Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi

Yıl 2022, Sayı: 30, 173 - 185, 06.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, iki farklı coğrafyada yaşamış fakat eğitim ve sanat alanında birbirlerine oldukça
yakın görüşleri savunmuş Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun hem akademik sanat eğitimindeki
önemine dikkat çekmek hem de iki eğitimcinin benzer yönlerine vurgu yapmaktır. Sanat eğitiminde önemli
rol oynayan Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun yayınlanmış makale, ders notları, gazete yazıları
incelenmiş ve bunların içinde sadece yaratıcılık ve sanat eğitimi üzerine görüşleri derlenerek, birbirleriyle
karşılaştırılmıştır. 1920’li yıllarda Bauhaus Okulu’nda eğitimcilik yapan Paul Klee ve 1930’lu yıllardan
70’li yılların sonuna değin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitimcilik yapan Bedri Rahmi
Eyüboğlu’nun sanatçı kişiliklerinin de önünde sanat eğitimi üzerine fikir ve yorumlarının bir araya getirilerek
incelenmesinin eğitim bilimleri literatürü için oldukça önemli olduğu görülmektedir.

Yıl 2022, Sayı: 30, 173 - 185, 06.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Altındağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Altındağ, E. (2022). Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 173-185. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220
AMA Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2022;-(30):173-185. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215220
Chicago Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, sy. 30 (Aralık 2022): 173-85. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220.
EndNote Altındağ E (01 Aralık 2022) Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 173–185.
IEEE E. Altındağ, “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, ss. 173–185, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215220.
ISNAD Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (Aralık 2022), 173-185. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215220.
JAMA Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:173–185.
MLA Altındağ, Emre. “Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu Ve Paul Klee: Yaratıcılık Ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, 2022, ss. 173-85, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215220.
Vancouver Altındağ E. Eğitimci Yönleriyle Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Paul Klee: Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Üzerine Görüşlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):173-85.