BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 89 - 100, 01.06.2013

Öz

Creative drama, with its components such as creativity, imagination, and bravenessproviding the human existence can be assumed as an expressive manner based onimprovisation. This paper will aim to explain creative event as a method ofteaching/learning in interior design education by taking into account of itsopportunities and accomplishments. This paper intends to share the related experienceof a creative drama workshop in Interior Design Studio given in Kadir Has University,Interior and Environmental Design. It is a model of design process that students canlearn various design principles via playing games besides sketches, technical drawingsand models

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ömer, Yaratıcı Drama Kavramı, Bileenleri ve Aamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 2006.
  • Lehmann, Hans-Thies, Drama maddesi in: Tlıeaterlexikon, Brauneck-Schneilin (deri.) Hamburg, 1986.
  • Güneysu, Sibel, Eitimde Drama. Ya-Pa 7.Okul Öncesi Eitimi ve Yaygınlatırılması Semineri, Eskiehir, 1991.
  • Önder, Alev, Yaayarak Örenme çin Eitici Drama: Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. stanbul: Epsilon Yayınları, 2004.
  • San, nci, “Eitim- Öretimde Yaayarak Örenme Yöntemi ve Estetik Süreç Olarak Yaratıcı Drama” Makale Özeti, 1991, (eriim) http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi54-55/ topdal.htm 11.04.2012.
  • Topçu, Ayten Kösa, Görsel Sanatlar Eitiminde Bir Öretim Yöntemi olarak Yaratıcı Drama Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya, 2008.
  • TDK, Türkçe Sözlük, 10. basım, Ankara: Türk Dil Kurumu, 2005.
  • Spolin, Viola, Improvisation for the theater : a handbook of teaching and directing. Northwestern University Press Evanston, 1999.

İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 89 - 100, 01.06.2013

Öz

Oyun; insanın varoluundan bu yana doasında bulunan bir özelliktir. Yaratıcı Drama,insanı var eden yaratıcılık, hayal gücü, cesaret gibi öeleriyle temeli doaçlamayadayanan bir ifade yöntemi sayılabilir. Bu çalıma, Yaratıcı Drama’nın sunduu fırsatlar vesaladıı kazanımlar göz önüne alınarak drama etkinlii alternatif bir yöntem olarak içmimari tasarım eitiminde kullanımını irdelemeyi amaçlar. Makale Kadir Has ÜniversitesiSanat ve Tasarım Fakültesi ç Mimarlık Proje I stüdyosu kapsamında gerçekletirilenyaratıcı drama atölye çalıması deneyimlerini aktarmayı hedefler. 1. Stüdyonun anaamacı, örencilerin ilk stüdyo deneyimlerinde mekânsal düünme ve algılamayeteneklerini gelitirmektir. Bu eitim modelinde hedeflenen iç mimarlık örencilerinineskiz, teknik çizim, maket vb. temsil yöntemlerinin ötesinde oyun ile tasarımprensiplerinin farkına varmalarını salamaktır

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ömer, Yaratıcı Drama Kavramı, Bileenleri ve Aamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 2006.
  • Lehmann, Hans-Thies, Drama maddesi in: Tlıeaterlexikon, Brauneck-Schneilin (deri.) Hamburg, 1986.
  • Güneysu, Sibel, Eitimde Drama. Ya-Pa 7.Okul Öncesi Eitimi ve Yaygınlatırılması Semineri, Eskiehir, 1991.
  • Önder, Alev, Yaayarak Örenme çin Eitici Drama: Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. stanbul: Epsilon Yayınları, 2004.
  • San, nci, “Eitim- Öretimde Yaayarak Örenme Yöntemi ve Estetik Süreç Olarak Yaratıcı Drama” Makale Özeti, 1991, (eriim) http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi54-55/ topdal.htm 11.04.2012.
  • Topçu, Ayten Kösa, Görsel Sanatlar Eitiminde Bir Öretim Yöntemi olarak Yaratıcı Drama Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya, 2008.
  • TDK, Türkçe Sözlük, 10. basım, Ankara: Türk Dil Kurumu, 2005.
  • Spolin, Viola, Improvisation for the theater : a handbook of teaching and directing. Northwestern University Press Evanston, 1999.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selin Üst - Mine Gökçe Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Doğan, S. Ü. .-. M. G. (2013). İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(11), 89-100. https://doi.org/10.18603/std.87185
AMA Doğan SÜMG. İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2013;1(11):89-100. doi:10.18603/std.87185
Chicago Doğan, Selin Üst - Mine Gökçe. “İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 11 (Haziran 2013): 89-100. https://doi.org/10.18603/std.87185.
EndNote Doğan SÜ-MG (01 Haziran 2013) İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 11 89–100.
IEEE S. Ü. .-. M. G. Doğan, “İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, ss. 89–100, 2013, doi: 10.18603/std.87185.
ISNAD Doğan, Selin Üst - Mine Gökçe. “İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/11 (Haziran 2013), 89-100. https://doi.org/10.18603/std.87185.
JAMA Doğan SÜ-MG. İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:89–100.
MLA Doğan, Selin Üst - Mine Gökçe. “İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, 2013, ss. 89-100, doi:10.18603/std.87185.
Vancouver Doğan SÜ-MG. İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(11):89-100.