BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 10, 41 - 61, 01.12.2012

Öz

Bu çalımanın amacı, Yeni Normal paradigması ııında, deien yenilik kavramınıgüncel i modelleri açısından incelemektir. Ekonomide konjüktürel deimeler yeni imodellerinin çıkmasına sebep olmaktadır. Baarılı olan modeller yeni paradigmadeiimlerine karı yaamlarını sürdürmektedir. Yeni normal paradigmatik bir deiimolarak yeni modellerin ortaya çıkmasına sebep olmutur. Bu balamda, öncelikle YeniNormal kavramının dinamikleri tartıılacak, ön plana çıkan üç yönetimsel modelin(Karaoke Kapitalizmi, Acayip irket ve Spagetti Organizasyonu) Yeni Normal ileuyumluluu belirlenecektir. Çalımanın ilerleyen bölümlerinde Yeni Normalin en önemlisöylemlerinden birisi olan yenilik kavramı deien doası açısından ele alınacak, ürünfarklılaması (kalite, tasarım, fonksiyoni promosyon ve edinim) için için tüketiciye yakınya da tüketiciyi de kapsayan yenilik modellerinde ürün tasarımı kavramının rolütartıılacaktır. Çalıma boyunca firmaların tasarım sınırlarının bilgi kanallarına eriim veelde edilen bilginin ürüne dönütürme ile kabiliyet açısından belirlenebilecei önesürülüp bilginin kaynaı olarak pazardaki talep ön plana çıkarılacaktır

