Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim Aracı Olan Kitapların Grafik Ürün Olarak Tasarlanması ve Şiir Kitaplarında Tasarımın Önemi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 22, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292685

Öz









Bu aratırmada, uygarlıımızın gelişiminde büyük yeri olan kitapların tasarlanma
gerekl
iliği ele alınmıtır. Kitabın tanımı yapılarak, gelişim süreci ve önemi üzerinde durulmu; ayrıca kitap türleri açıklanarak, şiir kitabı ve şiir hakkında bilgiler verilmiştir.
Şiir kitaplarında tasarımın önemi, gerekçeleri ve tasarlanma süresince dikkat edilmesi
gereken etmenler vurgulanırken genel olarak ‘kitap tasarımı’ da göz önüne alınmıtır.


Bu aratırmada; yazar/air, yayınevi ve tasarımcı birlikteliği düünülerek, aynı zamanda bir grafik ürün olan kitabın tasarım sorunları irdelenmiştir. Aratırma, bilimsel
yayınların l
istesini içeren indeks ve özlerin taranması ile betimlenmeye çalıılmıtır. Bilimsel verilerden elde edilen bulgular dorultusunda kitabın grafik ürün olarak tasarımında görsel, estetik, işlevsel ve teknik kaygıların gerekliliği sonuçlarına varılarak önerilerde bulunulmutur. 





Kaynakça

  • Aslıer, Mustafa. (1983). Grafik Sanatlar Tarihi ve Yorumlar, İstanbul: Marmara
  • Üniversitesi Grafik Sanatlar Bölümü Yayınları:1.
  • Bringhurst, Robert. The Elements of Typographic Style, (Çeviren: TÜRKER, Pelin), P17: The Grand Design. Cumhuriyet Ansiklopedisi. Arkın Kitabevi, Cilt: 7.
  • Erkmen, Bülent. (1994). “Tasarım Konusunda Bir Kavram Kargaşası Var”
  • Nokta Dergisi, s: 67.
  • Gürcan, Halil İbrahim. (1997) Kitap Yayımcılığı Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları, No: 987.
  • Ilın, M-Segal,E. (1995). İnsan Nasıl İnsan Oldu, (Çeviren: ZEKERYA, Ahmet),
  • İstanbul: Say Yayınları.
  • Karaalioğlu, Seyit Kemal. (1980). Türk Şiir Sanatı, İstanbul: İnkılap ve Aka Kitapevleri.
  • Labarre, Albert. (1994). Kitabın Tarihi, (Çeviren: ÜSTÜN, Galip), Yeni Yüzyıl
  • Kitaplığı, İletişim Yayınları.
  • Uygur, Nermi. (1985). İnsan Açısından Edebiyat, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Selamet, Sevim. (1995). Grafik Tasarım Öğesi Olarak Tipografi, Eskişehir:
  • Anadolu Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zıllıoğlu, Merih. (1996). İletişim Nedir? İstanbul: 2. Baskı, Cem Yayınevi.

Designing Books Which are Communication Tools as Graphic Products and the Importance of the Design in Poetry Books

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 1 - 22, 27.12.2016
https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292685

Öz

     In this study the necessity of designing books which have an important role in the progress
of our civilization has been discussed. ‘Book’ has been defined, it has been laid emphasis
on its development process and significance; besides, book genres have been interpreted
and knowledge has been given about the poetry book and poetry as well. ‘Book design’ has
also been taken into account in general while the importance of design in poetry books,
its reasons and the remarkable factors in the process of designing are being emphasized.
In this survey design problems of the book- concurrently a graphic product- have been
examined regarding co-occurrence of writer/poet-publisher-designer. In the survey it has
been tried to be described through the index including the list of scientific publications and
scanning of the cores. In accordance with the findings obtained from the scientific data
it has been made suggestions, concluding that visual, aesthetic, functional and technical
concerns are necessary in designing the book as a graphic product. 

Kaynakça

  • Aslıer, Mustafa. (1983). Grafik Sanatlar Tarihi ve Yorumlar, İstanbul: Marmara
  • Üniversitesi Grafik Sanatlar Bölümü Yayınları:1.
  • Bringhurst, Robert. The Elements of Typographic Style, (Çeviren: TÜRKER, Pelin), P17: The Grand Design. Cumhuriyet Ansiklopedisi. Arkın Kitabevi, Cilt: 7.
  • Erkmen, Bülent. (1994). “Tasarım Konusunda Bir Kavram Kargaşası Var”
  • Nokta Dergisi, s: 67.
  • Gürcan, Halil İbrahim. (1997) Kitap Yayımcılığı Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları, No: 987.
  • Ilın, M-Segal,E. (1995). İnsan Nasıl İnsan Oldu, (Çeviren: ZEKERYA, Ahmet),
  • İstanbul: Say Yayınları.
  • Karaalioğlu, Seyit Kemal. (1980). Türk Şiir Sanatı, İstanbul: İnkılap ve Aka Kitapevleri.
  • Labarre, Albert. (1994). Kitabın Tarihi, (Çeviren: ÜSTÜN, Galip), Yeni Yüzyıl
  • Kitaplığı, İletişim Yayınları.
  • Uygur, Nermi. (1985). İnsan Açısından Edebiyat, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Selamet, Sevim. (1995). Grafik Tasarım Öğesi Olarak Tipografi, Eskişehir:
  • Anadolu Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Zıllıoğlu, Merih. (1996). İletişim Nedir? İstanbul: 2. Baskı, Cem Yayınevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tamer Kavuran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kavuran, T. (2016). İletişim Aracı Olan Kitapların Grafik Ürün Olarak Tasarlanması ve Şiir Kitaplarında Tasarımın Önemi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(2), 1-22. https://doi.org/10.20488/www-std-anadolu-edu-tr.292685