Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı

Yıl 2018, Sayı: 22, 175 - 191, 28.12.2018

Öz

Günümüzde yeni medyanın interaktif mecralarında kırılan tek yönlü iletişim, yerini, karşılıklı

deneyim yaratan platformlara bırakmıştır. Böylelikle kullanıcı ilgili ürün hakkında anında bilgi sahibi

olabilmekte ve tüm bu süreçte yeni deneyimler edinebilmektedir. Günümüzde rekabetin güçlenmesi,

tüketicilerin bilinçlenmesi, markaların müşterisini anlayan, ona değer veren ve müşterilerine

daha yakın konumda olmak istemesi nedeniyle markaların, yeni medya mecralarına taşınması

yetmemektedir. Kullanıcı deneyimini ön plana alan yaratıcı tasarımlar ile markanın müşterisi ile

iletişim kurması da kaçınılmaz olmaktadır. Bu yeni dünyaya taşınan markaların hedef kitleye en

iyi nasıl ulaşacağı, tasarımlarının yapısının hedef kitlede hangi artı değeri yaratacağı, doğru mesajı

vermek için kiminle, nasıl iletişim kurulması gerektiği gibi konulara her yeni gün en güncel cevaplar

aranmaktadır. En yeni yaratıcı teknolojilerin, hangi çözümleri önerdiği ve yaratıcı sektörlerin bu

çözümleri nasıl uyguladığı incelenmesi gereken bir konudur. Bu çalışmada, Lynx (Axe): Angels Will

Fall, Top Gear Magazie Extra, Absolut Truths, Pepsi MAX: Unbelievable Bus Shelter ile Coca-Cola

and WWF: Arctic Home Kampanyaları incelenmiştir. Artırılmış gerçeklik altyapısı ile dünya çapında

uygulanan reklam çözümlerinin, yeni medya reklamlarının geleceğine nasıl ışık tuttuğu ve müşteri

