BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Sayı: 14, - , 01.12.2014

Öz

Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe derslerinin müfredat programları, ders kazanımları ve 2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanarak okullara dağıtılan ilköğretim ders kitaplarında yer alan üniteler, kültürel miras öğeleri dikkate alınarak incelenmiştir. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. İlköğretim ikinci kademede yer alan tüm kazanımlar tek tek incelenmiş, elde edilen bulgular tablolar halinde sunularak, incelenen ünitelerden doğrudan alıntılar yapılmış ve yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Altınörs, A. (2010). Korumanm Toplumsal ve Kültürel Boyutu Neden Önemli? Biz Nasıl Bakıyoruz?, Planlama, 2010(1), 29-37.
  • Asatekin, N.Gül. (2004). Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi Niçin Nasıl Korumalıyız. Ankara: DOSİM Basımevi.
  • Asatekin N.Gül. (2005). 'İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinde Restorasyon/Koruma Bilincinin Niteliğinin Saptanması Konusunda Ders Kitabının Rolü', 60. Yaşında Sinan Genim'e Armağan Makaleler.
  • Bilgili, Ahmet Emre. (2010). Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul, Şehir ve Kültür: İstanbul, İstanbul: Ebru Matbaacılık.
  • Çubuk, M. (1998). Çağdaş Kentsel Kültür Mirası Kentsel Koruma- yenileme Kentsel İyileştirme, İstanbul: MSÜ Matbaası.
  • Demirtaş, K. & Özdemir, M. (2011). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 7. Sınıf, Ankara: MEB Yayınları.
  • Göğebakan, Y. (2009). “Görsel Sanatlar ve Sosyal Bilgiler Derslerinin İlişkilendirilmesinin Kültür Varlıklarını Tanıma ve Sahip Çıkma ile İlgili Kazanımların Gerçekleşmesi ve Öğrencilerin Tutumları Üzerine Etkisi" Yayımlanmamış Doktora Tezi Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Hueber F. (1991). Arkeolojik Yapıların ve alanların Koruma Restorasyon Sorunları' Arkeolojik Sit Alanların Korunması ve Değerlendirilmesi |. Uluslararası Sempozyumu, 14-16 Ekim Antalya.
  • MEB (2006a). İlköğretim Sanat Etkinlikleri Dersi Programı ve Kılavuzu 1-8. Sınıflar, Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2006b). İlköğretim Türkçe Dersi 6,7,8. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Özden, E. Ö. (Ağustos 2005). “Planlama-Koruma Üzerine Çözüm
  • Arayışları Marmara Takımadaları, Beykoz, Tarihi Yarımada Sit Alanlarına
  • İlişkin Çözümleme", Planlama Dergisi, (32), 23-35.
  • Özpolat, V. Uysal, S. Demir, R. Dombaycı, R. Sütçü, M.A. (2007). İlköğretim Halk Kültürü (7. Sınıf) Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu,
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Özpolat, V. Uysal, 5. Demir, R. Dombaycı, R. Sütçü, M.A. (2008). İlköğretim Halk Kültürü (8. Sınıf) Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu,
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Peşkersoy, E. & Yıldırım, 0. (2008). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: Kelebek Matbaacılık.
  • Tankut, G. (1991). Kentsel Arkeolojik Alanlarda Arkeolojik Değerlerin Kent Hayatına Katılımı, Korumanın Fiziksel planlama Boyutu, Arkeolojik Sit Alanların Korunması ve Değerlendirilmesi |. Uluslararası Sempozyumu, Antalya.
  • Yılmaz, G. & Üçer Z. A. G. (2004). Türkiye'de Kentsel Koruma Sürecinde Sivil Toplum Kuruluşları Üzerine Bir Değerlendirme, Eğe mimarlık, İzmir.
  • Tapan, M. (17 Haziran 2010). Kültür Varlıklarımızı Neden Koruyamıyoruz, Cumhuriyet Gazetesi, 5.
  • Zor, A. (2007). Müzelerin Konuşma Arzusu, ICANAS 38, Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları, Ankara.
  • İnternet Kaynakları:
  • İnternet: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ttkb.meb.ğov.tr (2007).
  • Web: http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/tarih9.pdf adresinden 15 Ağustos 2011'de alınmıştır.
  • internet: MEB Mevzuat mevzuat.meb.gov.tr ( Kasım 1985).
  • Web:http://mevzuat.meb.gov.tr/html/kanun2709-1 .htm adresinden 15 Ağustos 2011'de alınmıştır.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydın Zor & Fatih Karip Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Karip, A. Z. &. F. (2014). İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(14). https://doi.org/10.18603/std.01869
AMA Karip AZ&F. İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2014;1(14). doi:10.18603/std.01869
Chicago Karip, Aydın Zor & Fatih. “İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 14 (Aralık 2014). https://doi.org/10.18603/std.01869.
EndNote Karip AZ&F (01 Aralık 2014) İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 14
IEEE A. Z. &. F. Karip, “İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 14, 2014, doi: 10.18603/std.01869.
ISNAD Karip, Aydın Zor & Fatih. “İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/14 (Aralık 2014). https://doi.org/10.18603/std.01869.
JAMA Karip AZ&F. İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1. doi:10.18603/std.01869.
MLA Karip, Aydın Zor & Fatih. “İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 14, 2014, doi:10.18603/std.01869.
Vancouver Karip AZ&F. İlköğretim İkinci Kademede Okutulan Derslerin Kültürel Mirası Korumada Amaçlarına Uygunluğunun Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1(14).