Bu çalışmanın tasarım senaryosu Trompe l’oeil (yanılsama) tekniği ile “çalışan kadınlara yönelik
nasıl daha farklı, sıra dışı ve orijinal gömlekler üretebiliriz?” sorusuna yanıt aramak üzerine kurulmuştur.
Kullanıcı odaklı tasarım araştırması yönteminin kullanıldığı araştırmanın örneklemi klavye üstü çalışan
kadınlardır. Çalışma kapsamında yaratıcı kalıp uygulamaları ile üç adet kadın gömleği üretilmiştir. Giysi
üretiminde bilinen klasik teknikler, Trompe l’oeil tekniğiyle yeniden kurgulanmıştır. Bulgular, bu üç gömlek
için yürütülen süreç ve prototip değerlendirilmesi olarak iki açıdan ele alınmıştır. Gömleklerin tasarım
değerinin oluşturulmasında Osborn’un kontrol listesinden yararlanılmıştır. Ürünlerin pazarlanabilirliğine
ilişkin değerlendirmeler için Google Formlar üzerinden oylama türünden ölçme yapılmıştır. Yapılan oylama
sonucunda birinci prototip hedef kitleye daha uygun bulunmuştur. Alınan bireysel yorumlardan hareketle
özgünlüğün, hedef kitlenin pozisyonu ve ihtiyaçları devreye girdiğinde değişkenlik gösterdiği izlenmiştir.
Yaratıcı ürün tasarımında kullanıcı profilinin önemi anlaşılmıştır.
Yaratıcı kalıp Trompe l’oeil Osborn’un kontrol listesi Pretotip Prototip
The design scenario of this study is based on seeking answers to the question “How can we
produce different, extraordinary and original shirts for working women with the Trompe l’oeil (illusion)
technique?”. The sample of the study, in which the user-oriented design research method was used, is women
working above the keyboard. Within the scope of the study, three women’s shirts were produced with creative
pattern applications. The classical techniques known in garment production have been reconstructed with
the Trompe l’oeil technique. The findings were discussed in two dimensions as the process carried out for
these three shirts and the prototype evaluation. Osborn’s checklist was used to create the design value of the
shirts. For the evaluations of the marketability of the products, measurement was made in the form of voting
over Google Forms. As a result of the voting, the first prototype was found to be more suitable for the target
audience. Based on the individual comments received, it has been observed that originality varies when
the position and needs of the target audience come into play. The importance of the user profile in creative
product design has been understood.
Creative pattern Trompe l’oeil Osborn’s checklist Pretotype Prototype
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |