Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 25 - 41, 22.05.2025
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1530946

Öz

Kaynakça

  • Aristoteles. (2020). Poetika - Şiir Sanatı Üzerine. (7.Baskı) . (A. Çokona & Ö. Aygün Çev.) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Bachelard, G. (1996). Mekanın Poetikası.(A. Derman, Çev.) Kesit Yayıncılık. (Orijinal çalışma 1952’te yayımlandı)
  • Benjamin, W. (2008). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. Penguin Group.
  • Berger, J. (2014). Görme Biçimleri (26.Baskı). (Y. Salman, Çev.)Metis Yayınları. (Orijinal çalışma 1972’de yayımlandı)
  • Deleuze, G., & Guattari, F. (2001). Felsefe Nedir?(6.Baskı). (T. Ilgaz, Çev. ). Yapı Kredi Yayınları. (Orijinal çalışma 1991’de yayımlandı)
  • Google Arts and Culture. (n.d.). From https://artsandculture.google.com/
  • Gombrich, E. H. (2020). Sanatın Öyküsü (E. Erduran & Ö. Erduran, Çev.) (12. baskı). Remzi Kitabevi. (Orijinal çalışma 1950’de yayımlandı).
  • Koca, S. K., & Hale, J. ( 2017). ‘Üçüncü/Öteki Yer’ Üzerine Bir Kavramsallaştırma Denemesi: Mekansal Bir Trilojinin İçinde Saklı Hikayelerin Keşfedilmesi. . Megaron, 488-496 .
  • Lefebvre, H. (2014). Mekanın Üretimi. (2.Baskı). (I. Ergüden, Çev.) Sel Yayıncılık. (Orijinal çalışma 2000’de yayımlandı)
  • Lovejoy, M. (1990). Art, Technology, and Postmodernism: Paradigms, Parallels, and Paradoxes. Art Journal, 49(3), 257-265.
  • Marleau-Ponty, M. (2012). Göz ve Tin. (3.Baskı). (A. Soysal, Çev). İstanbul: Metis Yayıncılık. (Orijinal çalışma 1964’te yayımlandı)
  • Nietzsche, F. (2011). Müziğin Ruhundan Tragedyanın Doğuşu . İstanbul: Say Yayınları.
  • Ott, J. (2005). Iron Horses: Leland Stanford, Eadweard Muybridge, and the Industrialised Eye. Oxford Art Journal, 28(3), 407–428.
  • Read, H. (2017). Sanatın Anlamı. (2.Baskı). (N. Asgari, Çev.) Hayalperest Yayınevi.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. London: Pion Limited.
  • Sharr, A. (2013). Mimarlar için Heidegger (1.Baskı). (V. Atmaca, Çev.) . YEM Yayın. (Orijinal çalışma 2007’de yayımlandı)
  • Siewert, S. (2020). Performing Moving Images: Access, Archives and Affects. Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Tolstoy, L. N. (2016). Sanat Nedir? İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tuan, Y.-F. (1977). Space and place: The perspective of experience. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Uroskie, a. V. (2014). Between the Black Box and the White Cube: Expanded Cinema and Postwar Art. Chicago: The University of Chicago Press.

Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği

Yıl 2025, Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 25 - 41, 22.05.2025
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1530946

Öz

Yaratıcı süreç, yaşadığımız yer kürede tarif edilemez olanı daha iyi anlamlandırmak için önemli bir yer tutar. Özne ve nesneler içinde bulundukları yapının ve mekânın bağları içinde anlamları bulmaktadır. Sanatçının bireylerde estetik haz uyandırmak için ortaya koyduğu yaratıcı, kişisel ve özgün eseri duygu aktarımı için öznel bir yapıya dönüşmektedir. Bu noktada varoluşsal sürecin bir parçası olarak mekânlar oluşturdukları yapı ile üretim aracı olarak sistemde yer almaktadır. Sanat ise form olarak, çeşitli tutumların, fikirlerin, duyguların ve deneyimlerin görsel, işitsel veya performans eserleri ile yaratılan bir ifade biçimi olarak kendine mekânlarda yeni alanlar yaratmıştır. Özellikle dijital olanaklarla alanda kendine önemli bir alan bulan video da çeşitli ekranlar ve yüzeyler aracılığıyla mekânda disiplinler arası bir formatta anlam üreten bir yapıya dönüşmüştür. Tekli ekrandan 360 derece deneyim sunan sergileme pratikleri ile bireylerin özgün deneyim yaşaması üretim biçimlerinden birine dönüşmüştür. Makalede, mekân yerinde ziyaret edilerek elde edilmiş gözlem ile dijital teknolojik sergileme olanaklarıyla üretilen TeamLab örneği örneği üzerinden dijital sanatın güncel formu üzerine değerlendirilme yapılmıştır.

