Değer yaratmanın yenilik için stratejik anlam kazanması, bu alana yönelik farklı yenilik
modellerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Geleneksel olarak firma içinde yaratılan
değerler, artık pazarda yaratılmaktadır. Bu haliyle tüketici değer yaratmanın önemli bir
öğesi haline gelmiştir. Dolayısıyla, bugün, yenilik sistemlerinin odak noktası teknoloji,
sermaye ve iş gücü değil, tüketici ve beklentileri olmuştur.
Bu çalışmada, değer yaratmayı konu alan dört adet yenilik modeli ele alınacak, her
model kısaca tanıtılacak ve modeller kurumsal iktisat ve işlem maliyetleri açısından
değerlendirilecektir. Çalışmanın son bölümünde ise tasarım disiplininin yeni yenilikçi
modellerdeki pozisyonu tartışılacaktır.
mavi okyanus stratejisi yıkıcı yenilik teorisi ortak değer yaratma tasarım tahrikli yenilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 7 |