Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması

Yıl 2022, Sayı: 30, 187 - 207, 06.12.2022

Öz

Video oyun sektörü hızla büyümekte ve oyun geliştirme süreci farklı uzmanlıkların oluşması ile birlikte
profesyonel bir yapıya dönüşmektedir. Video oyun geliştirme sürecinin oyunu doğrudan etkilediği için
önemli bir aşaması olan “oyun tasarımı” süreci farklı uzmanlıklara (yazılım, görselleştirme, animasyon) ait
kararların alındığı ve test edildiği bir süreçtir. Günümüzde tasarım süreci deneyimli tasarımcılar ve ekipler
tarafından yetkin bir şekilde yönetilirken bağımsız oyun geliştiricilerin bu süreçte tasarım metodolojisi
konusunda problemler yaşadığı gözlemlenmiştir. Bu araştırmada bağımsız video oyun geliştiren ekiplerin
tasarım sürecinde ihtiyaçlarının tespit edilmesi, tasarım sürecinin benzerlikleri, farklılıkları ve süreçte
zorlandıkları kısımların keşfi için literatür araştırması ve bir alan çalışması yapılmaktadır. Bu araştırma
doktora tezi kapsamında ihtiyaçların belirlenmesi için ön çalışma niteliğindedir. Araştırmaya video oyunları,
bileşenleri, oyun geliştirme ve tasarım süreci üzerine literatür çalışması yapılarak başlanmaktadır. Daha
sonra bağımsız oyun geliştiricilerinin tasarım sürecini analiz edebilmek için bir alan çalışması yapılmaktadır.
Alan çalışmasından elde edilen veriler ışığında video oyun tasarımı sürecinde kullanabilecek araçlar ya da
yöntemleri geliştirirken yararlanılabilecek öneriler sunulmaktadır

Yıl 2022, Sayı: 30, 187 - 207, 06.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyma Kavak Gökçek

Dilek Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Kavak Gökçek, Ş., & Akbulut, D. (2022). Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 187-207. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215230
AMA Kavak Gökçek Ş, Akbulut D. Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2022;-(30):187-207. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215230
Chicago Kavak Gökçek, Şeyma, ve Dilek Akbulut. “Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin Ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, sy. 30 (Aralık 2022): 187-207. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215230.
EndNote Kavak Gökçek Ş, Akbulut D (01 Aralık 2022) Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 187–207.
IEEE Ş. Kavak Gökçek ve D. Akbulut, “Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, ss. 187–207, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215230.
ISNAD Kavak Gökçek, Şeyma - Akbulut, Dilek. “Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin Ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (Aralık 2022), 187-207. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215230.
JAMA Kavak Gökçek Ş, Akbulut D. Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:187–207.
MLA Kavak Gökçek, Şeyma ve Dilek Akbulut. “Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin Ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, 2022, ss. 187-0, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215230.
Vancouver Kavak Gökçek Ş, Akbulut D. Bağımsız Video Oyunlarının Geliştirilme Sürecinde Oyun Tasarımına Yönelik İhtiyaçların, Problemlerin, Benzerliklerin ve Farklılıkların Keşfedilmesi İçin Bir Alan Çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):187-20.