BibTex RIS Kaynak Göster

Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci

Yıl 2015, Sayı: 16, 47 - 63, 11.01.2016
https://doi.org/10.18603/std.92341

Öz

Bu makalede, etkileşimli medya/çoklu ortam uygulamalarının tasarım geliştirme süreci Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri kapsamında incelenmektedir. Etkileşimli medya uygulamaları geliştirilirken söz konusu ilkeler ve etkisinin incelenmesi, araştırmanın yöntemini belirlemektedir. Bu araştırma, çoklu ortam uygulamalarının tasarım geliştirme sürecinin önemini ortaya koymaya yönelik olup, nitelikli çoklu ortam uygulamalarının tasarım süreci makalenin sınırlılığını oluşturmaktadır. Bu kapsamda konunun daha anlaşılır kılınabilmesi için öğretim materyallerinden örnekler, söz konusu ilkeler kapsamında incelenmektedir. Sonuç olarak, uygulamaların nitelikli bir süreç içerisinde tamamlanması ve değerlendirilmesi için sürecin programlanması önerilmektedir. Görsel tasarım ve çoklu ortam tasarım ilkelerinin, etkileşimli medya uygulamalarının nitelikli ürün geliştirme sürecinde önem taşıdığı sonucuna varılmaktadır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2014). Bilişsel Yük Kuramı ve Çoklu Ortam Tasarımı. Dursun, Ö.Ö. ve Odabaşı,
  • F.H. (Ed.). Çoklu Ortam Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Bayraktar, N., Tamer Görer, N., Tekel, A., Gürer, N., Kızıltaş Ceylan, A. ve Köroğlu Armatlı, B. (2012). Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. (1.Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Becer, E. (2002). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Clark, R.C. ve Mayer, R.E. (2003). E-learning and the Science of Instruction. Proven
  • Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning. San Francisco: Pfeiffer. Cüceloğlu, D. (2013). İnsan ve Davranışı. (27.Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Fer, S. (2011). Öğretim Tasarımı. (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gülbahar, Y. (2012). E-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ketenci, H.F. ve Bilgili, C. (2006). Yongaların 10 000 Yıllık Gizemli Dansı Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Kuzu, A. (2014). Çoklu Ortam Uygulamalarının Kuramsal Temelleri. Dursun, Ö.Ö. ve Odabaşı, F.H. (Ed.). Çoklu Ortam Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Lidwell, W., Holden, K. and Butler, J. (2010). Universal Principles of Design. Singapore: Rockport Publishers.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Perkmen, S. ve Ayten, Ö. (2009). Multimedya ve Görsel Tasarım. İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • Perkmen, S. (2011). Öğrenmeye Bilişsel Bakış ve Çoklu Ortam (Multimedya). Perkmen, S. ve Tezci. E. (Ed.). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Ankara: Pegem Akademi.
  • Samara, T. (2007). Design Elements A Graphic Style Manual. United States of America: Rockport Publishers.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. (18.Baskı).
  • Ankara: Pegem Akademi. Tezci, E. (2011). Öğretim Materyallerinin Tasarımı. Perkmen, S. ve Tezci, E. (Ed.). Eğitimde
  • Teknoloji Entegrasyonu Materyal Geliştirme ve Çoklu Ortam Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi. Tuna, S. (2009). Görsel Algı ve İmgelem Gücü. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. (Ed.). Sanat
  • Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • White, A.W. (2011). The Elements of Graphic Design. (2.Baskı). New York: Allworth Press. İnternet Kaynakları
  • İnternet: Levie, W.H., Lentz, R. (1982). Effects of Text Illustrations: A Review of Research. ECTJ, 30(4), s. (195-232), Web: http://link.springer.com/ article/10.1007%2FBF02765184#page- adresinden 05 Mayıs 2015’te alınmıştır.
  • İnternet: Oxley, J., Oronson, B. (2011). Peg’s Pizza Place, Web: http://pbskids.org/peg/ games/pizza-place adresinden 07 Mayıs 2015’te alınmıştır.
  • İnternet: Oxley, J., Oronson, B. (2011). The Highlight Zone, Web: http://pbskids.org/peg/ games/highlight-zone adresinden 07 Mayıs 2015’te alınmıştır.
  • İnternet: Paperplane Pilots Pte Ltd. (2012). Monkeys in My Head, Web: http://www. paperplaneco.com/#/0/4 adresinden 15 Mayıs 2015’te alınmıştır.
  • İnternet: Warnick, R., Calloway, L. (2011). Nedi the Yeti, Web: http://www. bestinteractiveebooks.com/2012/03/nedi-the-yeti/ adresinden 15 Mayıs 2015’te alınmıştır. Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: Jennifer Oxley, Billy Oronson 2011, Peg’in Pizza Evi / Peg’s Pizza Place.
  • Erişim: 07 Mayıs 2015, http://pbskids.org/peg/games/pizza-place
  • Görsel 2: Jennifer Oxley, Billy Oronson (Pbs Kids) 2011, Vurgu Bölgesi / The Highlight Zone.
  • Erişim: 07 Mayıs 2015, http://pbskids.org/peg/games/highlight-zone
  • Görsel 3: Rob Warnick, Lee Calloway 2011, Nedi Yeti / Nedi the Yeti. Erişim: 15 Mayıs , http://www.bestinteractiveebooks.com/2012/03/nedi-the-yeti/
  • Görsel 4: Paperplane Pilots Pte Ltd., 2012, Kafamın İçindeki Maymunlar / Monkeys in My
  • Head. Erişim: 15 Mayıs 2015, http://www.paperplaneco.com/#/0/4
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Bulduk

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Bulduk, B. (2016). Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci. Sanat Ve Tasarım Dergisi(16), 47-63. https://doi.org/10.18603/std.92341
AMA Bulduk B. Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci. Sanat ve Tasarım Dergisi. Ocak 2016;(16):47-63. doi:10.18603/std.92341
Chicago Bulduk, Banu. “Etkileşimli Medya Ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 16 (Ocak 2016): 47-63. https://doi.org/10.18603/std.92341.
EndNote Bulduk B (01 Ocak 2016) Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci. Sanat ve Tasarım Dergisi 16 47–63.
IEEE B. Bulduk, “Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 16, ss. 47–63, Ocak 2016, doi: 10.18603/std.92341.
ISNAD Bulduk, Banu. “Etkileşimli Medya Ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci”. Sanat ve Tasarım Dergisi 16 (Ocak 2016), 47-63. https://doi.org/10.18603/std.92341.
JAMA Bulduk B. Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016;:47–63.
MLA Bulduk, Banu. “Etkileşimli Medya Ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 16, 2016, ss. 47-63, doi:10.18603/std.92341.
Vancouver Bulduk B. Etkileşimli Medya ve Öğretim Ortamlarında Tasarım Geliştirme Süreci. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2016(16):47-63.