BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 12, 157 - 170, 01.12.2013

Öz

The artist and the theorist struggle continually to discover new phenomena by turningto art history, in which the new encompasses the old and which is founded upon them.Three figure dialectic refers to the conceptualization of surprising similarities betweencertain masterpieces in art history. In the situation between three figures, the pairing oftwo figures with each other allows the third figure, which is far from the possibilitiesafforded to the human from civilization yet is still within civilization, to enter aconscientious relationship with the observer. Thus the common features of these worksis their being devoid of a pleasing element. Another common feature is that in all ofthese works there is a kind of deformation and, related to this, an expressive language.The distance created by deformation brings the observer into intellectual activity vis-avis the work. Three Figure Dialectic supports the assertion that the artist is a"conscience" related to the era

Kaynakça

  • Akarsu, Bedia, Felsefe Terimleri Sözlüü, Sava Yayınları, Ankara, 1984.
  • Benjamin, Walter, Son Bakıta Ak, Metis Yayınları, çev. Nurdan Gürbilek, stanbul, 1995.
  • Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, çev. Yurdanur Salman, stanbul, 1995.
  • Çüçen, A. Kadir, Heidegger'de Varlık ve Zaman, Asa Kitabevi, Bursa, 1997.
  • Eggum, Arne, "Edvard Munch as a Painter," 1999, (eriim) http://old.munch-museet.no/content.aspx?id=15&mid=&lang=en, 20 Kasım 2013: 1.
  • Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, çev. Bedrettin Cömert, stanbul, 1992.
  • Russel, Jeffrey Burton, eytan, Kabalcı Yayınevi, çev. Nuri Plümer, stanbul, 1999.
  • Sartre, Jean-Paul, Estetik Üstüne Denemeler, Doruk Yayınları, çev. Mehmet Yılmaz, Ankara, 2000.
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük, (eriim) http://tdkterim.gov.tr/bts/, 1 Mart 2013:1.

Üç Figür Diyalektiği

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 12, 157 - 170, 01.12.2013

Öz

Kaynakça

  • Akarsu, Bedia, Felsefe Terimleri Sözlüü, Sava Yayınları, Ankara, 1984.
  • Benjamin, Walter, Son Bakıta Ak, Metis Yayınları, çev. Nurdan Gürbilek, stanbul, 1995.
  • Berger, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, çev. Yurdanur Salman, stanbul, 1995.
  • Çüçen, A. Kadir, Heidegger'de Varlık ve Zaman, Asa Kitabevi, Bursa, 1997.
  • Eggum, Arne, "Edvard Munch as a Painter," 1999, (eriim) http://old.munch-museet.no/content.aspx?id=15&mid=&lang=en, 20 Kasım 2013: 1.
  • Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, çev. Bedrettin Cömert, stanbul, 1992.
  • Russel, Jeffrey Burton, eytan, Kabalcı Yayınevi, çev. Nuri Plümer, stanbul, 1999.
  • Sartre, Jean-Paul, Estetik Üstüne Denemeler, Doruk Yayınları, çev. Mehmet Yılmaz, Ankara, 2000.
  • TDK Güncel Türkçe Sözlük, (eriim) http://tdkterim.gov.tr/bts/, 1 Mart 2013:1.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Toka Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Toka, S. (2013). Üç Figür Diyalektiği. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(12), 157-170. https://doi.org/10.18603/std.15830
AMA Toka S. Üç Figür Diyalektiği. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2013;1(12):157-170. doi:10.18603/std.15830
Chicago Toka, Serdar. “Üç Figür Diyalektiği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 12 (Aralık 2013): 157-70. https://doi.org/10.18603/std.15830.
EndNote Toka S (01 Aralık 2013) Üç Figür Diyalektiği. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 12 157–170.
IEEE S. Toka, “Üç Figür Diyalektiği”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 12, ss. 157–170, 2013, doi: 10.18603/std.15830.
ISNAD Toka, Serdar. “Üç Figür Diyalektiği”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/12 (Aralık 2013), 157-170. https://doi.org/10.18603/std.15830.
JAMA Toka S. Üç Figür Diyalektiği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:157–170.
MLA Toka, Serdar. “Üç Figür Diyalektiği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 12, 2013, ss. 157-70, doi:10.18603/std.15830.
Vancouver Toka S. Üç Figür Diyalektiği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(12):157-70.