Kaynakça

  • Aristoteles. (2020). Poetika - Şiir Sanatı Üzerine. (7.Baskı) . (A. Çokona & Ö. Aygün Çev.) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Bachelard, G. (1996). Mekanın Poetikası.(A. Derman, Çev.) Kesit Yayıncılık. (Orijinal çalışma 1952’te yayımlandı)
  • Benjamin, W. (2008). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. Penguin Group.
  • Berger, J. (2014). Görme Biçimleri (26.Baskı). (Y. Salman, Çev.)Metis Yayınları. (Orijinal çalışma 1972’de yayımlandı)
  • Deleuze, G., & Guattari, F. (2001). Felsefe Nedir?(6.Baskı). (T. Ilgaz, Çev. ). Yapı Kredi Yayınları. (Orijinal çalışma 1991’de yayımlandı)
  • Google Arts and Culture. (n.d.). From https://artsandculture.google.com/
  • Gombrich, E. H. (2020). Sanatın Öyküsü (E. Erduran & Ö. Erduran, Çev.) (12. baskı). Remzi Kitabevi. (Orijinal çalışma 1950’de yayımlandı).
  • Koca, S. K., & Hale, J. ( 2017). ‘Üçüncü/Öteki Yer’ Üzerine Bir Kavramsallaştırma Denemesi: Mekansal Bir Trilojinin İçinde Saklı Hikayelerin Keşfedilmesi. . Megaron, 488-496 .
  • Lefebvre, H. (2014). Mekanın Üretimi. (2.Baskı). (I. Ergüden, Çev.) Sel Yayıncılık. (Orijinal çalışma 2000’de yayımlandı)
  • Lovejoy, M. (1990). Art, Technology, and Postmodernism: Paradigms, Parallels, and Paradoxes. Art Journal, 49(3), 257-265.
  • Marleau-Ponty, M. (2012). Göz ve Tin. (3.Baskı). (A. Soysal, Çev). İstanbul: Metis Yayıncılık. (Orijinal çalışma 1964’te yayımlandı)
  • Nietzsche, F. (2011). Müziğin Ruhundan Tragedyanın Doğuşu . İstanbul: Say Yayınları.
  • Ott, J. (2005). Iron Horses: Leland Stanford, Eadweard Muybridge, and the Industrialised Eye. Oxford Art Journal, 28(3), 407–428.
  • Read, H. (2017). Sanatın Anlamı. (2.Baskı). (N. Asgari, Çev.) Hayalperest Yayınevi.
  • Relph, E. (1976). Place and Placelessness. London: Pion Limited.
  • Sharr, A. (2013). Mimarlar için Heidegger (1.Baskı). (V. Atmaca, Çev.) . YEM Yayın. (Orijinal çalışma 2007’de yayımlandı)
  • Siewert, S. (2020). Performing Moving Images: Access, Archives and Affects. Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Tolstoy, L. N. (2016). Sanat Nedir? İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Tuan, Y.-F. (1977). Space and place: The perspective of experience. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Uroskie, a. V. (2014). Between the Black Box and the White Cube: Expanded Cinema and Postwar Art. Chicago: The University of Chicago Press.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama, Güzel Sanatlar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Semra Ay 0000-0003-0965-9488

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 14 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı)

Kaynak Göster

APA Ay, S. (2025). Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi(35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 25-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1530946
AMA Ay S. Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. Mayıs 2025;(35 (20. Yıl Armağan Sayısı):25-41. doi:10.18603/sanatvetasarim.1530946
Chicago Ay, Semra. “Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) (Mayıs 2025): 25-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1530946.
EndNote Ay S (01 Mayıs 2025) Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) 25–41.
IEEE S. Ay, “Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), ss. 25–41, Mayıs2025, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1530946.
ISNAD Ay, Semra. “Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) (Mayıs2025), 25-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1530946.
JAMA Ay S. Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025;:25–41.
MLA Ay, Semra. “Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 35 (20. Yıl Armağan Sayısı), 2025, ss. 25-41, doi:10.18603/sanatvetasarim.1530946.
Vancouver Ay S. Mekân, Sanat ve Teknolojinin Kesişimi: Teamlab Planet Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2025(35 (20. Yıl Armağan Sayısı):25-41.