Bu
araştırmanın temel amacı; hedef kitleyi bilinçlendirmek ve eğitmek için ekmek
israfını önleme konulu sosyal sorumluluk kampanyasının hangi aşamalardan
geçerek hazırlanması gerektiğini, “örnek bir sosyal sorumluluk kampanyası” ile
ele alarak öğretim elemanı, uzman ve hedef kitle olan öğrenci görüşlerine
sunmaktır. Araştırmada tarama modeli kapsamında, literatürden ve alan uzmanları
ile yapılan görüşmelerden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu grafik
ve iletişim tasarımı alanlarından rastgele seçilen 30 öğretim elemanı ve
sektörde çalışan 30 uzman, ve yaş aralığı14-18 olan ve Ankara’nın farklı
semtlerinde (Mamak, Bahçelievler ve Çankaya) göreceli olarak alt, orta ve orta
üst gelir seviyesine sahip çalışmanın hedef kitlesini oluşturan ikinci kademe
ilköğretim öğrencilerinden 35’i kız, 55’i erkek olmak üzere toplam 90 kişi
oluşturmaktadır. Kampanyanın değerlendirilmesi amacı ile uzman grubun
denetiminde 4’lü derecelendirme ölçeği hazırlanmış ve kontrol listesi
kullanılmıştır. Hazırlanan ölçek çalışma grubuna kampanya bizzat gösterilerek
araştırmacı tarafından birebir uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara
göre; araştırmaya katılan ve hedef kitle olan
öğrencilerin çoğunluğunun ekmek israfının nedeni olarak ihtiyaçtan fazla ekmek
alımı olduğunu saptanmıştır.
Sosyal sorumluluk sosyal sorumluluk kampanyaları ekmek israfı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 19 |