Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 6, 95 - 109, 01.12.2010

Öz

Sinema filmleri belirli bir tasarım aşamasından geçerken, teknolojiyle de bire birbağlantılı olan sanat eserleridir. Birçok kişinin aynı anda ya da farklı zamanlarda görevaldığı, çalıştığı kolektif bir sanat olan sinema matematiksel bir biçimde tasarlanmaktadır.Üç boyutlu sinema, teknolojik gelişmelere bağlı olarak genellikle Hollywoodsinemasında sıkça gündeme gelen bir olgudur. Sinema perdesinde olup bitenleri dahagerçekçi biçimde yansıtan bir teknoloji olan Üç boyutlu sinemanın ve teknolojiningünümüzdeki yetkin ve başarılı örneklerinden biri 2009 yılı yapımı “Avatar” adlı filmdir.“İçerik analizi” yöntemiyle ele alınacak filmin, tasarım ve teknoloji olguları bağlamındasinema sanatının ve bilimine nasıl bir katkıda bulunduğu ortaya çıkarılacaktır

Kaynakça

  • Avatar Filminde Blackmagic DaVinci Resolve. Broadcast, sayı:70, Özdeniz Yayıncılık, İstanbul: Ocak 2010: 24
  • Avatar. www.imdb.com/title/tt0499549, (erişim) 1 Şubat 2010.
  • Bergan, Ronald, Film, İnkılap Yayınevi, çev. Zeynep Berik, Selen Erdoğan, İstanbul, 2008.
  • Blackmagicdesign.http://www.blackmagic- design.com/davinci/resolve, (erişim) 23 Haziran 2010.
  • Bordwell, David, Kristin Thompson, Film Sanatı, De Ki Yayınları, çev. Ertan Yılmaz, Emrah Suat Anat, Ankara, 2009.
  • Brave New World. 4k digital cinema, Sayı:8, (erişim) www. Sony.com/digitalcinema, 22 Haziran 2010.
  • Brooks, Xan, “Avatar’s 3D Takes Film to a New Level (But You Still Need Glasses)”, August 21, 2009, (erişim) www.guardian.co.uk, 21 Şubat 2010.
  • Corporate, Introduction. (erişim) www.imax.com/corporate, 23 Şubat 2010.
  • Kutlu, Kutlukhan, Avatar, Sinema, sayı:2010-01, Turkuvaz Yayıncılık, İstanbul, Ocak- 2010: 24.
  • McKernan, Brian, Digital Cinema, McGraw Hill, 2005.
  • Mendiburu, Bernard. 3D Movie Making, Focal Press.Oxford, 2009.
  • Monaco, James, Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları, çev. Ertan Yılmaz, İstanbul, 2001.
  • Patterson, John, A History of 3D Cinema, August 20, 2009, (erişim) www.guardian.co.uk, 22 Şubat 2010.
  • Swartz, Charles S (ed.), Understanding Digital Cinema. Focal Press.Oxford, 2005.
  • Tasarım. Ana Brittanica (Cilt 20), Ana Yayıncılık. İstanbul, 1993: 422.
  • Teknoloji. Ana Brittanica (Cilt 20), Ana Yayıncılık. İstanbul, 1993: 495.
  • Teo, Leonard, Avatar, 3D World Magazine, sayı:125, Future Media, Londra, Ocak 2010: 32-36.
  • Wilhelm, Maria, Dirk Mathison. Bir James Cameron Filmi: Avatar. Doğan Kitap, İstanbul, 2009.
  • Wrenn, Eddie, Avatar: How James Cameron’s 3D Film Could Change the Face of Cinema Forever, August 26, 2009, (erişim) www.dailymail.com.uk, 21 Şubat 2010.

