Bu araştırmanın amacı, iki farklı coğrafyada yaşamış fakat eğitim ve sanat alanında birbirlerine oldukça
yakın görüşleri savunmuş Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun hem akademik sanat eğitimindeki
önemine dikkat çekmek hem de iki eğitimcinin benzer yönlerine vurgu yapmaktır. Sanat eğitiminde önemli
rol oynayan Paul Klee ve Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun yayınlanmış makale, ders notları, gazete yazıları
incelenmiş ve bunların içinde sadece yaratıcılık ve sanat eğitimi üzerine görüşleri derlenerek, birbirleriyle
karşılaştırılmıştır. 1920’li yıllarda Bauhaus Okulu’nda eğitimcilik yapan Paul Klee ve 1930’lu yıllardan
70’li yılların sonuna değin Mimar Sinan Güzel Sanatlar Akademisi’nde eğitimcilik yapan Bedri Rahmi
Eyüboğlu’nun sanatçı kişiliklerinin de önünde sanat eğitimi üzerine fikir ve yorumlarının bir araya getirilerek
incelenmesinin eğitim bilimleri literatürü için oldukça önemli olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 30 |