Kaynakça

  • Ambler, Tim, Employee-based Brand Equity, Person Education Limited, Harlow, 2003.
  • Ate, Rauf, Yeni Normal, Sistem Yayıncılık, stanbul, 2005.
  • Chan, Kim, Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, Massachusetts, 2005.
  • Chesbrough, Henry, Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting From Technology, Harvard Business School Press, Massachusetts, 2003.
  • Csikszentmihalyi, Mihaly, Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Perennial, New York, 1996.
  • D’aveni, Richard, Hypercompetition, The Free Press, New York, 1994.
  • DEACA, The Economic Effects of Design Report, DEACA, Copenhagen, ww.ebst.dk/file/1924/the_economic_effects_of_designn.pdf, 28 Mart 2012. 2003:3-4, (Eriim)
  • Ertuna, Özer, “Krizden Alınacak Dersler Yeni Bir Fırsat mı?”, MUFAD Journal, sayı 43, 2009: 5-43.
  • Florida, Richard, The Rise of the Creative Class: And How It's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, Perseus Book Group, New York, 2002.
  • Foss, Nicola, “Selective Intervention and Internal Hybrids: Interpreting and Learning from the Rise and Decline of the Oticon Spaghetti Organization”, Organization Science, cilt 14, sayı 3, 2003: 331-349.
  • Heilbroner, Robert L., ktisat Düünürleri, Dost Kitapevi, Ankara, 2008.
  • Hertenstein, Julie, Marjorie Platt, Robert Veryzer, “The Impact of Industrial Design Effectiveness on Corporate Financial Performance”, Product Innovation Management, cilt 22, sayı 1, 2005:3-21.
  • Hill, Dan, Emotionomics, Kogan Page Ltd: Londra, 2010.
  • Howe, Jeff, Crowdsourcing, Crown Publising, New York, 2008.
  • Hudson, Larry, Nabil Sakkab, “Connect and Develop: Inside Procter & Gamble’s New Model for Innovation”, Harvard Business Review, sayı Mart, 2006: 1-10.
  • Kohli, Ajay, Bernard Jaworski, “Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications”, Journal of Marketing, cilt 54, sayı 2, 1990: 1-18.
  • Kolind, Lars, The Second Cycle: Wining The War Against Bureaucracy, Wharton Schoool Publising, New Jersey, 2006.
  • Kotler, Philip, Alexander Rath, “Design: A Powerful But Neglected Strategic Tool”, Journal of Business Strategy, cilt 5, sayı 2, 1984: 16 – 21.
  • Kotler, Philip, Kotler on Marketing, The Free Press, New York, 1999.
  • Kotler, Philip, Ten Deadly Marketing Sins, Wiley, New Jersey, 2004.
  • Lockwood, Thomas, “Transition: How to Become a More Design- Minded Organization”, Design Management Review, cilt 20, sayı 3, 2009: 27-37.
  • McNamee, Roger, The New Normal, The Penguin Group, New York, 2004.
  • Meadows, Dennis, “Estimate Accuracy and Project Selection Models in Industrial Research”, Industrial Management Review, sayı 9, 1968: 105-119.
  • Nambisan, Stish, Mohanbir Sawhney, “A Buyer’s Guide to the Innovation Bazaar”, Harvard Business Review, sayı Haziran, 2007:109- 118.
  • Narver, John, Stanley Slater, “The Effect of a Market Orientation on Business Profitability”, Journal of Marketing, cilt 54, sayı 4, 1990:20- 35.
  • NZIER, Building a Case for Added Value Through Design Report, NZIER, www.nzte.govt.nz/common/files/design-report-final.pdf., 30 Mart 2012. Wellington, 2003 (Eriim)
  • Peplow, Martin, “Design Acceptance”, The Design Method, haz. S A Gregory, Butterworth, London, 1960.
  • Peters, Tom, Re-imagine, Dorling Kindersley Ltd, Londra, 2003
  • Prahalad, Coimbatore Krishnarao, Venkat Ramaswamy, The Future of Competition: Co-creating Unique Value with Consumers, Harvard Business School Press, Massachusetts, 2004.
  • Porter, Michael, “Changing Patterns of International Competition”, California Management Review, cilt 28, sayı 2, 1986: 9-40.
  • Ridderstråle, Jonas, Kjell Nordström, Funky Business, Bookhouse Publising Ltd., Stockholm, 2002.
  • Ridderstråle, Jonas, Kjell Nordström, Karaoke Capitalism, Bookhouse Publising Ltd., Stockholm, 2004.
  • Rivkin, Steve, Jack Trout, Differentiate or Die, Wiley, New Jersey, 2003.
  • Roald, Jo Eikeland, Design Leadership, 5th NordCode Seminar: “Connecting fields”, Oslo, 2006.
  • Schumpeter, Joseph, Capitalism, Socialism and Democracy, Harper, New York, 1943.
  • Tapscott, Don, The Naked Corporation, Free Press, New York, 2003.
  • Touraine, Alain, Return of the Actor: Social Theory in Postindustrial Society, University of Minnesota Press, Minneapolis, 1998.
  • UK Design Council, Design in Britain 2005-06 Report, Design Council, Londra, 2007:7.
  • Utterback, James, “The Process of Innovation: A Study of the Origination and Development of Ideas for New Scientific Instruments”, IEEE Transactions on Engineering Management, cilt 18, sayı 4, 1971:124-131.
  • Verganti, Roberto, “Design, Meanings, and Radical Innovation: A Metamodel and a Research Agenda”, Journal of Innovation Management, sayı 25, 2008: 436-456.
  • Von Hippel, Eric. “Successful Industrial Products from Customer Ideas”, Journal of Marketing, sayı 42(1), 1978: 39-49.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Güneş, S. (2012). Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(10), 41-61. https://doi.org/10.18603/std.75118
AMA Güneş S. Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2012;1(10):41-61. doi:10.18603/std.75118
Chicago Güneş, Serkan. “Yeni Normal Paradigmasında Yenilik Ve Ürün Tasarımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 10 (Aralık 2012): 41-61. https://doi.org/10.18603/std.75118.
EndNote Güneş S (01 Aralık 2012) Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 10 41–61.
IEEE S. Güneş, “Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 10, ss. 41–61, 2012, doi: 10.18603/std.75118.
ISNAD Güneş, Serkan. “Yeni Normal Paradigmasında Yenilik Ve Ürün Tasarımı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/10 (Aralık 2012), 41-61. https://doi.org/10.18603/std.75118.
JAMA Güneş S. Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2012;1:41–61.
MLA Güneş, Serkan. “Yeni Normal Paradigmasında Yenilik Ve Ürün Tasarımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 10, 2012, ss. 41-61, doi:10.18603/std.75118.
Vancouver Güneş S. Yeni Normal Paradigmasında Yenilik ve Ürün Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2012;1(10):41-6.