ANALYSIS OF THE MOVIE “AVATAR” IN THE CONCEPT OF DESIGN AND TECHNOLOGY

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 6, 95 - 109, 01.12.2010

Öz

Films are artworks which go through a specific design process while being closely linked to technology. This collective art form which requires the collaboration of many people, goes through a design process which is mathematical. With the rapid developments in technology, 3D cinema is a phenomenon which we hear of more and more in Hollywood. 3D cinema offers audiences a picture which is even closer to reality. A successful use of 3D technology in film is in the 2009 production “Avatar”. Through “content analysis” of the film’s design and technological aspects, the contributions it has made to the art and science of cinema will be revealed

Kaynakça

  • Avatar Filminde Blackmagic DaVinci Resolve. Broadcast, sayı:70, Özdeniz Yayıncılık, İstanbul: Ocak 2010: 24
  • Avatar. www.imdb.com/title/tt0499549, (erişim) 1 Şubat 2010.
  • Bergan, Ronald, Film, İnkılap Yayınevi, çev. Zeynep Berik, Selen Erdoğan, İstanbul, 2008.
  • Blackmagicdesign.http://www.blackmagic- design.com/davinci/resolve, (erişim) 23 Haziran 2010.
  • Bordwell, David, Kristin Thompson, Film Sanatı, De Ki Yayınları, çev. Ertan Yılmaz, Emrah Suat Anat, Ankara, 2009.
  • Brave New World. 4k digital cinema, Sayı:8, (erişim) www. Sony.com/digitalcinema, 22 Haziran 2010.
  • Brooks, Xan, “Avatar’s 3D Takes Film to a New Level (But You Still Need Glasses)”, August 21, 2009, (erişim) www.guardian.co.uk, 21 Şubat 2010.
  • Corporate, Introduction. (erişim) www.imax.com/corporate, 23 Şubat 2010.
  • Kutlu, Kutlukhan, Avatar, Sinema, sayı:2010-01, Turkuvaz Yayıncılık, İstanbul, Ocak- 2010: 24.
  • McKernan, Brian, Digital Cinema, McGraw Hill, 2005.
  • Mendiburu, Bernard. 3D Movie Making, Focal Press.Oxford, 2009.
  • Monaco, James, Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları, çev. Ertan Yılmaz, İstanbul, 2001.
  • Patterson, John, A History of 3D Cinema, August 20, 2009, (erişim) www.guardian.co.uk, 22 Şubat 2010.
  • Swartz, Charles S (ed.), Understanding Digital Cinema. Focal Press.Oxford, 2005.
  • Tasarım. Ana Brittanica (Cilt 20), Ana Yayıncılık. İstanbul, 1993: 422.
  • Teknoloji. Ana Brittanica (Cilt 20), Ana Yayıncılık. İstanbul, 1993: 495.
  • Teo, Leonard, Avatar, 3D World Magazine, sayı:125, Future Media, Londra, Ocak 2010: 32-36.
  • Wilhelm, Maria, Dirk Mathison. Bir James Cameron Filmi: Avatar. Doğan Kitap, İstanbul, 2009.
  • Wrenn, Eddie, Avatar: How James Cameron’s 3D Film Could Change the Face of Cinema Forever, August 26, 2009, (erişim) www.dailymail.com.uk, 21 Şubat 2010.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Okan Ormanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Ormanlı, O. (2010). Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(6), 95-109.
AMA Ormanlı O. Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2010;1(6):95-109.
Chicago Ormanlı, Okan. “Tasarım Ve Teknoloji Olguları Bağlamında ‘Avatar’ Filminin Çözümlemesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 6 (Aralık 2010): 95-109.
EndNote Ormanlı O (01 Aralık 2010) Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 6 95–109.
IEEE O. Ormanlı, “Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında ‘Avatar’ Filminin Çözümlemesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 6, ss. 95–109, 2010.
ISNAD Ormanlı, Okan. “Tasarım Ve Teknoloji Olguları Bağlamında ‘Avatar’ Filminin Çözümlemesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/6 (Aralık 2010), 95-109.
JAMA Ormanlı O. Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2010;1:95–109.
MLA Ormanlı, Okan. “Tasarım Ve Teknoloji Olguları Bağlamında ‘Avatar’ Filminin Çözümlemesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 6, 2010, ss. 95-109.
Vancouver Ormanlı O. Tasarım ve Teknoloji Olguları Bağlamında “Avatar” Filminin Çözümlemesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2010;1(6):95-109.