Bu çalışmada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıştaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleri açısından incelemiştir. Türkiye’de gerçekleştirilmiş önemli etkinliklerden örnekler tanıtılmış, çalıştayların tasarım eğitiminde önemine değinilmiş ve bu konuda eğitimcilerin fikirlerine yer verilmiştir.
Bilgi çağında bir tasarımcının sahip olmasını beklediğimiz özelliklerin sadece örgün eğitim sistemi ile kazandırılamayacağı, bazılarının ancak yaygın eğitim ortamlarında kazandırılabileceği pek çok eğitimci tarafından kabul görmüştür. Bunun için çalıştayların eğitim sistemine entegre edilmesi, çalıştayları gerçekleştiren kuruluşlar hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve öğrencilerin bu tarz etkinliklere erişimlerinin desteklenmesi gerektiği vurgulanmıştır.
Çalıştay Yaygın Eğitim Tasarım Eğitimi Bilgi Çağı Grafik Tasarım
In this study, workshops, as a non-formal education practice, have been reviewed in terms of
limitations, advantages, disadvantages, duration, issues, locations, participants and regulatory qualities. Examples from important events in Turkey were introduced, the importance of workshops
in design education was addressed and the opinions of the trainers on this issue were included.
It is accepted by many educators that the features we expect to have a designer in the age of in-
formation can not be gained only by the formal education system, but that some can only be gained
in non-formal educational settings. It was emphasized that the workshops should be integrated into
the education system, information should be given to the students about the organizations that
carried out the workshops and that the students should be encouraged to access these activities.
Workshop Non-Formal Education Design Education Information Age Graphic Design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |