Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi

Yıl 2022, Sayı: 30, 147 - 170, 06.12.2022

Öz

Basılı reklam tasarımlarında korku, mizah ve cinsellik gibi yaratıcı mesaj stratejileri hedef kitlenin dikkatini
reklama çekmek için kullanılmaktadır. Reklamlarda kullanılan çekicilik stratejilerinden biri olan kaygı da
korku, endişe gibi duyguları harekete geçirerek reklamın akılda kalıcılığını ve o ürünün satın alınmasını
sağlamaktadır. Kaygı içeren reklamlar, ters psikoloji ile hedef kitleye ürünü satın aldırabilmektedir.
Dergi reklamları; hatırlatıcı, bilgilendirici ve yaratıcı reklamların sıkça kullanıldığı basılı mecralardan biridir.
Araştırma ve yayın etiği kurallarına uygun bir şekilde hazırlanan bu makalede, İstanbul Life dergisinin
2016-2020 yılları arasında yayınlanan 60 adet sayıda yer alan 1780 reklam, “kaygı” başlığı altında başlık,
metin, imge ve renk gibi grafik tasarım elemanları açısından ele alınmıştır. Amaç, bir dergide bulunan
reklamların yüzde kaçında tedirgin edici mesajların yer aldığını saptamaktır. İstanbul Life dergisinin tercih
edilme nedeni ise; Türkiye’nin en kalabalık şehri olan İstanbul’un en çok okunan dergilerinden biri olması,
kolay erişebilir olması, hedef kitlenin genişliği ve ürün çeşitliliğidir.

Yıl 2022, Sayı: 30, 147 - 170, 06.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tutku Dilem Kalafat Alpaslan Bu kişi benim

Sema Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Kalafat Alpaslan, T. D., & Aksoy, S. (2022). Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 147-170. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215214
AMA Kalafat Alpaslan TD, Aksoy S. Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2022;-(30):147-170. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215214
Chicago Kalafat Alpaslan, Tutku Dilem, ve Sema Aksoy. “Dergi Reklamlarının ‘Kaygı’ Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, sy. 30 (Aralık 2022): 147-70. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215214.
EndNote Kalafat Alpaslan TD, Aksoy S (01 Aralık 2022) Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 147–170.
IEEE T. D. Kalafat Alpaslan ve S. Aksoy, “Dergi Reklamlarının ‘Kaygı’ Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, ss. 147–170, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215214.
ISNAD Kalafat Alpaslan, Tutku Dilem - Aksoy, Sema. “Dergi Reklamlarının ‘Kaygı’ Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (Aralık 2022), 147-170. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215214.
JAMA Kalafat Alpaslan TD, Aksoy S. Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:147–170.
MLA Kalafat Alpaslan, Tutku Dilem ve Sema Aksoy. “Dergi Reklamlarının ‘Kaygı’ Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, 2022, ss. 147-70, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215214.
Vancouver Kalafat Alpaslan TD, Aksoy S. Dergi Reklamlarının “Kaygı” Kavramı Açısından İncelenmesi; İstanbul Life Dergisi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):147-70.