BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 57 - 73, 01.06.2013

Öz

We can see in many of details that Ömer Kavur, who is known for his sophisticatedconsciousness of art, created the plastic construction in his films not by change but byconsciousness. The secret of the realness of “Motherland Hotel”, which affect theviewer very deeply, is hidden in his design of cinematographic plans. When wescrutinize the film from begining to end, we can analyse the geometric composition ofeach scene very clearly. Kavur uses not only architectural elements but many otherelements to organise the surface of scene. The arrangement of all of these elementstogether creates the dens, multiple-layered, mostly gloomy and very authentic ÖmerKavur atmosphere

Kaynakça

  • Atılgan, Yusuf, Anayurt Oteli, Bilgi Yayınevi, stanbul, 1973.
  • Kuyucak Esen, ükran, Sinemamızda Bir ‘Auteur’, Alfa Yayınları, stanbul, 2002.
  • Harding, Elizabeth, “Analysis of Self-Portraits of Vincent van Gogh”, Ezine Articels,
  • (eriim) http://ezinearticles.com/?Analysis-of-Self-Portraits-of- Vincent-van-Gogh&id=305568 ,10 Austos 2012.
  • Szeemann, Harald, Hans Ulrich Orbist, “Mind over Matter: Hans Ulrich Orbist Talks with Harald Szeemann”, Artforum, No: 3 November, 1996: 75.
  • Leppert, Richard, Sanatta Anlamın Görüntüsü mgelerin Toplumsal levi, Ayrıntı Yayınevi (Çev: smail Türkmen), stanbul: 2002.
  • Moran, Berna, Türk Romanına Eletirel Bir Bakı 2, Sabahattin Ali’den Yusuf Atılgan’a, letiim Yayınları, stanbul, 1990.
  • Tutumlu, Reyhan, (2002) Anlatı Bilimi Açısından Roman-Sinema Etkileimi ve Bir Uygulama: Anayurt Oteli, Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Bölümü, Ankara, 2002.

Plastik Sanatlardan 'Anayurt Oteli' Filmine Bakmak

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 57 - 73, 01.06.2013

Öz

Resim sanatını çok yakından takip etmi olduunu bildiimiz Ömer Kavur’un,filmlerindeki plastik yapılanmayı rastlantısal deil, bilinçle oluturduunu pek çokayrıntıda görebiliriz. Anayurt Oteli filminin izleyiciyi derinden sarsan sahicilii, planlarıntasarlanıında gizlidir. Filmi baından sonuna incelediimizde, her bir karenin geometrikkurgusunu çok net olarak çözümleyebiliriz. Kavur, yüzeyi parçalamak için sadecemimari yapıdan deil, farklı birçok elemandan destek alır. Bu elemanların tümünün biraraya geliinden, youn, katmanlı, çou zaman kasvetli, ancak bir o kadar kendine özgübir Ömer Kavur atmosferi çıkar ortaya

Kaynakça

  • Atılgan, Yusuf, Anayurt Oteli, Bilgi Yayınevi, stanbul, 1973.
  • Kuyucak Esen, ükran, Sinemamızda Bir ‘Auteur’, Alfa Yayınları, stanbul, 2002.
  • Harding, Elizabeth, “Analysis of Self-Portraits of Vincent van Gogh”, Ezine Articels,
  • (eriim) http://ezinearticles.com/?Analysis-of-Self-Portraits-of- Vincent-van-Gogh&id=305568 ,10 Austos 2012.
  • Szeemann, Harald, Hans Ulrich Orbist, “Mind over Matter: Hans Ulrich Orbist Talks with Harald Szeemann”, Artforum, No: 3 November, 1996: 75.
  • Leppert, Richard, Sanatta Anlamın Görüntüsü mgelerin Toplumsal levi, Ayrıntı Yayınevi (Çev: smail Türkmen), stanbul: 2002.
  • Moran, Berna, Türk Romanına Eletirel Bir Bakı 2, Sabahattin Ali’den Yusuf Atılgan’a, letiim Yayınları, stanbul, 1990.
  • Tutumlu, Reyhan, (2002) Anlatı Bilimi Açısından Roman-Sinema Etkileimi ve Bir Uygulama: Anayurt Oteli, Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Bölümü, Ankara, 2002.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necla Rüzgar Kayıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Kayıran, N. R. (2013). Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(11), 57-73. https://doi.org/10.18603/std.18983
AMA Kayıran NR. Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2013;1(11):57-73. doi:10.18603/std.18983
Chicago Kayıran, Necla Rüzgar. “Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 11 (Haziran 2013): 57-73. https://doi.org/10.18603/std.18983.
EndNote Kayıran NR (01 Haziran 2013) Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 11 57–73.
IEEE N. R. Kayıran, “Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, ss. 57–73, 2013, doi: 10.18603/std.18983.
ISNAD Kayıran, Necla Rüzgar. “Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/11 (Haziran 2013), 57-73. https://doi.org/10.18603/std.18983.
JAMA Kayıran NR. Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:57–73.
MLA Kayıran, Necla Rüzgar. “Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, 2013, ss. 57-73, doi:10.18603/std.18983.
Vancouver Kayıran NR. Plastik Sanatlardan ’Anayurt Oteli’ Filmine Bakmak. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(11):57-73.