Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2017, Sayı: 19, 161 - 181, 22.06.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323109

Öz

Bu
araştırmanın temel amacı; hedef kitleyi bilinçlendirmek ve eğitmek için ekmek
israfını önleme konulu sosyal sorumluluk kampanyasının hangi aşamalardan
geçerek hazırlanması gerektiğini, “örnek bir sosyal sorumluluk kampanyası” ile
ele alarak öğretim elemanı, uzman ve hedef kitle olan öğrenci görüşlerine
sunmaktır. Araştırmada tarama modeli kapsamında, literatürden ve alan uzmanları
ile yapılan görüşmelerden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu grafik
ve iletişim tasarımı  alanlarından  rastgele seçilen 30 öğretim elemanı ve
sektörde çalışan 30 uzman, ve yaş aralığı14-18 olan ve Ankara’nın farklı
semtlerinde (Mamak, Bahçelievler ve Çankaya) göreceli olarak alt, orta ve orta
üst gelir seviyesine sahip çalışmanın hedef kitlesini oluşturan ikinci kademe
ilköğretim öğrencilerinden 35’i kız, 55’i erkek olmak üzere toplam 90 kişi
oluşturmaktadır. Kampanyanın değerlendirilmesi amacı ile uzman grubun
denetiminde 4’lü derecelendirme ölçeği hazırlanmış ve kontrol listesi
kullanılmıştır. Hazırlanan ölçek çalışma grubuna kampanya bizzat gösterilerek
araştırmacı tarafından birebir uygulanmıştır.  Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara
göre; araştırmaya katılan ve hedef kitle olan
öğrencilerin çoğunluğunun ekmek israfının nedeni olarak ihtiyaçtan fazla ekmek
alımı olduğunu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Bayraktaroğlu, G., İlter B. (2007). “Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneriler.” Ege Akademik Bakış, 7 (1), 117-132. Karahan Ş. (2006). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Tüketicilerin Satın Alma Tercihlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gülsoy, T. (1999). Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık.İstanbul: Say Yayıncılık.
  • Elden, M., Ulukök, Ö. ve Yeygel, S. (2005). Şimdi Reklamlar… (Birinci Baskı) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Nayman, U. Ş. (2008). Sosyal İçerikli Reklam Kampanyalarının Grafik Tasarım İlkeleri Bakımından Analizi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkaya, H. (1992). “Ekmeğin Beslenmedeki Önemi ve Ekmek Türlerinin Sağlık Açısından Farklılıkları.” Unlu Mamüller Dünyası, 5, 9-15.
  • Öten, M., Ünsal, S. (2006). “Şanlıurfa Yöresine Özgü “Tırnaklı ve Açık Ekmeklerin Bazı Kimyasal Bileşimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma.” HR. Ü. Z. F. Dergisi. 10 (3/4), 57- 62.
  • Karaoğlu, M., Kotancılar, H. G. (2001). “Tahıl Ürünlerinin Sağlığımız Açısından Önemi.” Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 32 (1), 101-108.
  • Moriarty, E. Sandra. (1991). Creative Advertising Thoery and Practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar Tarih – Tasarım – Teknoloji. Ankara: Detay Yayıncılık.
Yıl 2017, Sayı: 19, 161 - 181, 22.06.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323109

Öz

Kaynakça

  • Bayraktaroğlu, G., İlter B. (2007). “Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneriler.” Ege Akademik Bakış, 7 (1), 117-132. Karahan Ş. (2006). Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Tüketicilerin Satın Alma Tercihlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Gülsoy, T. (1999). Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü. İstanbul: Adam Yayınları.
  • Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık.İstanbul: Say Yayıncılık.
  • Elden, M., Ulukök, Ö. ve Yeygel, S. (2005). Şimdi Reklamlar… (Birinci Baskı) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Nayman, U. Ş. (2008). Sosyal İçerikli Reklam Kampanyalarının Grafik Tasarım İlkeleri Bakımından Analizi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özkaya, H. (1992). “Ekmeğin Beslenmedeki Önemi ve Ekmek Türlerinin Sağlık Açısından Farklılıkları.” Unlu Mamüller Dünyası, 5, 9-15.
  • Öten, M., Ünsal, S. (2006). “Şanlıurfa Yöresine Özgü “Tırnaklı ve Açık Ekmeklerin Bazı Kimyasal Bileşimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma.” HR. Ü. Z. F. Dergisi. 10 (3/4), 57- 62.
  • Karaoğlu, M., Kotancılar, H. G. (2001). “Tahıl Ürünlerinin Sağlığımız Açısından Önemi.” Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 32 (1), 101-108.
  • Moriarty, E. Sandra. (1991). Creative Advertising Thoery and Practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tepecik, A. (2002). Grafik Sanatlar Tarih – Tasarım – Teknoloji. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Tepecik

Çağrı Gümüş

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Tepecik, A., & Gümüş, Ç. (2017). Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri. Sanat Ve Tasarım Dergisi(19), 161-181. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323109
AMA Tepecik A, Gümüş Ç. Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2017;(19):161-181. doi:10.18603/sanatvetasarim.323109
Chicago Tepecik, Adnan, ve Çağrı Gümüş. “Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman Ve Öğrenci Görüşleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 19 (Haziran 2017): 161-81. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323109.
EndNote Tepecik A, Gümüş Ç (01 Haziran 2017) Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi 19 161–181.
IEEE A. Tepecik ve Ç. Gümüş, “Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 19, ss. 161–181, Haziran 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.323109.
ISNAD Tepecik, Adnan - Gümüş, Çağrı. “Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman Ve Öğrenci Görüşleri”. Sanat ve Tasarım Dergisi 19 (Haziran 2017), 161-181. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323109.
JAMA Tepecik A, Gümüş Ç. Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:161–181.
MLA Tepecik, Adnan ve Çağrı Gümüş. “Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman Ve Öğrenci Görüşleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 19, 2017, ss. 161-8, doi:10.18603/sanatvetasarim.323109.
Vancouver Tepecik A, Gümüş Ç. Ekmek İsrafını Önleme Konulu Sosyal Sorumluluk Kampanyasına İlişkin Akademisyen, Uzman ve Öğrenci Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(19):161-8.