Ýlk elektronik gezici (mobil) oyun dizgeleri, hesap makineleri ve saatlerde kullanýlan LED(Light Emiting Diode-ýþýk yayan yarý iletken) ekranlarýnýn satýr ve sütunlarýndaki ýþýknoktalarý ve bu noktalarýn hareket ediyormuþ gibi görünmesini saðlayan yazýlýmlarlaoluþturulmuþtur. 1970'lerde tüm dünyada seri üretim oyuncak pazarýnda hýzla yayýlangezici / taþýnabilir oyun konsollarý, hem grafik hem de ürün tasarýmýnýn biraradakullaným deneyimini içermesi bakýmýndan olduðu kadar, elektronik oyun grafikleri vecep telefonu ya da günümüzde kullanýlan oyun konsollarý gibi gezici cihazlarýn ilkörneklerini oluþturmalarý ve grafik arayüzlerin geliþimine yol açmalarý bakýmýndan daönemlidirler. Iþýðýn tasarlanabilir bir öge olduðu tasarýmcý çabasýyla ortaya çýktýðýnda tasarýmcýnýnelektronik dizgelerde üstlendiði görev de bu geliþim içerisinde gittikçe dahayagýnlaþarak þekillenmiþtir. Bu araþtýrmanýn amacý; tarihsel geliþimi içerisinde, LED ekran örnekleri üzerinde, görselve fiziksel tasarýmýn teknolojiye eklenmesi ya da içselleþtirilmesinin ürün türününgeliþimi üzerindeki rolünü incelemektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2 |