açısından nasıl yeni deneyimler yarattığı tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akman, O. (2012). Robust Augmented Reality. (Doktora Tezi) Delft: Technische Universiteit Delft.
  • Alem, L., Tony, W. (2011). Recent trends of mobile collaborative augmented reality systems. New York: Springer.
  • Azuma, R. (1997). A survey of Augmented Reality. Teleoperators and Virtual Environments, Vol 6, No.4. 355-385.
  • Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., MacIntyre, B. (2001). Recent Advances in Augmented Reality, IEEE Computer Graphics and Applications, Kasım-Aralık 2001, sf 34-47.
  • Bajura, M., Fuchs, H., Ohbuchi, R. (1992). Merging Virtual Objects with the Real World, Seeing Ultrasound Imagery Within the Patient. In Proceedings of SIGGRAPH ‘92, NewYork, ACM Press, pp. 203_210.
  • Banks, J. (2012). Co-creating Videogames. London: Bloomsbury Academic.
  • Bimber O., Raskar R. (2005). Spatial Augmented Reality: Merging Real and Virtual Worlds: A Modern Approach to Augmented Reality. Massachusetts: A K Peters/CRC Press.
  • Binark, M.(Der.) (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları
  • Butchart, B. (2011). Architectural Styles for Augmented Reality in Smartphones, Third International AR Standards Meeting, 2011.
  • Caudell, T.P., Mizell, D.W. (1992). Augmented Reality, an application of heads_up display technology to manual manufacturing processes. Proceedings of the Twenty Fifth Hawaii International Conference on Systems Science, Kauai, Hawaii, 7th_10th Jan. 1992, Vol. 2, pp. 659_669.
  • Chapman, C. (2010). The future of user interfaces. http://sixrevisions.com/user-interface/the-future-of-user-interfaces/.
  • Feiner, S., MacIntyre, B., Seligmann, D. (1993). Knowledge_Based Augmented Reality. Communications of the ACM, Vol. 36(7), pp. 53_62.
  • Furth, B. (2011). Handbook of Augmented Reality, Springer New York Dordrecht Heidelberg London, 2011.
  • Hartley, J., Potts, J., Cunningham, S., Flew, T., Keane, M., Banks, J. (2013). Yaratıcı Endüstrilerde Temel Kavramlar. Ankara: Başkent Üniversitesi Yakem Yayınları.
  • Hua, H. (2006). Augmented Virtual Environments, Optics and photonics News, OSN, Ekim 2006, sf. 26-33.
  • Huang, W., Alem, L., Livingston, M.A. (2013). Human Factors in Augmented Reality Environments, Springer New York Dordrecht Heidelberg London.
  • Kipper, G., Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: “An Emerging Technologies Guide to AR”, Syngress, Waltham.
  • Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., Kishino, F. (1994). Augmented Reality: A class of Displays on the Reality-Virtuality Continuum, In Proceedings SPIE Vol.2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies, sf. 282-292.
  • Öney, Z. (2017). Amerika’da Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Kullanıcı Sayısı Ne Kadar Olacak?. << http://www.zehraoney.com/2017/05/24/amerikada-artirilmis-ve-sanal-gerceklik-kullanici-sayisi-ne-kadar-olacak/>> (erişim tarihi: 03.05.2017)
  • Papagiannakis, G., Singh, G., Magnenat-Thalmann, N. (2008) “A survey of mobile and wireless technologies for augmented reality systems”, Computer Animation and Virtual Worlds, v.19 n.1, p.3–22, February 2008.
  • Reicher, T. (2004). A Framework for Dynamically Adaptable Augmented Reality Systems, Ph.D. Thesis, Technische Universität München,Universitätsbibliothek.
  • Sutherland, I. E. (1968). A Head Mounted Three Dimensional Display, In proceedings of the Fall Joint Conference (AFIPS), 33(1), sf 757-764.
  • Vekshyn, O., Tkachuk, M. (2012). Algorithmic Software Adaptation Approach in Mobile Augmented Reality Systems, ICSEA 2012 : The Seventh International Conference on Software Engineering Advances, sf 40- 43.
  • Wagner, D., Schmalstieg, D. (2007). Handheld Augmented Reality Displays, Graz University of Technology, Austria, sf 1-2.
  • Weng, D., Cheng, D., Wang Y., Liu,Y. (2011). Display Systems and Registration Methods for Augmented Reality Applications, Optik – International Journal for Light and Electron Optics, sf 769-774.
  • Zlatanova, S. (2002). Augmented Reality Technology, Technische Universiteit Delft, GISt Report No.17, December 2002, Delft, sf 14-16.
  • Zhou, F., Duh, H., Billinghurst, M. (2008). “Trends in Augmented Reality Tracking, Interaction and Display: A Review of Ten Years of ISMAR”, 2008, sf 193-202.
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: Milgram, P., Takemura, H., Utsumi, A., Kishino, F. (1994). Augmented Reality: A class of Displays on the Reality-Virtuality Continuum, In Proceedings SPIE Vol.2351, Telemanipulator and Telepresence Technologies, sf. 282-292.
  • Görüntü 2: <https://vimeo.com/26880682> erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 3: <https://vimeo.com/46300008> erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 4: <https://www.youtube.com/watch?v=ewE05pwWwI8> erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 5: <https://www.thedrum.com/news/2012/01/25/absolut-vodka-launches-arapp- great-works> erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 6: <https://www.youtube.com/watch?v=h2Jg8ryVk1k> erişim: 06.07.2018
  • Görüntü 7: <https://www.youtube.com/watch?v=Go9rf9GmYpM> erişim: 06.07.2018
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pelin Öztürk Göçmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Öztürk Göçmen, P. (2018). Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı. Sanat Ve Tasarım Dergisi(22), 175-191.
AMA Öztürk Göçmen P. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2018;(22):175-191.
Chicago Öztürk Göçmen, Pelin. “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ile Yeni Medya Reklam Tasarımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 22 (Aralık 2018): 175-91.
EndNote Öztürk Göçmen P (01 Aralık 2018) Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi 22 175–191.
IEEE P. Öztürk Göçmen, “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 22, ss. 175–191, Aralık 2018.
ISNAD Öztürk Göçmen, Pelin. “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ile Yeni Medya Reklam Tasarımı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 22 (Aralık 2018), 175-191.
JAMA Öztürk Göçmen P. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018;:175–191.
MLA Öztürk Göçmen, Pelin. “Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Ile Yeni Medya Reklam Tasarımı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 22, 2018, ss. 175-91.
Vancouver Öztürk Göçmen P. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Yeni Medya Reklam Tasarımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2018(22):175-91.