Osmanlı Devleti’nin, şehirleşmiş bir İmparatorluğa yükseliş dönemini kapsayan XV. XVI.
yüzyıllar, geleneksel Selçuklu ve İslam mimari biçimleri ile Osmanlı mimari
geleneklerinin, yerel yapı malzemesi ile birleştiği bir dönemdir. Bu zengin kültür ve sanat
ortamı, mimari ürünlerin sanat seviyesini belirlerken, Mimar Sinan’ı da mesleğinin
doruklarına taşımıştır. Bu dönemde; Osmanlı devlet mimarisinin esasları tasarlanmış,
şekillenmiş ve yayılmıştır. Yayılma alanlarından biri de Mimar Sinan ekolünün, yerel
mimari esaslarıyla bütünleştiği Diyarbakır’dır. Diyarbakır’da Mimar Sinan ekolünü
yansıtan camiler, Sinan’ın Anadolu’daki esintilerinin çarpıcı örneklerindendir. Bu
çalışmada; Diyarbakır’daki Mimar Sinan ekolüne ait camiler mekansal oluşumları
açısından dönemsel yapılarla karşılaştırma metodu kullanılarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 9 |