BibTex RIS Kaynak Göster

The Pictorial Expression in the Contemporary Turkish Ceramic Art

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 7, 61 - 74, 01.12.2014
https://doi.org/10.20488/austd.06496

Öz









Today, ceramic art, which combines many different art disciplines, has transformed into a multi-faceted phenomenon of the art. Stay connected with history in contemporary ceramic art, contemporary interpretation of traditional elements is still being used, but there is also search of new
ways. In this context, this contemporary ceramic art in the search for new technical applications,
sometimes with different systems, sometimes with the use of different materials alongside the ceramic material, sometimes combined with different art disciplines occur. In this study of contemporary Turkish ceramic art, painting by examining the interaction with the pictorial narrative in
contemporary ceramic art with new ways of voicing samples were evaluated by various Turkish
ceramic artists will be supported. 





Kaynakça

  • Ağatekin, M., (2007). “Cam Seramik Etkileşimleri ve Alternatif Uygulamalar”, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları Dergisi 17. Sayı, s:135-148, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Atalay, Aktuğ Canan, (2007). “Betty Woodman’ ın Seramiklerinde Resim, Heykel ve Mimarinin Birlikteliği”, Türkiye Sera- mik Dergisi 25. Sayı, s:118-127.
  • Akhun, Burcu, (1995). “Değişik Seramik Yüzeylerde Özgün Serigrafi ve Çıkartma Tasarımlarının Uygulanması”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayrak, Elif, (2006). “Kütahya Çinilerinin Teknik ve Desen Özellikleri”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara
  • Baysar, Zuhal, (2006). “Sanatta Çağdaş Oluşumlar ve Resim”, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Uluslara- rası Sanat Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Bilgi, H., (2005) Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu Kütahya Çini ve Seramikleri, (Birinci Baskı) İstanbul: Mas Mat- baacılık.
  • Dizdar, Candan, (1996). “Özgün, Seramik Yüzeylerde Ham Sırlarla ve Pigmentlerle Sağlanan Estetik Yorum” Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ekin, Berna Orhon, (1987). “Kütahya Çini ve Seramiklerinde Geçmişten Günümüze Çiçek Motifleri”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güner, Enver, (2003). “Çin Kaligrafisinin Seramik Yüzeylerde Soyut Dışavurumu” Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Rapo- ru, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sevim, Sıdıka Sibel, (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi
  • Sönmez, Nazan, (2001). “Seramik Sanatı ve Sorunları”, 2. Uluslararası Avanos Seramik Sempozyumu, Ankara.
  • Tansuğ, S. (1995). Türk Resminde Yeni Dönem. İstanbul : Remzi Kitabevi.

Çağdaş Türk Seramik Sanatında Resimsel Anlatım

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 7, 61 - 74, 01.12.2014
https://doi.org/10.20488/austd.06496

Öz

Günümüzde seramik sanatı, birçok farklı sanat disiplinini bir araya getiren çok yönlü bir sanat olgusuna dönüşmektedir. Seramik sanatında geleneksel öğeleri kullanarak çağdaş yorumlamalar yapmak günümüzde halen kullanılsa da, yeni arayışlar da var olmaktadır. Bu bağlamda çağdaş seramik sanatındaki yeni arayışlar kimi zaman farklı teknik uygulamalarla, kimi zaman seramik malzemenin yanında farklı malzemelerin kullanılmasıyla, kimi zaman da farklı sanat disiplinleri ile birleştirilerek meydana gelmektedir. Bu çalışmada çağdaş Türk seramik sanatının, resim sanatı ile olan etkileşimleri incelenerek, resimsel anlatımı çağdaş seramik sanatında yeni arayışlarla dile getiren çeşitli Türk sanatçılardan örnekler ile değerlendirilip desteklenecektir. 

Kaynakça

  • Ağatekin, M., (2007). “Cam Seramik Etkileşimleri ve Alternatif Uygulamalar”, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yazıları Dergisi 17. Sayı, s:135-148, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Atalay, Aktuğ Canan, (2007). “Betty Woodman’ ın Seramiklerinde Resim, Heykel ve Mimarinin Birlikteliği”, Türkiye Sera- mik Dergisi 25. Sayı, s:118-127.
  • Akhun, Burcu, (1995). “Değişik Seramik Yüzeylerde Özgün Serigrafi ve Çıkartma Tasarımlarının Uygulanması”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayrak, Elif, (2006). “Kütahya Çinilerinin Teknik ve Desen Özellikleri”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara
  • Baysar, Zuhal, (2006). “Sanatta Çağdaş Oluşumlar ve Resim”, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 8. Uluslara- rası Sanat Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • Bilgi, H., (2005) Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonu Kütahya Çini ve Seramikleri, (Birinci Baskı) İstanbul: Mas Mat- baacılık.
  • Dizdar, Candan, (1996). “Özgün, Seramik Yüzeylerde Ham Sırlarla ve Pigmentlerle Sağlanan Estetik Yorum” Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ekin, Berna Orhon, (1987). “Kütahya Çini ve Seramiklerinde Geçmişten Günümüze Çiçek Motifleri”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güner, Enver, (2003). “Çin Kaligrafisinin Seramik Yüzeylerde Soyut Dışavurumu” Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Rapo- ru, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sevim, Sıdıka Sibel, (2007). Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri. İstanbul: Yorum Sanat Yayınevi
  • Sönmez, Nazan, (2001). “Seramik Sanatı ve Sorunları”, 2. Uluslararası Avanos Seramik Sempozyumu, Ankara.
  • Tansuğ, S. (1995). Türk Resminde Yeni Dönem. İstanbul : Remzi Kitabevi.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sıdıka Sevim

Öznur Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Sevim, S., & Yıldırım, Ö. (2014). Çağdaş Türk Seramik Sanatında Resimsel Anlatım. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 7(7), 61-74. https://doi.org/10.20488/austd.06496