Bilimsel çalışmaların fayda sağlaması, işlevinin olması genellikle toplum tarafından yüce bir çalışma olarak görülmüştür. Diğer taraftan sanatsal çalışmalar daha çok eğlendirici, hoşa giden, zevk veren, ustaca yapılan uğraşlar olarak nitelendirilmiştir. Tarihsel sürece bakıldığında sanatın, insanlığın ilk yıllarından bugüne kadar insanın kendini alamadığı bir edim olduğunu, güzel ve hoşa giden olmasından daha çok bir amaç için yapılmış olduklarını görebiliriz. Bu da sanatın; özünde, düşünülerek, planlanarak yapılan ve bir söylemi olan eylem olduğunu göstermektedir.
Bu makalede, sanat-bilim arasındaki farklılıklar ve etkilenimler ele alınarak, sanatsal üretimin tüketim nesnesi, dekoratif nesne olmadığı, süjede değişiklik oluşturacak bir bilgi objesi olduğu hatırlatılarak sanat eserine bakış değerlerine katkıda bulunulmaya çalışılacaktır.
IŞILDAK, R.SUAT.(2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). Cilt 2, Sayı 1, Haziran, s:64–69.
KAGAN, M.(1993).Estetik ve Sanat Dersleri.(Çev. Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi: Ankara.
LENOİR, B.(2005). Sanat Yapıtı. (Çev. Aykut Derman). YKY: İstanbul.
ÖMERUSTAOĞLU, A. (2004). Bir Bilgi Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat. Felsefe Dünyası. 1/39.s.99-110.
ÖMERUSTAOĞLU, A. (2007). Bir İnsani Fenomen Olarak Estetik Bilinç. KKEFD. Sayı:15. s.18-26.
ÖZDEMİR, O. (2012). Aesthetic processes in science education: art based science education. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 269-284.
SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya: Ankara.
SOMMERER, C. (1998). Art Science.
ŞENEL, A.(2009). Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi. İmge: Ankara.
Generally, science studies have been seen as sublime work by society due to its concerns and
functions. On the other hand, artistic works have been qualified as entertaining, pleasing, pleasurable and skillful occupations. Considering the historical process, from the beginning of the
humanity we can see that art is a kind of work made for a purpose rather than giving pleasure and
man can’t get rid of art work. This suggests that art, in its substance, is an action that is made by
thinking and planning and has a discourse.
In this article, the differences between art and science and impressions will be handled, it will
be reminded that artistic production is not a consumption object or decorative object, but it is a
knowledge object that makes variation on subject and it will be tried to contribute to the values of
views to artwork.
IŞILDAK, R.SUAT.(2008). Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). Cilt 2, Sayı 1, Haziran, s:64–69.
KAGAN, M.(1993).Estetik ve Sanat Dersleri.(Çev. Aziz Çalışlar). İmge Kitabevi: Ankara.
LENOİR, B.(2005). Sanat Yapıtı. (Çev. Aykut Derman). YKY: İstanbul.
ÖMERUSTAOĞLU, A. (2004). Bir Bilgi Etkinliği Olarak Bilim ve Sanat. Felsefe Dünyası. 1/39.s.99-110.
ÖMERUSTAOĞLU, A. (2007). Bir İnsani Fenomen Olarak Estetik Bilinç. KKEFD. Sayı:15. s.18-26.
ÖZDEMİR, O. (2012). Aesthetic processes in science education: art based science education. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1), 269-284.
SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim. Ütopya: Ankara.
SOMMERER, C. (1998). Art Science.
ŞENEL, A.(2009). Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi. İmge: Ankara.