Bu araştırma camın plastik ifade olanaklarına ilişkin rengin cam sanatındaki kullanımlarının izini sürerken, camda renk ve anlatım ilişkisini inceleyerek bunu kullanan sanatçılara yer
vermektedir. Rengin biçime yüklediği anlamlar dünyada cam malzemesini kullanan sanatçılar
kapsamında ele alınmıştır.
İlk bölümde teknik açıdan camda renk olanaklarına değinilmiş, sanatçıların camı nasıl
kullandıklarından örnekler verilerek teknik detaylara değinilmiştir. Renkle ilgili camın transparan
yapısı göz önüne alınarak yapılan araştırmalara değinilmiş, ışık ve renk birlikteliğinin izi sürülmüştür. Anlatımda bu özellikleri kullanan sanatçıların eserleri üzerinden örnekler
verilmiştir. Çizgisel ifade olanakları çerçevesinde neon uygulamaları ve roll-up tekniği kullanan
sanatçıların biçim araştırmaları eser örnekleri eşliğinde sunulmuştur. Kompozisyonlarında rengi anlamın taşıyıcısı olarak kullanan sanatçılara yer verilmiş, rengi monokrom kullanan sanatçılara
da değinilmiştir.
Brachlow, H. (2012). Doktora Tezi. Shaping Color: Density Light and Form in Solid Glass Sculpture. s.127.
Cummings, K. (2011). Çağdaş Cam Sanatı. (Çev: M. Ağatekin), İstanbul: Karakalem Kitabevi Yayınları, s.21-49.
Jansson, M. (2014). Aurora Kuzey Ülkelerinden Çağdaş Cam Sanatı Sergi Kataloğu. İstanbul: Pera Müzesi Yayını. s.9.
LeWitt, S. (1967) Kavramsal Sanat Üzerine Paragraflar, (Çev: A. Antmen), (2008), 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar içinde (s. 197), İstanbul: Sel Yayıncılık.
Michael Hernandez ile ‘Path of The Illuminati’ eğitimi. 10.07.2016 M.Hernandez ile 13.07.2016 tarihinde yapılan yüzyüze görüşme.
Ocvirk, O.G., Stinson, R. E., Wigg, P.R, Bone, R. O., Cayton, D. L. (2015) Sanatın Temelleri. (Çev: Balkır Kuru, N., Kuru A.), İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları, s.184.
Osborne, M. (2013). Links Australian Glass and The Pacific Northwest. Seattle: University of Washington Press, s.77
Sonego, C. (2004). Ercole Barovier: A Protagonist of 20th Century Murano Glass. N. Bertoldini (Ed.), Venetian Art Glass: An American Collection, 1840-1970 içinde (28)
Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers.
Wittgenstein, L. (2007). Bemerkungen Über Die Farben, (2). (Çev: Linda L. McAlister Margarete Schaettle) U.S: University of California Press, s.7e, 8e.
This research traces the possibilities of plastic expression regarding the color of the glass and
ranks the artists who use it by examining the relationship between color and expression in glass. The meaning that color adds to shape has been investigated in the scope of artists using glass in
their works worldwide.
First of all, the technical aspects of glass regarding the possibilities of color are stated by giving
examples of how artists use glass. The studies investigating color by taking into consideration of the
transparent nature of glass are stated and the combination of light and color has been explored.
In addition, the works of artists using glass and color are exemplified. Within the scope of linear
expression possibilities, artists using neon applications and roll-up technique are presented through
their art works. Finally, artists using color as a bearer of the meaning on their compositions, and
artists using color monochrome are also briefly mentioned.
Brachlow, H. (2012). Doktora Tezi. Shaping Color: Density Light and Form in Solid Glass Sculpture. s.127.
Cummings, K. (2011). Çağdaş Cam Sanatı. (Çev: M. Ağatekin), İstanbul: Karakalem Kitabevi Yayınları, s.21-49.
Jansson, M. (2014). Aurora Kuzey Ülkelerinden Çağdaş Cam Sanatı Sergi Kataloğu. İstanbul: Pera Müzesi Yayını. s.9.
LeWitt, S. (1967) Kavramsal Sanat Üzerine Paragraflar, (Çev: A. Antmen), (2008), 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar içinde (s. 197), İstanbul: Sel Yayıncılık.
Michael Hernandez ile ‘Path of The Illuminati’ eğitimi. 10.07.2016 M.Hernandez ile 13.07.2016 tarihinde yapılan yüzyüze görüşme.
Ocvirk, O.G., Stinson, R. E., Wigg, P.R, Bone, R. O., Cayton, D. L. (2015) Sanatın Temelleri. (Çev: Balkır Kuru, N., Kuru A.), İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları, s.184.
Osborne, M. (2013). Links Australian Glass and The Pacific Northwest. Seattle: University of Washington Press, s.77
Sonego, C. (2004). Ercole Barovier: A Protagonist of 20th Century Murano Glass. N. Bertoldini (Ed.), Venetian Art Glass: An American Collection, 1840-1970 içinde (28)
Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers.
Wittgenstein, L. (2007). Bemerkungen Über Die Farben, (2). (Çev: Linda L. McAlister Margarete Schaettle) U.S: University of California Press, s.7e, 8e.