indiana University Press.
  • Rosenblum, S. P. (1993). “Pedaling The Piano: A Brief Survey from the Eighteenth Century to the Present”, Performance Practice Review: Vol. 6:No. 2, Article 8.
  • Rowland, D. (2004). “A History of Pianoforte Pedalling”, Cambridge University Press.
  • Sandor, G. (1995). “On Piano Playing: Motion, Sound and Expression”, New York: NY. Schirmer Books.
  • Tarkum, G. (2011). “Piyano İçin Yazılmış Eserlerin Seslendirilmesinde Pedal Kullanımının İncelenmesi”. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tollefson, A. (1968). “Pedal Technique in the Piano Works of Debussy”, Stanford Press University.
  • Wolfram, V. (1965). “The Sostenuto Pedal”, Oklahoma State University Publication.
  • Xardel, D. (2007). “Dünya Sahnelerinde Bir Türk Piyanisti: İdil Biret”, (çev: Ü. Birkan), İstanbul: Can Yayınları. Oxford Dictionaries, (2016). www.oxforddictionaries.com, (Erişim: 01.01.2016).
  • Şekil 1. J. S. Bach-F. Busonı, “Prelude and Fugue” BWV 532 (1888), ölçü no:5-9, Leipzig: Breitkopf und Hartel, 1867. Şekil 2. H. Vılla-Lobos, “Mulatinha” (1918), ölçü no:27-32, Mineola: Dover Publications, 1996.
  • Şekil 3. B. Bartok, Mikrokosmos vol. 4 “Harmonics” (1926-39), ölçü no:1-6, London. Boosey & Hawkes, 1940.
  • Şekil 4. P. Graınger, “Eastern Intermezzo” (1899), ölçü no:66-75, New York. G. Shirmer, 1922.
  • Şekil 5. F. Chopın, “Prelude” op.28 no.17 (1834-39), ölçü no:65-81, Leipzig: Breitkopf und Hartel, 1878.
  • Şekil 6. M. Ravel, “Sonatine” 2. Bölüm (1905), ölçü no:76-82, Paris: Durand & Fils, 1905.
  • Şekil 7. M. Ravel, “Ondine” (1908), ölçü no:54-56, Paris: Durand & Fils, 1909.
  • Şekil 8. C. Debussy, “Golliwogg’s Cake Walk (1906-08), ölçü no:63-65, Paris: Durand & Fils, 1908.

Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı

Yıl 2019, , 250 - 261, 20.12.2019
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100

Öz

Yorumculuk alanında, piyanoda pedal kullanımı çok önemli bir yer taşımaktadır. İcracının elde etmek istediği tınılar ve efektler doğrultusunda, eser üzerinde belirtilmese dahi pedal kullanımı gerekmektedir. Besteciler ve müziği yeniden yaratma yolunda kendine özgü yorum arayışında olan icracılar, pedallar sayesinde daha çeşitli tını olanaklarına sahip olabilmektedir. Bu araştırmada, diğer pedallara oranla daha az bilinen sostenuto pedal kullanımı ile ilgili fikirler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Davıdson, M. (2004). “The Classical Piano Sonata: From Haydn to Prokofiev”, London, Kahn & Averil.
  • Gebhard, H. (1963). “The Art of Pedaling: A Manual Use of the Piano Pedals”, New York, Dover Publications.
  • Halfyard, J.K. (2007). “Berio’s Sequenzas: Essays on Performance, Composition and Analysis”, Ashgate Publishing Limited.
  • Hınson, M. (1990). “The Pianist’s Guide to Transcriptions, Arrangements and Paraphrases”, Indiana University Press.
  • Rosenblum, S. P. (1993). “Pedaling The Piano: A Brief Survey from the Eighteenth Century to the Present”, Performance Practice Review: Vol. 6:No. 2, Article 8.
  • Rowland, D. (2004). “A History of Pianoforte Pedalling”, Cambridge University Press.
  • Sandor, G. (1995). “On Piano Playing: Motion, Sound and Expression”, New York: NY. Schirmer Books.
  • Tarkum, G. (2011). “Piyano İçin Yazılmış Eserlerin Seslendirilmesinde Pedal Kullanımının İncelenmesi”. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, Edirne: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tollefson, A. (1968). “Pedal Technique in the Piano Works of Debussy”, Stanford Press University.
  • Wolfram, V. (1965). “The Sostenuto Pedal”, Oklahoma State University Publication.
  • Xardel, D. (2007). “Dünya Sahnelerinde Bir Türk Piyanisti: İdil Biret”, (çev: Ü. Birkan), İstanbul: Can Yayınları. Oxford Dictionaries, (2016). www.oxforddictionaries.com, (Erişim: 01.01.2016).
  • Şekil 1. J. S. Bach-F. Busonı, “Prelude and Fugue” BWV 532 (1888), ölçü no:5-9, Leipzig: Breitkopf und Hartel, 1867. Şekil 2. H. Vılla-Lobos, “Mulatinha” (1918), ölçü no:27-32, Mineola: Dover Publications, 1996.
  • Şekil 3. B. Bartok, Mikrokosmos vol. 4 “Harmonics” (1926-39), ölçü no:1-6, London. Boosey & Hawkes, 1940.
  • Şekil 4. P. Graınger, “Eastern Intermezzo” (1899), ölçü no:66-75, New York. G. Shirmer, 1922.
  • Şekil 5. F. Chopın, “Prelude” op.28 no.17 (1834-39), ölçü no:65-81, Leipzig: Breitkopf und Hartel, 1878.
  • Şekil 6. M. Ravel, “Sonatine” 2. Bölüm (1905), ölçü no:76-82, Paris: Durand & Fils, 1905.
  • Şekil 7. M. Ravel, “Ondine” (1908), ölçü no:54-56, Paris: Durand & Fils, 1909.
  • Şekil 8. C. Debussy, “Golliwogg’s Cake Walk (1906-08), ölçü no:63-65, Paris: Durand & Fils, 1908.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Kalkanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kalkanoğlu, E. (2019). Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 9(2), 250-261. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100