Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS IN THE EXPERIMENTAL DESIGN PROCESS: OUTCOMES OF A COURSE MODEL IN INTERIOR DESIGN EDUCATION

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 69 - 91, 23.12.2024
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1602366

Öz

Human beings, who have used their brain power to meet their needs since ancient times, have started to produce with the help of machines and changing and developing technologies. Artificial intelligence (AI) is one of these technological developments and many fields have been integrated. This study is addressed specifically in the discipline of interior design and aims to make some evaluations on the role of AI in interior design education. The phenomenology approach, one of the qualitative research methods, was used in the research. The impact values of the AI tools used and the concrete outputs obtained with these tools within the scope of a course conducted in the interior design department of a state university and given in the spring semester of 2022-2023 will be revealed through the experiences of the students who took the course and voluntarily participated in the research. To determine these impact values, a survey was prepared online and presented to the students This study was intended to contribute to the literature in the field by determining the success/ benefit status of AI tools and the obtained course outcomes in the process, with the findings obtained as a result of the feedback received from the survey.

Kaynakça

  • Bertneck, C., Lütge, C., Wagner, A., Welsh, S. (2021). What is AI?. An Introduction to Ethics in Robotics and AI Kitabı içinde, DOI: 10.1007/978-3-030-51110-4_2.
  • Buldaç, M., Eren, G.H. (2022). Yapay Zekâ Programlarının Mekân ve Ürün Tasarımındaki Rolüne İlişkin: Deneysel Mekân Üretim Süreci. 15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Bildiri Tam Metin Kitabı, ISBN: 978-625-8190-44-1, 358-370.
  • Gezici, H., S. (2021). Yapay Zeka. Kurumsal Bilgi Yönetimi Teknolojik Eğilimler Kitap Bölümü, Mustafa Kocaoğlu, Sefa Usta (Ed.), Eğitim Yayınevi, ISBN: 978-625- 7405-82-9.
  • Komalavalli, K., Hemalatha, R. and Dhanalakshmi, S. (2020). A survey of artificial intelligence in smart phones and its applications among the students of higher education in and around Chennai City. Shanlax Internatıonal Journal of Education, 8(3), 89-95. doi:10.34293/education. v8i3.2379.
  • Lıu J., Kong X., Xıa F., Bai X., Wang L., Qıng Q. ve Lee I. (2018). Artificial Intelligence in the 21st Century. IEEE Access, vol. 6, 34403–34421.
  • Oliveira, M., Lopes, C., Soares, F., Pinheiro, G. and Guimaraes, P. (2020). What can we expect from the future? The impact of artificial ıntelligence on society. 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 1-6. doi:10.23919/CISTI49556.2020.9140903.
  • Özkıran, A. (2022). Yapay Zeka Nedir? Norm Dijital
  • Sucu, İ., Ataman, E. (2020). Dijital Evrenin Yeni Dünyası Olarak Yapay Zekâ ve HER Filmi Üzerine Bir Çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergi, 4(1), 40-52, ISSN: 2548-0200.
  • Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi, 2021-2025. (2021).
  • İnternet Kaynakları:
  • http1. https://turkiye.ai/kaynaklar/yapay-zeka-zaman-cizelgesi/ (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http2. https://turkiye.ai/wp-content/uploads/2021/01/Timeline_infografik-2021-1.jpg (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http3. https://sozluk.gov.tr/ (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http4. https://www.coe.int/en/web/artificial-intelligence/glossary (Erişim tarihi: 07.09.2023)

DENEYSEL TASARIM SÜRECİNDE YAPAY ZEKÂ ARAÇLARININ KULLANIMI: İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNDE BİR DERS MODELİ ÇIKTILARI

Yıl 2024, Cilt: 14 Sayı: 2, 69 - 91, 23.12.2024
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1602366

