Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 25, 35 - 52, 10.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri (çev. M. E. Uslu). İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Avşar Karabaş, P. ve Damar, M.B. (2016). “Avangard Sanatçı Kazimir Maleviç ve Süprematizm”, İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 5(20), 101-114.
  • Becer, E. (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Cengiz, G. ve Demir, R. (2018). “Pop Art Sanatı Bağlamında Deneysel Sinema ve Andy Warhol”, H. Kuruoğlu, P. Özgökbel Bilis (ed.). Gelenekselden Dijitale Uluslararası Medya Sempozyumu (s.73-79), İzmir.
  • Ertan, G. ve Sansarcı E. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Fortenberry, D. ve Melick, T. (2015). Tarih Boyunca Sanat. (çev. D. Şendil). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Göktan, M.Ç. (2015). “Fütürizm Sanat Akımının Oluşumunda Fotoğrafın Önemi”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 15-30.
  • Güngör, N. (2011). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ketenci, H. F. ve Bilgili, C. (2006). Görsel İletişim & Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Little, S. (2006). ...izmler. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Pischel, G. (1983). Sanat Tarihi Ansiklopedisi. (c. 4, s.724). İstanbul: Görsel Yayınlar.
  • Sözen, M. ve Tanyeli, U. (2018). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Şahin, D. (2015). “Dada’nın Fotoğraf Anlayışı”, İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 1(2), 83-92.
  • Şahin, T. E. (1999). Sanat Tarihi 1. İstanbul: Serhat Yayınları A.Ş.
  • Kumaş Şenol, N. (2018). “Minimalist Sanat Akımının Moda Üzerindeki Etkisine Genel Bir Bakış”. Art Sanat Dergisi, 9, 437-448.
  • Timuçin, A. (2000). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Turgut, E. (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-p/picasso-pablo/pablo- picasso-avignonlu-kadinlar-9518/ 20.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 2: https://www.metmuseum.org/art/collection/search/345670 20.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 3: https://poster-auctioneer.com/en/auction_history/view_auction_history/ Stoecklin-Niklaus-Bell-106032 24.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 4: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-m/mondrian-piet/piet- mondrian-mavi-kirmizi-ve-sarili-kompozisyon/ 24.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 5: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-m/malevich-kazimir/ kazimir-malevich-siyah-ve-kirmizi-kare-3130/ 25.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 6: https://arthive.com/artists/2124~Alexander_Mikhailovich_Rodchenko/ works/540010~Lingis_Books_on_all_branches_of_knowledge 25.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 7: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/Crying_ Girl_%28lithograph%29.jpg 02.05.2020’da alınmıştır.
  • Görsel 8: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 9: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 10: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 12: https://webrazzi.com/2015/07/29/windows-10-donemi-basliyor/ 30.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 13: https://www.bridgestone.com.tr 02.01.2020’de alınmıştır. Görsel 14: https://www.aygaz.com.tr 02.05.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 15: https://www.petlas.com.tr/lastik-secici 02.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 16: https://www.dyo.com.tr/dyo/dekoratif 30.01.2020’da alınmıştır.
  • Görsel 17: https://www.etietieti.com 02.05.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 18: https://www.samsung.com/tr/explore/samsung-within/service/happy-stories/ 02.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 19: https://lgacapella.com 02.01.2020’de alınmıştır. Görsel 20: https://hummel.com.tr 02.05.2020’de alınmıştır.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet 1: https://sozluk.gov.tr/?kelime=düz 30.12.2019’da alınmıştır.

Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım

Yıl 2020, Sayı: 25, 35 - 52, 10.06.2020

Öz

Grafik tasarım, modern sanattan günümüze kadar farklı üslup ve uygulamalarla varlığını sürdürmüştür ve 20. yy’ın başlarında ortaya çıkan Kübizm, Fütürizm, Dada, De Stijl, Süprematizm, Konstrüktivizm, Pop Art gibi akımlardan etkilenmiştir. Bununla birlikte toplumsal dönüşüm ve teknolojik gelişim süreçleri de grafik tasarım çalışmalarını etkisi altına almıştır. Öte yandan teknolojinin ilerlemesi ve internetin yaygınlaşması ile mobil aygıtlar çoğalmış ve insanların günlük hayatlarında yerlerini almıştır. Buna bağlı olarak, akıllı telefonlar ve tabletlerde kullanılan uygulamaların arayüz tasarımları “flat tasarım” olarak gündelik hayata çok hızlı bir şekilde dahil olmuştur. Bu araştırmada, flat tasarım üslubu incelenmiştir. Literatür taraması ile yapılan araştırmada modern sanat akımlarının grafik tasarımdaki etkileri üzerine değerlendirilmeler yapılmıştır. Sonuç olarak; dönemin sanat anlayışı ve teknolojik olanakları çerçevesinde yeni tasarım üsluplarının geliştiği görülmektedir. Son yıllarda başta Microsoft ve Apple olmak üzere diğer pek çok firmanın işletim sistemlerinde ve kurumsal web sayfalarında flat tasarım üslubunu kullandıkları ve bu yönde bir eğilim olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri (çev. M. E. Uslu). İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Avşar Karabaş, P. ve Damar, M.B. (2016). “Avangard Sanatçı Kazimir Maleviç ve Süprematizm”, İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 5(20), 101-114.
  • Becer, E. (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Cengiz, G. ve Demir, R. (2018). “Pop Art Sanatı Bağlamında Deneysel Sinema ve Andy Warhol”, H. Kuruoğlu, P. Özgökbel Bilis (ed.). Gelenekselden Dijitale Uluslararası Medya Sempozyumu (s.73-79), İzmir.
  • Ertan, G. ve Sansarcı E. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Fortenberry, D. ve Melick, T. (2015). Tarih Boyunca Sanat. (çev. D. Şendil). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Göktan, M.Ç. (2015). “Fütürizm Sanat Akımının Oluşumunda Fotoğrafın Önemi”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 15-30.
  • Güngör, N. (2011). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Ketenci, H. F. ve Bilgili, C. (2006). Görsel İletişim & Grafik Tasarımı. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Little, S. (2006). ...izmler. İstanbul: Yem Yayınları.
  • Pischel, G. (1983). Sanat Tarihi Ansiklopedisi. (c. 4, s.724). İstanbul: Görsel Yayınlar.
  • Sözen, M. ve Tanyeli, U. (2018). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Şahin, D. (2015). “Dada’nın Fotoğraf Anlayışı”, İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 1(2), 83-92.
  • Şahin, T. E. (1999). Sanat Tarihi 1. İstanbul: Serhat Yayınları A.Ş.
  • Kumaş Şenol, N. (2018). “Minimalist Sanat Akımının Moda Üzerindeki Etkisine Genel Bir Bakış”. Art Sanat Dergisi, 9, 437-448.
  • Timuçin, A. (2000). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Turgut, E. (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • Görsel Kaynakları
  • Görsel 1: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-p/picasso-pablo/pablo- picasso-avignonlu-kadinlar-9518/ 20.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 2: https://www.metmuseum.org/art/collection/search/345670 20.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 3: https://poster-auctioneer.com/en/auction_history/view_auction_history/ Stoecklin-Niklaus-Bell-106032 24.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 4: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-m/mondrian-piet/piet- mondrian-mavi-kirmizi-ve-sarili-kompozisyon/ 24.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 5: https://www.istanbulsanatevi.com/sanatcilar/soyadi-m/malevich-kazimir/ kazimir-malevich-siyah-ve-kirmizi-kare-3130/ 25.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 6: https://arthive.com/artists/2124~Alexander_Mikhailovich_Rodchenko/ works/540010~Lingis_Books_on_all_branches_of_knowledge 25.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 7: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/Crying_ Girl_%28lithograph%29.jpg 02.05.2020’da alınmıştır.
  • Görsel 8: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 9: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 10: https://www.phonearena.com 30.12.2019’da alınmıştır.
  • Görsel 12: https://webrazzi.com/2015/07/29/windows-10-donemi-basliyor/ 30.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 13: https://www.bridgestone.com.tr 02.01.2020’de alınmıştır. Görsel 14: https://www.aygaz.com.tr 02.05.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 15: https://www.petlas.com.tr/lastik-secici 02.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 16: https://www.dyo.com.tr/dyo/dekoratif 30.01.2020’da alınmıştır.
  • Görsel 17: https://www.etietieti.com 02.05.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 18: https://www.samsung.com/tr/explore/samsung-within/service/happy-stories/ 02.01.2020’de alınmıştır.
  • Görsel 19: https://lgacapella.com 02.01.2020’de alınmıştır. Görsel 20: https://hummel.com.tr 02.05.2020’de alınmıştır.
  • İnternet Kaynakları
  • İnternet 1: https://sozluk.gov.tr/?kelime=düz 30.12.2019’da alınmıştır.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hacı Acar 0000-0001-8426-4051

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Acar, H. (2020). Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım. Sanat Ve Tasarım Dergisi(25), 35-52.
AMA Acar H. Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2020;(25):35-52.
Chicago Acar, Hacı. “Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 25 (Haziran 2020): 35-52.
EndNote Acar H (01 Haziran 2020) Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 35–52.
IEEE H. Acar, “Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 25, ss. 35–52, Haziran 2020.
ISNAD Acar, Hacı. “Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım”. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 (Haziran 2020), 35-52.
JAMA Acar H. Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020;:35–52.
MLA Acar, Hacı. “Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 25, 2020, ss. 35-52.
Vancouver Acar H. Grafik Tasarımın Gelişim Sürecinde Yeni Üslup: Flat Tasarım. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020(25):35-52.