Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı

Yıl 2017, Sayı: 20, 225 - 237, 25.12.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370770

Öz

Son yirmi yıl içerisinde internetin giderek yaygınlaşması, insanların elektronik olarak iletişim kurdukları farklı cihaz ve platformların ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yaşam biçimini tamamen değiştiren bu yeni iletişim kanallarının herkes tarafından kullanılabilmesini sağlayan, cihaz ve kullanıcı arasında bir etkileşim köprüsü görevi gören arayüz tasarımlarıdır. Arayüz üretiminden önce; tasarımların akışını, düzgün ve tutarlı olup olmadığını test edebilmek için prototip tekniklerinden yararlanılmaktadır. Prototip oluşturmak kullanıcı deneyimini artırmak açısından önemlidir. Arayüz tasarımlarında prototip teknikleri, gerçekçi kullanıcı deneyimi sağlayan bilgisayar tabanlı uygulamalar olan yüksek etkileşimli (high-fidelity) ve genellikle kullanıcı deneyimi sunmayan, kağıt bazlı uygulamalar olan düşük etkileşimli (low-fidelity) olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Bu araştırma ile, tasarımcıların prototip tekniklerinden faydalanarak; anlaşılır, işlevsel ve tutarlı arayüzlerin geliştirilmesine katkı sağlamak hedeflenmektedir.


Kaynakça

  • Batı, A. (2012) İnsan-Bilgisayar Etkileşiminde Arayüz Tasarımı ve Metaforlar, Sanatta Yeterlik Tezi, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Blair-Early, A. ve Zender, M. (2008). “User Interface Design Principles for Interaction Design”, Design Issues, 24 (3), 85-107.
  • Bush, V. (1945). “As We May Think”. The Atlantic Monthly, July, 112-124.
  • Constantine, L. ve Lockwood, L. (1999). Software for Use: A Practical Guide to the Essential Models and Methods of Usage-Centered Design, Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Rogers, J., Preece, Y., Sharp, H. (2002). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction. New York: John Wiley.
  • Walker, M., Takayama, L. ve Landay, J.A. (2002). “High-Fıdelity or Low-Fidelity, Paper or Computer? Choosing Attributes When Testing Web Prototypes”, Proceedings of the Human Factor and Ergonomics Society 46th Annual Meeting.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet: History of the graphical user interface (2001, Nov). Wikipedia. Web: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_graphical_user_interface adresinden 3 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • İnternet: A History of the GUI (2005, May). Ars Technica. Web: http://arstechnica.com/features/2005/05/gui/7/ adresinden 8 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • İnternet: Mobile/Tablet Top Operating Systems (2016, June). Netmarketshare Web: https://www.netmarketshare.com/downloads/guest636015877113540000.pdf adresinden 9 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • İnternet: Türk Dil Kurumu Web: http://www.tdk.gov.tr adresinden 9 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: http://www.oldcomputers.net/macintosh.html adresinden 3 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Görsel 2: http://teced.com/wp-content/uploads/2011/05/Low-fidelity-wireframe. jpg adresinden 9 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Görsel 3: Ekran Görüntüsü, Adobe Experince Design CC, 10 Mayıs 2017 tarihinde alınmıştır.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samed Sakman

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Sakman, S. (2017). Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi(20), 225-237. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370770
AMA Sakman S. Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2017;(20):225-237. doi:10.18603/sanatvetasarim.370770
Chicago Sakman, Samed. “Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20 (Aralık 2017): 225-37. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370770.
EndNote Sakman S (01 Aralık 2017) Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 225–237.
IEEE S. Sakman, “Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 20, ss. 225–237, Aralık 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.370770.
ISNAD Sakman, Samed. “Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 20 (Aralık 2017), 225-237. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.370770.
JAMA Sakman S. Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:225–237.
MLA Sakman, Samed. “Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 20, 2017, ss. 225-37, doi:10.18603/sanatvetasarim.370770.
Vancouver Sakman S. Arayüz Tasarımları İçin Prototip Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(20):225-37.