Öz

İlk çağlardan bugüne insanoğlu, farklı gereksinimlerine cevap verebilecek araç gereçlere sahip olabilmek için beyin gücüne danışmış ve bu doğrultuda üretmiştir. Ancak değişen-dönüşen- gelişen dünya düzeninde beyin gücü, yerini insan yaşamını kolaylaştıran ileri teknolojik sistemlerin oluşumuna bırakmıştır. Bu noktada bazı teknolojik ilerlemeler toplumsal yaşam pratiklerini temelden değiştiren bir güç olarak ele alınmaktadır. Güncel ve tartışılan bir konu olan yapay zekâ (YZ) da bu teknolojik ilerlemenin başında gelen robotlar olarak farklı etki değerleriyle eğitimden iş sahalarına kadar birçok alana entegre olmuş durumdadır. Dolayısıyla YZ’yi, interdisipliner bir kavram olarak ele almak doğru bir yaklaşım olabilir. Bu çalışma da, iç mimarlık disiplini özelinde ele alınarak YZ’nin iç mimarlık eğitimindeki rolü üzerinden birtakım değerlendirmeler yapmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim yaklaşımı kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinin iç mimarlık bölümünde yürütülen ve 2022-2023 bahar döneminde verilen bir ders kapsamında kullanılan YZ araçlarının ve bu araçlarla elde edilen somut çıktıların, dersi alan ve araştırmaya gönüllü katılım sağlayan öğrenci deneyimleri üzerinden etki değerleri ortaya çıkarılacaktır. Bu etki değerlerin belirlenmesine yönelik ise öğrencilere çevrim içi ortamda hazırlanmış bir anket çalışması sunulmuştur. Anket çalışmasına gelen geri bildirimler neticesinde elde edilen bulgularla, YZ araçlarının ve elde edilen ders çıktılarının süreçteki başarı/fayda durumlarının tespitinin alanda literatüre katkı sağlaması gerekçesiyle bu çalışma yapılmak istenmiştir.

Kaynakça

  • Bertneck, C., Lütge, C., Wagner, A., Welsh, S. (2021). What is AI?. An Introduction to Ethics in Robotics and AI Kitabı içinde, DOI: 10.1007/978-3-030-51110-4_2.
  • Buldaç, M., Eren, G.H. (2022). Yapay Zekâ Programlarının Mekân ve Ürün Tasarımındaki Rolüne İlişkin: Deneysel Mekân Üretim Süreci. 15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Bildiri Tam Metin Kitabı, ISBN: 978-625-8190-44-1, 358-370.
  • Gezici, H., S. (2021). Yapay Zeka. Kurumsal Bilgi Yönetimi Teknolojik Eğilimler Kitap Bölümü, Mustafa Kocaoğlu, Sefa Usta (Ed.), Eğitim Yayınevi, ISBN: 978-625- 7405-82-9.
  • Komalavalli, K., Hemalatha, R. and Dhanalakshmi, S. (2020). A survey of artificial intelligence in smart phones and its applications among the students of higher education in and around Chennai City. Shanlax Internatıonal Journal of Education, 8(3), 89-95. doi:10.34293/education. v8i3.2379.
  • Lıu J., Kong X., Xıa F., Bai X., Wang L., Qıng Q. ve Lee I. (2018). Artificial Intelligence in the 21st Century. IEEE Access, vol. 6, 34403–34421.
  • Oliveira, M., Lopes, C., Soares, F., Pinheiro, G. and Guimaraes, P. (2020). What can we expect from the future? The impact of artificial ıntelligence on society. 15th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 1-6. doi:10.23919/CISTI49556.2020.9140903.
  • Özkıran, A. (2022). Yapay Zeka Nedir? Norm Dijital
  • Sucu, İ., Ataman, E. (2020). Dijital Evrenin Yeni Dünyası Olarak Yapay Zekâ ve HER Filmi Üzerine Bir Çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergi, 4(1), 40-52, ISSN: 2548-0200.
  • Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi, 2021-2025. (2021).
  • İnternet Kaynakları:
  • http1. https://turkiye.ai/kaynaklar/yapay-zeka-zaman-cizelgesi/ (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http2. https://turkiye.ai/wp-content/uploads/2021/01/Timeline_infografik-2021-1.jpg (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http3. https://sozluk.gov.tr/ (Erişim tarihi: 07.09.2023)
  • http4. https://www.coe.int/en/web/artificial-intelligence/glossary (Erişim tarihi: 07.09.2023)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İç Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Buldaç 0000-0001-8390-0175

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Buldaç, M. (2024). DENEYSEL TASARIM SÜRECİNDE YAPAY ZEKÂ ARAÇLARININ KULLANIMI: İÇ MİMARLIK EĞİTİMİNDE BİR DERS MODELİ ÇIKTILARI. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 14(2), 69-91. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.1602366